JV 1080 Werkt niet helemaal perfect op E-mu

MrBoembas

Stamgast
Lid sinds
16 juni 2016
Berichten
357
Locatie
Tuindorp Oostzaan, Amsterdam Noord
Beste Synthesizer vrienden,

Mijn Roland JV 1080 en SM Pro Audio V-Machine werken niet helemaal op de E-mu X Board.

Ik heb eerst de JV 1080 aangesloten met een midi kabel aan de E-mu X Board (Midi Keyboard) Vervolgens een Jack Kabel voor het geluid aangesloten (stereo) Ingeplugd in de Tyros zodat het over me Tyros boxen komt.

Als ik dan speel op de E-mu klinken sommige Voices zoals ze moeten horen en van sommige Voices maakt hij een PIANO geluid :? Terwijl als ik op Demo klik (volume knop) krijg ik wel het originele geluid te horen maar zodra ik speel krijg ik dat Piano geluid te horen. Dat geldt ook voor mijn Expansion Cards Mooie Demo's maar spelen ho maar =(

En bij de V-Machine dito hetzelfde zodra ik bijvoorbeeld "JUMP" in laad dan hoor ik ook die verschrikkelijke Piano en niet de Sound van JUMP =(

Waar ligt dat hem aan ? Een midi Controller heeft van zich zelf geen geluid dus waar haalt hij die Piano vandaan en waarom niet de klanken die ik selecteer ?

Hopelijk weet iemand een oplossing ?

Grtz,
 
Last edited by a moderator:
Heeft de 1080 niet een General-Midi bank? Dan zou je voor de "performance" bank misschien een bankselect message moeten sturen.
 
e-mu-xboard-49-3.jpg



Er zit op de Emu Xboard Controller maar 1 midi kanaal !!
En voor je Expansion cards moet die toch op Exp zetten anders kom ik toch niet bij de geluiden van de Expansion cards ?
 
Nee joh, één midi kanaal kan niet. Je bedoelt dan misschien één midi-poort, maar dan heb je al 16 kanalen.
 
Volgens mij stuurt die alles naar de juiste midi kanalen toe aangezien de andere geluiden wel worden weer gegeven behalve de Exp geluiden niet en nog een paar andere geluiden bijvoorbeeld de drums geluiden maakt die ook een piano van. Ik denk dat ik een verkeerde instelling heb gedaan, moet ik die wijzigen op de JV 1080 of op de E-mu Midi Controller ?
 
vaak zitten drums op midi-kanaal 10, maar heb je de manual van de 1080 al bekeken?
 
Dat is denk ik het probleem, Geen idee hoe je van de Roland JV 1080 naar de E-mu X Board de kanalen moet sturen.

De Aansluiting is als volgt : Roland JV 80 (Midi in) - Emu Xboard Midi Controller (Midi Out)
Jack output Roland -> Yamaha Tyros. En met deze aansluiting gewoon er op spelen en dan krijg je dit probleem.

Ik dacht altijd dat je bij een Midi Controller niet de geluiden moet aansturen naar een kanaal aangezien je de song live speelt en niet aan het programmeren bent in een Programmeringsprogramma. Ik gebruik hierbij helemaal geen laptop of Computer.

Heel veel geluiden klinken er wel gewoon uit behalve de Expansion Sounds van de cards (enkele dan vooral de Chorus Koren en enkele gewone geluiden uit de Roland JV 1080 klinken niet.
 
Back
Top