Midibox SEQ v4 sequencer, iemand ooit gebouwd en die wil/kan helpen?

Ben het met je eens!

Ik ben pinheaders gaan kopen deze morgen om op de oude LCDs te solderen om makkelijker te verwisselen.
Ik heb ze ook aangesloten en ze werken beiden niet. Ene geeft geen krimp, de ander een flauwe gloed, die wat verandert als ik aan de contrastpot draai. De luminance geeft bij beiden niets.
Dus ik ga ervan uit dat beide character lcds kapot zijn.

Ik wil hierbij nog even toevoegen dat ik als core dit bord heb: http://www.ucapps.de/mbhp_core_stm32.html, revisie 1, dus niet de discovery versie.

Het is een een beetje huiveringwekkend idd om met de bootloader settings te gaan wisselen, wat voor mij nu de volgende stap zou zijn. Als hier iets fouts gebeurd, en ik wil terug naar lcds,
dan wordt het bij herstelling misschien nog veel moeilijker.

De vraag is wel: hoe komt het dat de lcds zijn gaan faden, vooreerst de 1ste, want die zou gewoon normaal moeten werken. Onstabiele stroom? Of net niet genoeg? Is 1000mA wel voldoende?

Hulp ten zeerste gewaardeerd... Ik vertrek binnen 3 dagen naar Frankrijk en het ding moet (werkend) mee....

Bedankt!
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hem nu ook eens via USB power gevoed om te zien of dit meer stabiele stroom gaf oid, maar met hetzelfde resultaat: oleds werken al dagenlang, alleen verkeerde digits.
 
Dit was iid het probleem en is nu opgelost. Firmware geupgrade, bootloader opnieuw geinstalleerd en LCD type aangepast.
Werkt nu prima, bedankt voor de hulp.

Ik had nog een bijkomende vraag voor de midibox makers/bezitters.
Een vd 2 doorzichtige plexiplaatjes om de oleds te beschermen is teveel bekrast. Weten jullie waar ik zo´n gelijkaardige plaatjes kan vinden?

Merci!
 
Back
Top