Red mijn Andromeda van de bijl!

Dat CPU en Flash verhaal heb ik al tijden geleden bij Music Service gemeld. Het probleem is dat ze daar niet de Flash kunnen laden bij gebrek aan image. De bron die in de thread staat bevat niet het gehele OS + Boot. Ken jij iemand die Flash en evt CPU kan SMT - solderen?
 
Yep, bklein op GS. Music Service is idd de eerste gegadigde, ze zijn er al mee bezig geweest. Behalve Flash en andere ICs wil de CPU het ook nogal eens begeven.

Ah dank. Zag dat flash onderweg is. Heb je er 1 of 2? Spare kan handig zijn. Zeker als ze niks kosten. Wat ben je kwijt nu?

En mij gaat het om relatie cpu met flash. Misschien kan een kapotte flash de cpu kapot maken of andersom. Bij dat laatste kan het vervangen van de flash zonder cpu tot weer een kapotte flash leiden.

Al is dit compleet hypothetisch natuurlijk. Hoeft natuurlijk niet. Maar ik zou dat zelf graag eerst uitsluiten.

Ik zou dat nog effe aan Klein vragen. Als mensen waar hij die flash aan verkoopt bijna altijd ook de cpu vervangen of moeten vervangen kan er een relatie zijn.

Verder echt tof dat je al voor 110 dollar zo’n flash kopieër hebt. Die ‘maker’ wereld is echt aan groeien.
 
n
Dus je gaat terug naar een reparateur waarbij jij moet zeggen wat ze moeten gaan repareren ? Das niet de zaak die je moet hebben voor zoiets dan he ... Ik had dat trouwens 6 maanden terug al vermeld van die cpu en flash ... dat staat al een paar jaar op gearslutz ... daar bij Music Service hebben ze nog geen internet zeker ?

Je moet iemand vinden die het ook wil laten werken ...

Nee, dat doet hij niet.
We hebben aangegeven dat na uitgebreide metingen en test het flash geheugen defect is. Dat werkt naar eigen ervaring iets beter dan enkel threads doorlezen an daar alle info uit halen.
Tevens hebben we de tools in huis om het flash geheugen uit te lezen. En ja, we willen zeker de A6 weer werkend krijgen, anders hadden we er niet zo veel tijd en enrgie in gestoken.
vinnieq, we horen graag hoe we je verder kunnen helpen met het herstellen van de Andromeda.

Mvg, de monteur :):doei:
 
Dank, ik ga contact opnemen met coinoperator.!

Hey.. ik heb ooit wat verkocht aan coinoperator. Hoop niet dat hij het erg vind maar hier zijn gegevens:
...
...

Ik weet niet wat de consequenties zijn bij het uitlezen (heb ook niet alles gelezen in deze draad..) maar mocht het nodig zijn (en geen risico's hebben uiteraard) wil ik mijn Andy wel een maandje of wat missen.. :)
 
Last edited by a moderator:
Nee, dat doet hij niet.
We hebben aangegeven dat na uitgebreide metingen en test het flash geheugen defect is. Dat werkt naar eigen ervaring iets beter dan enkel threads doorlezen an daar alle info uit halen.
Tevens hebben we de tools in huis om het flash geheugen uit te lezen. En ja, we willen zeker de A6 weer werkend krijgen, anders hadden we er niet zo veel tijd en enrgie in gestoken.
vinnieq, we horen graag hoe we je verder kunnen helpen met het herstellen van de Andromeda.

Mvg, de monteur :):doei:

Natuurlijk is het de klant die bepaalt hoe ver je kan gaan tegen welke kosten ... maar ik blijf het vreemd vinden dat die jongen nu via Gearslutz zelf een geprogrammeerde flash ic moet scoren terwijl er dan blijkbaar ook nog eens flash programmers te koop zijn voor 100 euro ? Op 2 uur max zit die nieuwe flash en zelfs een nieuwe cpu erin ... als je dat dagelijks doet zit dat er op 10 min in ....

Maar alleszins succes ermee ... hoop dat mijn Andromeda nog lang meegaat :okdan:
 
Nah echt vreemd is dat niet. Kan je uren kosten voordat je dat gevonden hebt als tech. Dat a 45 euro per uur. Dan kan je de kosten voor de klant niet controleerbaar houden.

Kijk als ze dit precies zelfde probleem al eerder hadden gehad dan weet je meteen ja hij heeft die flash chips en bestellen maar. En zo is het nu ook bij de volgende met dat probleem.

Het is niet voor niets dat ze bij Southpark die captain hightsight grappen maken. Achteraf gezien ‘lijkt’ alles veel makkelijker dan het echt is. Of is het iig makkelijk oordelen.
 
Ongeduldig? Ik verwacht binnenkort het te vervangen onderdeel (geladen FlashROM) te ontvangen (uit VS). Dan kan ze weer naar de reparateur. In de tussentijd kun je misschien deze thread lezen :D.
 
haha, je bent in ieder geval je gevoel voor humor niet kwijtgeraakt...

1k0.jpg

:D
 
Heb je dit gezien? Ik kwam een topic op Amazona.de tegen over de Andromeda. Hun technicus Doc Analog die restauratie projecten doet op de website biedt een mooie ombouwkit aan voor de Andromeda. Dus mss kan je hem dingen vragen aangezien hij er wel wat vanaf schijnt te weten:

https://www.amazona.de/doc-analog-al...d-synthesizer/
 
Mooi project, synths met het paneel onder een hoek zijn natuurlijk makkelijker te bedienen. De Andy is door z'n diepe paneel inderdaad wat onoverzichtelijk als je'm zittend bespeelt. Maareh, 2500 euro is een hoop geld voor een kast om een synthje, hoe veel en hoe mooi het handwerk ook is.

Overigens is de FlashROM vandaag binnen gekomen. Morgen weer naar Beegden!
 
FlashROM vervangen heeft niet geholpen. Ook nadat er een een nieuwe CPU in is gezet (208 SMD pootjes...) loopt het kreng niet door de opstartroutine. Ik ga 'm binnenkort ophalen in Beegden. Synthfraek heeft het opgegeven. Iemand die nog een poging wil wagen?
 
Back
Top