Space Echo Reviseren

TheMaun

Ingeburgerd
Lid sinds
23 Maart 2017
Berichten
32
Hoi,

Ik heb net een Space Echo gekocht die er fantastisch uitziet, maar het niet helemaal 100% doet. De reverb doet het niet, of amper. Ik hoor wel wat attack als ik het reverb volume open draai, maar geen spring. En de echo zelf valt de helft vd tijd weg (slechte tape?) en is erg gruizig.

Is er iemand in omgeving Amsterdam of eventueel Utrecht die hem volledig kan reviseren? Particulier of een bedrijf? Alvast bedankt:)
 
Hij komt trouwens ook niet in feedback modus op intensity voluit.
 
Hee TheMaun, is het nog gelukt met je Space-Echo?

Ik zou de mijne ook willen laten reviseren, ben benieuwd of jij een adresje hebt gevonden waar je tevreden mee bent. Als er iemand anders hier iets weet hoor ik het ook graag natuurlijk. Ik durf mijn Space-Echo nog geeneens aan te zetten, zo lang heb ik'm al niet meer gebruikt. ;)

Ondertussen heb ik wel deze thread gevonden met goede info. In principe zou ik het wel zelf aandurven maar het lijkt me toch makkelijker en veiliger om een expert te vinden. Ook al omdat het alles bij elkaar aan spullen nogal duur is om vanaf scratch eraan te beginnen. (Je hebt o.a. een demagnetizer nodig, alcohol, machine olie, felt, nieuwe tape, tel maar op...).

Eventueel wil ik wel het een en ander aanschaffen voor een goede tech die misschien niet alles in huis heeft dus laat het deze of gene niet weerhouden om me uit de brand te helpen. Liefst omgeving Rotterdam maar niet noodzakelijk.
 
Op veler bezoek ben ik begonnen met de space echo's. Voorals nog de RE201 en 301 maar andere zullen volgen op verzoek. Electronisch zijn dit soort machines niet erg ingewikkeld. Vooral de mechanische kant behoeft meestal de aandacht en is precair. Drie soorten tapes die ik zelf had getest en nu net twee soorten tapes besteld (originele NOS en remakes met een tape die niet wordt genoemd). Dus, kom met die space echo's.
 
marcmarc, Ik heb toevallig vandaag op verzoek van een aantal mensen een nos lege 8 track cartridge besteld om een tape loop mee te maken. Reden hiervoor is dat deze tape lubricated zou zijn en dit beter voor het mechanisme/ koppen zou zijn i.p.v. "gewone" tape.. Ik heb het nog niet geprobeerd maar wellicht dat dit ook een goede (en goedkopere) vervanging kan zijn voor die tape loops.
 
Back
Top