Korg DSS-1 en DSM-1 gebruikers draad

software controle

software controle

Wat betreft het software matig controleren zijn er ook interessante ontwikkelingen.

Het nederlandse bedrijf kissbox heeft een rtp-midi kast met vst software ontwikkeld waaronder 1 specifiek voor de DSS-1

https://www.kvraudio.com/product/vstizer-dss-1-by-kiss-box

Kastje is best duur, maar in theorie zou elk rtp-midi kastje kunnen werken. Behanger heeft er ook 1 geloof ik.
 
Metric gebruik ik nog elke dag, en 3D usb-c expansie ga ik ook zeker kopen als die uitkomt!
 
Tom van straylight is daar dus ook mee aan de slag..(upgraden van de DSM) zodat er meer functies vrijkomen die ook in de DSS-1 zitten.
Persoonlijk zou ik wel 8 uitgangen op mijn DSS-1 willen als dat kan aub!!


Alleen 24 dB, geen resonantie en ook geen delay. Wel individual outs geloof ik
 
Laatst gewijzigd:
Mensen, Zojuist van Tom Virostek een antwoord gehad op het implementeren van CV... dit is wat ik terug kreeg..

"My plan is to replace both the existing CPU and the HD63B03X (which generates the CV’s) with one modern CPU with multiple D/A channels so that the CV updating and control will be vastly improved. The CPU I am planning to use is a 240MHz 32 bit CPU which should handle this with ease (it’s even more powerful than the CPU of the Andromeda). It will also have integrated USB and many other features, reducing the cost and complexity of the current upgrade while offering more power. (specifications subject to change :)"
 
Leuke draad :)

@ Pal: ging die upgrade uit je laatste post nu over de DSM of DSS?

Ben zelf best wel blij met de DSM1, ondanks dat ie wel meer mist tov de keyversie,
Geen losse samples naar disk (of HD) kunnen wegschrijven.
Geen instelbare DAC bit diepte zoals op de DSS1
En geen Fx

Dat van de filters was al gemeld. Geen 12db en resonance.. maar ze zijn zeker bruikbaar.
Hij heeft wel voor elke stem een losse uitgang en voor drums is dat best wel luxe natuurlijk.

Ik heb er tot nu toe nog niet zoveel mee gedaan ((O)) maar heb nog geen moment spijt gehad dat ik em ooit heb gekocht.. was destijds toen ie uitkwam ook wel een soort droom van me om ooit nogeens te hebben.. :engel:
Die ik heb zit ook nog een SCSI poort op. Heb dit al wel werkend gekregen met een oudere SCSI HD. :)
 
Ok. Dat is zeker lief... :)

Heb dus een redelijk aparte DSM door die SCSI poort.. maar ga het in de gaten houden.. USB lijkt me nog beter :mega:

Edit... las net in de link dat ie de SCSI functionaliteit ook in het OS wil integreren.. very funky 8>
 
Laatst gewijzigd:
Nou dan hebben we toch twee verwende forum leden met de originele scsi upgrade!

Knutsel heeft zijn DSS-1 met factory upgrade nu te koop staan..
 
Die scsi is best leuk natuurlijk maar met het nieuwe ontwerp komen veel andere upgrades die het werken met de korg gewoon prettiger maken. De data sliders kun je bijvoorbeeld o.a toewijzen aan het filter, maar hij heeft het ook voor elkaar gekregen om portamento toe te voegen.. Snellere cpu en opslag op usb stick.. en nog veel meer
 
SYSEX to MIDI

Ok de meeste DSS-1 gebruikers weten dat een nadeel van de DSS-1 is dat hij sysex gebruikt om extern parameters te kunnen controleren.

Nu zag ik in de KORG DW-8000 draad dat er een hack is om gewoon MIDI naar de DW-8000 te sturen en dat de HACK ervoor zorgt dat dit naar SYSEX wordt gezet.. brilliant :)

Zou dit ook op de DSS-1 werken?

https://hackaday.io/project/12541-korg-dw-8000-midi-enhancer
 
Portamento is wel nice.. :)

Er was nog een verschil trouwens (DSM vs DSS) De superdikke Unison (met detune) zit ook niet op de DSM.

Ik wist niet dat die van Knutsel ook SCSI had. :) Die van mij heeft een andere OS upgrade iig.. dacht dat de SCSI er gewoon factory-af in zat. Hij heeft ook 1MB. Ik kan 4 systemen inladen tenminste :)
 
Binnenkort zal hier mijn studiootje een Korg DSM-1 floreren :D
Ik ben super benieuwd!


[EDIT]
Ow, en de Gotek floppy emulator is uiteraard alvast besteld :)
Als dat Gotek project is afgerond zal ik een thread hierover maken en linken in deze thread.
 
Laatst gewijzigd:
Ah cool zeg!!

Ik wil er eigenlijk ook wel 1 voor naast mn DSS-1
Ben erg benieuwd hoe je project loopt.

Ik ben nu in contact met KISSBOX. Zit te denken om daar eerst mijn pijlen op te richten. Hun software is ook voor VST en Sample editor. Je kunt de samples dan via midi inladen en
ze hebben de hele beschikbare DSS-1 bibliotheek in de VST staan geloof ik.
 
Zo dan!
De unit is gearriveerd.
Even een korte opmerking over de verkoper (SF lid haye):
Hij had de shit heel netjes ingepakt, en heeft er leuke extra's bij gedaan (veel diskettes en manual in ringband).
Top dus.

Uiteraard heb ik de DSM meteen aangesloten om te testen en dat ging ook goed.

Nu maar eens pielen met dat ding :D
 
Bij de DSM die ik ontving zaten een aantal diskettes met sounds.
De typeaanduiding die erop geschreven staat doet mij vermoeden dat het gaat om factory sound disks, maar dat weet ik niet zeker.
Van Pal heb ik al begrepen dat hij in de toekomst graag een HXC floppy emulator in zijn DSS wil.
Mocht het zo zjjn dat anderen dat ook willen dan is deze download misschien leuk.

Ik heb alle diskettes ingelezen met HXC software en geconverteerd naar HXC files die je met de floppy emulator kan inlezen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/29646487/DSSSamplePack.zip
 
Hallo allemaal,


De DSM-1 is sinds vandaag voorzien van een Gotek/HXC floppy emulator.
Het inbouwen ging vlotje en probleemloos.

De disk-images in post 58 van deze thread kan ik laden dus dat ziet er allemaal goed uit.
Saven van nieuwe data heb ik nog niet geprobeerd, maar het zou me verbazen als daar problemen mee gaan zijn.

Hier een draadje met foto's:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=205089


[EDIT]
Er waren in eerste instentie wel problemen met het saven van data. (soms liep de DSM-1 compleet vast in een save-procedure. Ik ben erachter gekomen dat dit kwam doordat ik geen jumper op MO had gezet. Dat is nu opgelost. (info is aangepast in de draad achter bovenstaande link).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top