Sync 808

seiko

Unprofessional Abuser
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
1.495
Locatie
Antwerpen
Mn TR-808 hangt via MIDI/Sync aan MPC, samen met andere apparatuur.
Alles met sequencer (Machinedrum, Monomachine, RS7000) start netjes van in't begin als ik op mn MPC op 'start' druk.

Maar heel dikwijls start mn 808 niet aan het begin van zn pattern maar gewoon ergens random (het lijkt erop dat deze niet verstaat dat bij een 'play' hij van in't begin moet beginnen)

redelijk lastig...normaal of niet ?
 
ow sorry, ik gebruik een midi-to-sync kastje (dus geen MIDI-kit in de 808 )
op dat kastje valt niks in te stellen...
 
ow sorry, ik gebruik een midi-to-sync kastje (dus geen MIDI-kit in de 808 )
op dat kastje valt niks in te stellen...

waarschijnlijk heb je dinsyc op de tr-808 staan op output .sequense loopt wel zelfde snelheid maar heeft dan een eigen start en stop. dit is een leuke buck in de tr-808
 
waarschijnlijk heb je dinsyc op de tr-808 staan op output .sequense loopt wel zelfde snelheid maar heeft dan een eigen start en stop.

dat begrijp ik zelfs niet ...

uitgang midi to sync kastje is aangesloten op sync (inkomend dus) van TR808 zodat mn 808 meeloopt met de rest

ik weet niet wat je bedoelt met 'heb je dinsyc op de tr-808 staan op output .'
 
dat begrijp ik zelfs niet ...

uitgang midi to sync kastje is aangesloten op sync (inkomend dus) van TR808 zodat mn 808 meeloopt met de rest

ik weet niet wat je bedoelt met 'heb je dinsyc op de tr-808 staan op output .'

rommel eens met het knopje master / sync ik denk dat hij verkeerd staat of even niet goed contact maakt
 
was het maar zo simpel...neen, die knop staat wel degelijk juist (anders zou de TR niet meer in het juiste tempo meelopen als ik op mn MPC het tempo wijzig, en dat is wel degelijk het geval)
 
tr-808 loopt sync als hij op master staat, bij mijne inidergeval wel .. misschien heb ik vreemd(en). dan kan ik je niet helpen.
 
Laatst gewijzigd:
Check ook even in Ableton bij je midipoort waaraan je midi>sync kastje hangt. Bij m'n 303 moest ik een delay van zo'n 30 ms instellen voor hij goed in de maat liep.

Tegenwoordig sync ik anders, maar die delays zijn cruciaal, herinner ik me.
 
Back
Top