Triggers op ouwe meuk

KAOSKAOS

Ouwe rot
Lid sinds
24 januari 2005
Berichten
1.298
Locatie
Gimmert Brabantia
Ben aan het klooien met de trigger out van mijn 626 op de Akai AX60
Geen reactie van de AX60 behale dat Arpeggio geen tempo herkent

Denk probeer de SCI Multitrak geen actie maar ook geen uitschakelen tempo op arpeggio

Kent iemand de gangbare voltages voor dit soort spul
ik meet de Roland op +5v volgens mij
en in de manuals van de Synths staan geen waarden voor trig in
 
Ik herken wat je schrijft. Ik had dezelfde problemen, maar met een gate to s-trigger kabel werkt het bij mij prima. Multitrak lukte ook, maar is lang geleden, weet de details niet meer. Bij mij gaat 't vanuit 808
 
TR-626 op Six~Trak gaat als een zonnetje. Heb je de tempoknop wel helemaal naar links gedraaid?
 
Je hebt toch wel triggers in je drumsequence geprogrammeerd he? Rimshots dacht ik. Heb je een apparaat waarmee het wel werkt zodat je kan testen dat er uberhaupt triggers uit je 626 komen? bv een jx3p, juno...
 
ik triggerde weleens een korg poly 61 ARPEGGIATOR (jaja 6trak :D) met de rimshot van een tr 707 (ook trigger out). Later een moog met een 909 trigger rimshot op de HKU :D leuk jammen.

In principe moet de sequencer van de synth een volgend stapje nemen bij iedere trigger, staat mij niks bij met voltages, das meer cv gate verhaal. Enige wat telt is dat je een kort hard geluid hebt (zoals een rimsht of een hhcl) om de synth of andere bak aan te sturen via trigger pulses.
 
Laatst gewijzigd:
Nee, je moet echt een gate to s-trigger kabel hebben als het aan mij ligt, want bij mij deed 'ie het ook niet met een gewone kabel
 
Akai zeker, SCI weet ik eerlijk gezegd niet meer, kan evt. later wel ff checken
 
mmh, sorry. Ik kreeg zojuist nagenoeg niets meer via sync klaar. Half uurtje geprobeerd. Die van mij is redelijk gaar, misschien heeft 'ie wel een defect. Ik kreeg alleen met een gewone kabel een arp binnen, maar op 1/4 e van het juiste tempo ofzo. Via midi gaat alles wel perfect. In de handleiding staat overigens niets over sync mbt arp, ik weet niet of dat wat betekent in deze
 
Had hier inderdaad hetzelfde probleem.
heb ook een AX-60 en sommige drummachines werken wel en sommige niet.
De tr-626 inderdaad niet maar bv de Korg DDM's wel en ook de soundmaster stix.
Ik heb ook m'n kenton pro-solo trig out geprobeerd en dat werkt prima. kun je ook nog eens verschillende snelheden instellen.
 
mijn ax60 arp word probleemloos getriggerd met de trigger out van mijn korg kpr 77 (met een gewone jack/jack kabel)
erg leuk vind ik :)
 
Back
Top