De Wiard tread

mono-poly

Cheff Noodle
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
12.985
Ok we beginnen maar is met de Classic VCO
Veel mensen vinden hem duur maar er is ook nog een VCA en AR functie aanwezig.
En LED's op de VCA output!!!
Dus je kan met 1 module al aan de slag!!
Prijs is op aanvraag maar ik vermoed $750. 8~


Vannacht zal ik wat meer schrijven/posten.
mod_vco_small.jpg
 
Yep mooie geluiden.

Die gratis samples zijn trouwens ook vet.
 
Wordt de 300 serie nog steeds gemaakt??? Ik had begrepen dat Grant zich nu alleen nog bezighoud met de 1200 serie.
 
Even met Grant bellen en dan kan er nog wel wat gemaakt worden.
Allleen heb je dan wel geduld nodig.
Maar jeetje was die Blauwe reeks toch geweldig en lekker "echt" modular.
Dus lekker moduletje voor modultje aanschaffen en zoals eerder vermeld.
Met enkel een VCO kan je al muziekaal plezier hebben vanwege de AR envelope en de VCA in de module.
 
Re: De Wiard tread

Origineel geplaatst door mono-poly
[B


Prijs is op aanvraag maar ik vermoed $750. 8~


V]



dat is zeker niet duur , en die samples klinken niet verkeerd
 
Is er hier iemand die snapt wat de Wiard Noise Ring nou precies doet/kan ?

De beschrijving en clips helpen me niet veel
(en volgens sommigen ben ik toch niet echt dom)

Wat ik begrijp is dat het een VCO met random noise sampler is, maar behalve veel takkeherrie haal ik verder weinig uit die clips. Wat is in godsnaam een "analog shift register" ?

Lijkt ie op de Blacet Dark Star ?
Is er iemand op het forum die 'm heeft ?

bvd !
Joost
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Even met Grant bellen en dan kan er nog wel wat gemaakt worden.
Allleen heb je dan wel geduld nodig.
Maar jeetje was die Blauwe reeks toch geweldig en lekker "echt" modular.
Dus lekker moduletje voor modultje aanschaffen en zoals eerder vermeld.
Met enkel een VCO kan je al muziekaal plezier hebben vanwege de AR envelope en de VCA in de module.

Zodra ik de DSI PolyEvolver Keyboard (+ rack voor 8 voices) heb. Ga ik aan analoog modulair beginnen. En dan ook moduletje voor moduletje aanschaffen. Dat zal dan voornamelijk Wiard zijn (in de hoop dat Grant ze nog maakt natuurlijk). Uiteraard heb ik liever de Buchla 200e, maar die is wel heel erg duur.

Mono-Poly, heb je wel eens de Blue Meanie van Gary Chang gezien? Alleen al van de 300 serie heeft hij 24 modules :halleluja
 
Ja die van film producer Chang is monsterlijk zeg!

Levka lees dit ff (over ken stone's ASR)

This module is an analog control voltage shift register, three stages in length. It duplicates the functionality of the Serge ASR, but goes about it in a very different way. It is great for producing "arabesque-like" sequences, trills etc., when used with VCOs. Of course it's use is not limited to VCOs only.

Unlike ASRs produced using "bucket brigade" techniques, the CV outputs are constant from the beginning of the cycle to the end - there is no "charge period" in which a brief glide is heard.
 
De wiard 300 serie staat bij mij in de (nieuwere) modular top 3. Ik heb Grant in het verleden wel eens gemailt maar heb helaas nooit wat van hem gehoord. Daarna is het eigenlijk een beetje op de achtergrond geraakt bij mij en ben ik naar Modcan en Buchla gaan kijken.

Die Wogglebug is ook fantastisch en was volgens mij deels gebaseerd op de Buchla source of uncertainty. Ik geloof alleen dat de Wiard veel uitgebreider is. Op de site staan in ieder geval een paar fantastische geluidsdemonstraties.

Erg mooi spul!:okdan:
 
David je moet gewoon is bellen met Grant.
Dan krijg je het denk ik wel voor mekaar dat die wat gaat bouwen hoor.
Ik zit er echt hard aan te denken en ga zeker is telefonisch contact leggen.
 
bryan_milton1.jpg

Ook natuurlijk mooi samen met een Milton.

Trouwens die 1200 serie is ook niet mis hoor.
Samen in een rack met Blacet moduletjes en je ben DE MAN! :L
 
Op de Wiard Yahoo site zijn hele mooie plaatjes en sounds te vinden onder photo's en file's. Er zit ook een foto bij van het monsterlijke Blue Meanie met Milton van Gary Chang.

:{ :{ :{

Wiard Group
 
Origineel geplaatst door levka
Is er hier iemand die snapt wat de Wiard Noise Ring nou precies doet/kan ?
Wat ik begrijp is dat het een VCO met random noise sampler is, maar behalve veel takkeherrie haal ik verder weinig uit die clips. Wat is in godsnaam een "analog shift register" ?
Ik denk dat je het moet zien als een digitale tapeloop, op de tape staan random data waardoor er soort digitale ruis ontstaat, de vco bepaald de snelheid van de tapeloop, dus ook de pitch van de ruis. Verder kun je de random data toelaten waardoor het spectrum van de ruis veranderd.
een analog shift register is een volgens mij een BBD, een bucket brigade device.
 
Back
Top