Welke adapter voor SH-101?

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Hi, welke netstroom adapter heb ik nodig voor de Roland SH-101?
Ik heb altijd een 9v AC adaptter gebruikt van Ibanez maar die heeft het nu begeven.
Gek genoeg staat er op de synth zelf dat er DC 9 volt nodig is.

De Boss adapters die ook schijnen te werken met de SH-101 zijn geloof ik ook AC adapters.
Maar batterijen die er ook kunnen zijn weer DC 9 Volt.
Maar ik heb hier een 9 volt DC adapter liggen en als ik hem daar op aansluit gebeurt er niets... niet eens het lampje gaat aan als ik hem aanzet.

Dan heb je nog lineaire adapters en gereguleerde adapters waardoor de bomen ik het bos nog slechter zichtbaar worden.

539863d1457007905-sh-101-power-supply-polarity-20160303_121159.jpg
 
Boss PSA 230S: https://www.thomann.de/nl/boss_psa_230.htm

De 101 is kieskeurig wat betreft powersupplies. Ik had eerst de originele, maar die kreeg last van behoorlijk wat ruis. Deze gekocht en alles is weer netjes :)
 
Het gaat erom dat de adapter gestabiliseerd is. Ongestabiliseerd werkt niet. Ik heb een universele gestabiliseerde adapter op aangesloten en die werkt prima. Die van Yoozer zal ook prima werken !
 
Het zal vast lukken maar ik zou het zelf niet willen... Liever twee tientjes meer uitgeven voor een apparaat van tegenwoordig 1000 euro... Als het goed is heb je er jarenlang plezier van.
 
zorg wel dat je + en - goed hebt ( ik zie dat je een wisselbaar opzetstukje hebt) altijd gestabiliseerd en zorg voor voldoende mA (roland had bij een aantal instrumenten dat de + en - net anders waren dan gebruikelijk
 
Oh dat ben ik niet op de foto :D
Ik had die foto van het gearsluts forum geleend omdat er 9V DC op staat.

Normaal moet ik het ook niet zo hebben van Chinese imitatie maar met zo iets simpels als een net adapter denk ik dat ik er niet zo moeilijk over doe.
Uitelindelijk is het dezelfde stroom die er uit komt niet? Misschien geen robuuste kwaliteit maar ik gebruik de SH-101 nauwelijks. Ze zijn er zelfs van €4,41 Euro (incl. verzenden):

https://www.ebay.nl/itm/EU-AC-Adapte...U/272224040638
 
Ik zou het niet doen. Zoals dod563 zegt, het apparaat is duur genoeg. Als dat ding niet door de keuring is geweest heb je ook nog kans op doorbranden. Brand in je studio moet je niet willen. Voor mij geen adapters uit china. Zeker niet voor 2 tientjes verschil. Als je goedkoper wilt koop dan een universele. Heb ik ook gedaan. Die heb je al voor een tientje.
 
Het probleem is dat je aan de buitenkant niet kan zien hoe een adapter binnen is opgebouwd en in China nemen ze het ziet zo nauw met (veiligheids)normen.
Veelal wordt bezuinigd op de verkeerde materialen, maar dat is algemeen bekend. Neemt niet weg dat er geen goede adapters uit China komen en ook niet dat er in NL geen slechte adapters worden verkocht.
 
Boss PSA 230S: https://www.thomann.de/nl/boss_psa_230.htm
De 101 is kieskeurig wat betreft powersupplies. Ik had eerst de originele, maar die kreeg last van behoorlijk wat ruis. Deze gekocht en alles is weer netjes :)

Aah..., Bedankt voor de tip!
Dat verklaart waarom ik tijdens live soms vervelende brom/piep geluiden in mijn set krijg als mijn MC202 erbij is. Ik dacht altijd dat het de combinatie 202 met Beatstep Pro was.
 
Aah..., Bedankt voor de tip!
Dat verklaart waarom ik tijdens live soms vervelende brom/piep geluiden in mijn set krijg als mijn MC202 erbij is. Ik dacht altijd dat het de combinatie 202 met Beatstep Pro was.

Je moet de beatstep naast usb ook van een psu voorzien ter voorkoming van brom, dat wordt uitgelegd in de manual en is een aparte splitter voor bijgeleverd. Denk eerder dat je het daar moet zoeken.
 
Je moet de beatstep naast usb ook van een psu voorzien ter voorkoming van brom, dat wordt uitgelegd in de manual en is een aparte splitter voor bijgeleverd. Denk eerder dat je het daar moet zoeken.

Bedankt, maar dit heb ik al geprobeerd zonder succes. Dit zou natuurlijk ook aan de cheapo chinese usb-lader kunnen liggen die ik destijds heb gebruikt. :D
Ook ik heb de kwaliteit van de adapters eigenhandig moeten ervaren.....

In de studio ligt mijn MC202 nog aan een vintage Boss adapter , gelukkkig zonder problemen.
 
Ik gebruik een oplader van mijn oude blackberry, werkt perfect.
 
Ik zou nooit een vreemde Chinese adapter gebruiken want voor iets minder geld neem je wel een risico met dure apparatuur.
Nou worden de universele hier in de winkel ook in China gemaakt maar die kwaliteitscontrole vertrouw ik iets meer en als er echt wat fout gaat kan je toch makkelijker aan de gang betreffende een schadevergoeding.
Het beste is natuurlijk de originele maar die zijn soms nog aardig aan de prijs vind ik.
 
Dat '~' teken tussen '9' en '12' is verwarrend want '~' betekent eigenlijk wiselspanning maar, hier betekent het van 9 tot 12 Volt.
Iedere 9 tot (~) 12 Volt adapter die een stabiele DC spanning levert kan aangesloten worden mist de juiste polariteit op de stekker en de juiste diameter van de plug van zowel de buiten-als de binnen-diameter. Een universele geschakelde adapter van tegenwoordig met daarbij verschilldende DC plug stekkertjes kan passend gemaakt worden. Hierbij zit de '-' in het centrum van de plug. Een 1 Amp / 12V werkt prima. Hier een linkt naar een 1700 Ma versie van zo'n adapter: https://www.velleman.eu/products/view/?country=nl&lang=nl&id=350490
 
Nee dank, ik hou niet van imitatie :D

Maar ik ben overtuigd, ik ga voor de echte Boss voeding :okdan:

Imitatie of upgrade, 'tis toch maar net hoe je er tegenaan kijkt.
 
Back
Top