toetsen kurzweil sp4-7

brundlefly

Nieuwkomer
Lid sinds
24 april 2016
Berichten
5
Hallo,

ik zit erover te denken om een kurzweil sp4-7 aan te schaffen. Locale winkels hebben hem niet als demomodel en wat ik belangrijk vind zijn de afmetingen van fr toetsen. Kan iemand mij vertellen wat de lengte en breedte van de witte en zwarte toetsen zijn?

Thnx, bf
 
witte 14 x 2,4
zwarte 9,2 x 1,3
Toetsenbord is wel even wennen. In de eerste weken ging ik met mijn duim vaak langs de uitstekende scherpe randjes van de witte toetsen. Dat was echter een kwestie van tijd.
Kurzweil is wel een bewuste keuze. Metname de orchestrale klanken behoren in mijn opinie tot de beste.
De Kurzweil sp4-7 komt pas tot z'n recht met het gebruik van de editor van Sound Tower. Dan blijkt dat er een PC3Le onder de motorkap zit.

Als je het geld voor een nieuwe SP4-7 wilt neerleggen, dan raad ik je aan een tweedehands PC3 te kopen,
Ben je waarschijnlijk net zo veel kwijt, maar je hebt echt meer machine, 2 chips ipv 1, dus complexere geluiden (waaronder een goede Hammond imitatie, die zijn in de SP4-7 zeer matig omdat hier 2 chips voor nodig zijn) en meer polyfonie, een goed Fatar toetsenbord en een gratis editor.
Ik heb een PC1 Se, PC3, PC3K7 en een SP4-7 met editor gehad. (Laatste heb ik weer terug gekocht, omdat ik er goedkoop tegenaan liep)
De PC3K7 had ik nooit weg moeten doen.
 
Hi Marcus,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. De PC3LE7 had ik ook al naar gekeken maar in praktijk gebruik ik maar een paar geluiden zoals, kerkorgel, strings, piano, koortjes en wat synthpaths. Sequencer, midi, arpeggio`s enzo gebruik ik nooit. Als ik wat goede geluiden kan inladen/maken samen met wat layers en splits ben ik al happy. Dus een volledig workstation is voor mij overkill.
Belangrijk is een kleine footprint en laag gewicht en dat ik live snel van geluid kan wisselen. Ik denk dat dat met de sp4 wel gaat lukken. Toch?
 
Zeker, daarvoor gebruik ik 'm ook. Ik heb een Korg Kronos 73, maar die is af en toe echt te zwaar.
Als ik dan iets kleins heb, dan pak ik de SP4-7 mee.
Kleine footprint, superlicht en goede geluiden.
(Bij Nord betaal je daar de hoofdprijs voor, wat dat betreft is Nord overgewaardeerd.)

De fabrieksgeluiden van Kurzweil klinken droog. Met de editor kan je de effecten meer naar de hand zetten.
Ik heb er meer dan 1000 geluiden in zitten. dus als je tzt wilt, geen probleem.
 
Back
Top