Wat als aanvulling op de Xiosynth? Juno-D, SH-201?

Chow

Newbie
Lid sinds
22 december 2008
Berichten
198
Locatie
Nieuw Vennep
Ik zit te dubben. Ik heb de Xiosynth en ben er erg tevreden over. Ik zoek wel een aanvulling hierop. Nu heb ik diverse clips op youtube bekeken en ben erg gecharmeerd geraakt van de Roland SH-201. Maar de vraag is natuurlijk of die niet erg overlapt met de Xiosynth. De Juno-D vind ik ook erg fraai namelijk.
Ik realiseer me dat het ook een persoonlijke keuze is maar misschien kunnen jullie me net die informatie geven die bepaalt welke keuze ik uiteindelijk zal maken..
 
Tja da's inderdaad wel wat overlap dan. Je xiosynth geeft je al een soort van geluiden met analoog karakter, en dan is die juno D een leuke aanvulling omdat die weer een ander spectrum aan geluiden bijdraagt. Dus als je voor meer diversiteit wilt gaan, dan zou ik zeggen ga voor de juno.
 
Dat is dus inderdaad waar ik over pieker. De Juno geeft een hele lading geluiden die de Xiosynth niet heeft. Maar als de SH-201 een volledig ander karakter heeft dan de Xiosynth dan zou dat een aanvulling kunnen zijn. Ik maak voornamelijk ambient met af en toe een uitstapje naar trance.
 
Zijn toetsen noodzakelijk?

Anders zou ik voor bijv. een Waldorf Blofeld gaan (is nieuw even duur als de 201, enne..klinkt echt wel lekkerder!!) is ook zeker geschikt voor ambient!!
 
Nee toetsen zijn niet echt nodig. Ik heb een xiosynth en keyrig 49. Kan ik die Waldorf met de Keyrig bedienen?? Want als dat zo is dan ben ik snel klaar.
 
Laatst gewijzigd:
Kan ik die Waldorf met de Keyrig bedienen??
Je kan hem idd via midi bedienen. Zit alleen midi-in op, maar werkt ook via USB (dus in en out). Leuke bak, klinkt goed en veel variatie in de geluiden.
 
Ik heb het gezien. Dan is het eigenlijk best wel eenvoudig geworden. Heb opnieuw youtube geraadpleegd en de Waldorf is exact wat ik zoek..
 
Ik heb toch nog doorgezocht. En het budget iets verhoogd. Na heel veel lezen, samples luisteren kwam ik terecht bij de Korg TR61 en de Roland Juno G. Maar Waldorf Blofeld bleef toch hangen. Ik ga nu eind van de week de Waldorf Blofeld keyboard bestellen. Dan heb ik toch een net setje toetsen met een fijne synth.
Mijn collega is zo enthousiast geworden door mijn zoekactie (heeft jaren pianoles gehad) en hij neemt de Korg TR61. Helemaal mooi want kun je over en weer nog es wat lenen.
 
:okdan: Veel plezier gewenst!!
 
Back
Top