Drumsynths: nieuwe, oude, of allemaal maar samplen???

syncussion gaat hier nooit meer weg. dikste bass ooit.

wel goed om te lezen dat iedereen die drm zo tof vindt. voegt het nou veel toe aan een gemodde 606? of kan die die zelfs vervangen qua sounds? ik zit er een beetje over te denken om allerlei oude gear weg te doen (waaronder m'n modded 606) aangezien ik gek wordt van het continu laten repareren van het 1 of ander.

Een 606 klinkt toch wel echt Roland. LIjkt er wel veel op maar toch is die Vermona net wat hoekiger, minder makkelijk te temmen en minder op elkaar afgestemd. Met een 606 klinkt het altijd wel, een DRM-1 kan op heel veel verschillende manier niet lekker combineren.
 
Wil ik er wel bij zeggen dat we inmiddels bij de mkIII van de DRM-1 aangekomen zijn, dus als je ervaring hebt met de mkI is dat misschien al niet helemaal 'eerlijk' meer qua ervaring? (bijv. Bikkel?)

Enige kritiekpuntjes die ik (als zure zeikerd) na een avondje pielen heb kunnen ontdekken aan de DRM-1 mkIII:
-MIDI (noten en kanaal) instellen gaat de eerste keer een beetje oostblokkiaans. Als het eenmaal werkt, gaat het verder prima.
-Sommige kanalen (bijv. Multi) zijn een tikje noisy op de output.
-De range van de bassdrum had inderdaad wat kleiner kunnen zijn, zodat het knopje wat minder gevoelig was. Of zou een logaritmische pot ipv lineaire beter zijn geweest?
-De manual (zeker de Engelse) bestaat uit 3 velletjes aan elkaar geniet, biedt niet zoveel info en bevat wat storende fouten.

Dat zijn punten die ik trouwens wel meer lees/hoor, dus dat ligt niet helemaal alleen aan mij... ;)

Verder vind ik het een goed klinkende, heerlijk eruitziende, hands-on, flexibele trommeldoos. Heb zoiets best lang gezocht, en nu gevonden.
Vergeleken bij zoiets is samplen toch best saai en veel omslachtiger (om een goeie coherente kit te vinden).

Kijken hoe het de komende dagen gaat! :)
 
ik kom er maar niet uit xbase 999 of xbase 888....

Als je al iets te van een externe filterdoos hebt kun je misschien beter voor de 888 gaan. Als je nog geen filterding hebt, is de 999 misschien de beste keus. Anderzijds voor het prijsverschil (als je 'm nieuw zou aanschaffen) van 300euro kun je evt. ook wel een aardig filtertje kopen (2e hands dan weliswaar) waarmee je weer wat flexibeler bent.
 
trigger trigger

trigger trigger

Hopsa, DRM-1 mkIII met trigger inputs binnen gekomen vanmiddag.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke bak! :)

Hey,

Ik sta ook op het punt een DRM-1 MKIII te kopen, nu was ik aan het kijken naar het verschil met of zonder de trigger inputs. Als ik het goed begrijp dan heb ik de trigger inputs enkel nodig als ik bv. drumpads of zo wil aansluiten om hem zo te bespelen? Ik zou hem aan de pc hangen (ableton live) via midi dus dan heb ik als ik het goed begrijp geen enkel voordeel aan de trigger inputs?

Alvast bedankt.
 
Mijn drummers zijn:
TR909 TR808 TR727 TR606 DR55

En dan heb ik de meestal de 909 en 727 samen
en de 808 met de 606. Lekker analoge toms mixen :{
DR55 voor de ik-denk-dat-ik-piano-kan-spelen-luie-zondag-middaggen

Nu nog een TR707 :bekdicht: :engel:
 
Ik sta ook op het punt een DRM-1 MKIII te kopen, nu was ik aan het kijken naar het verschil met of zonder de trigger inputs. Als ik het goed begrijp dan heb ik de trigger inputs enkel nodig als ik bv. drumpads of zo wil aansluiten om hem zo te bespelen? Ik zou hem aan de pc hangen (ableton live) via midi dus dan heb ik als ik het goed begrijp geen enkel voordeel aan de trigger inputs?

Voor het aansluiten aan een PC via MIDI voegen die triggers inderdaad weinig toe.
Het is leuk voor externe pads (denk ik... niet geprobeerd en zal het ook nooit zo gebruiken) en voor koppelen met modulair-achtig spul (analoge sequencers, etc.)
 
Back
Top