Akai S612

BIAM

.
Lid sinds
13 september 2005
Berichten
2.259
Locatie
040
De AKAI S612 verdient het natuurlijk ook om in het zonnetje gezet te worden. :)

s612.jpg


https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=211632

Er schijnt van deze lekkere eenvoudige 12-bit sampler een flinke update te zijn ontwikkeld in de vorm van OS V1.3.

http://www.florian-anwander.de/akai_s612/Akai_S-612_OS1-3_Manual_German.pdf

Weet iemand hier meer over te vertellen.
:mega:
 
Met dat nieuwe OS werd dat ding volgens mij multitimbraal, kon je hem gebruiken als delay en werd volgens mij de auto crossfade ook verbeterd. Ik heb 3 of 4 units met die update gehad + documentatie over hoe de mod moet worden uitgevoerd.

Handleiding heb ik destijds naar Senso gestuurd die de kit volgens mij weer op de markt wilde brengen. Nooit meer iets van gehoord.

Ik vond ze eigenlijk wel prima zoals ze waren. Erg leuke samplers maar ze gaan nu voor absurde prijzen.

:D


attachment.php
 
Wees maar blij dat het geen EMU Sp1200 fenomeen is. Nu zijn ze met 3honderd nog net te betalen. Moet je ze wel veel gebruiken natuurlijk. Een sampler met analoog filter kan heel gewilt worden. Vooral met cc mod.

Mss dat ik s612 wel zo laat en een AKAI s700 koop daar zitten wel 6 stemmen op.
 
Met dat nieuwe OS werd dat ding volgens mij multitimbraal, kon je hem gebruiken als delay en werd volgens mij de auto crossfade ook verbeterd. Ik heb 3 of 4 units met die update gehad + documentatie over hoe de mod moet worden uitgevoerd.

Handleiding heb ik destijds naar Senso gestuurd die de kit volgens mij weer op de markt wilde brengen. Nooit meer iets van gehoord.

Ik vond ze eigenlijk wel prima zoals ze waren. Erg leuke samplers maar ze gaan nu voor absurde prijzen.

:D


attachment.php

Als je de firmware nog hebt liggen dan hoor ik het graag. Eprommetje programmeren gaat me wel lukken. Dan heb je sowieso al 2 mensen blij gemaakt. ;) Senso heeft het te druk momenteel...

Die mod gaat toch alleen over het 6-voice output-boardje, maar is toch niet noodzakelijk voor de upgrade?

Die S1100..... :okdan: :D
 
volgens mij is een eprom kopieren niet voldoende

Zoals ik het begrijp moeten er een paar spoortjes extra aangebracht worden.

Gezien de os1.3 niet door akai is ontwikkeld is het wel zo netjes om de auteur te benaderen voor toestemming bij kopieeren/gebruik van de OS. (Florian Anwander[de])
 
Back
Top