Ensoniq Mirage + Lotharek HXC + Image

Ik ben bang dat het Giebler formaat in de weg gaat zitten, dat gaat niet werken met een moderne pc. Om dat op te lossen moet je met een win98 pc (of nog ouder)en zo'n Giebler programmaatje je diskettes schrijven.
De weg met een virtuele win98 heb ik geprobeerd maar dat gaat niet lukken.
 
Bedankt allen! Ah dan is het dus nog best ingewikkeld. Bij omniflop zie ik dat het Windows 7 ondersteunt, dan zal dat toch moeten lukken om daarmee dan de images te writen? Mits mijn floppy drive bay intern is? Anders zal het ook geen probleem zijn een Windows 98 PCtje te maken. Heeft iemand hier daadwerkelijk ook ervaring mee icm de Mirage? Of is de HXC weg een veel betere? Ik schrok een beetje van de 50+ euro prijzen hiervoor en de moeite van het inbouwen.
 
Hmmm, ik heb er verder over gelezen en denk ook maar voor een HxC te gaan. De GoTek kost maar 15 dollar en dan de license voor de HxC firmware voor 10 euro en nog 2 dollar voor een USB naar TTL converter (zie dit). De hele operatie is makkeiijker dan ik dacht! Ik hou jullie op de hoogte.
 
Ik werk ook nog steeds met floppy's op mijn Mirages. Ik schrijf .wav files naar disk met MDISK in de cmd prompt van Windows XP. Ik gebruik eigenlijk geen disk images.

Voornamelijk gebruik ik ze met de Soundprocess OS en maak ik mijn eigen wavetables die ik dan, wederom met MDISK, naar floppy schrijf en laad in de Mirage.

 
Roshi Ai>

Zo zeg, ik heb de vier tutorial youtubes van Robin Bausewein bekeken.
Super interessant, maar ook wel een flinke klus zeg!
Ik ben daar (nog) nooit aan begonnen maar dat zou nog wel eens kunnen veranderen.
Hoe maak jij wavecycles van precies 256 samples lang?
Doe je dat in je DAW en welke gebruik je daarvoor?
 
Matthew,

Ik lees je bericht nu pas.

Wanneer je de F3 toets sampled als deze 20cents naar beneden is getuned....dan heb je uiteindelijk een waveform met single cycles van 256 samples.

Zoals ik het tot nu toe gedaan heb:

Noot opnemen in Cubase. Die audiofiles importeren in een audio editor naar keuze en dan de single cycle eruit knippen van zero crossing point naar zero crossing point. Ik heb Audacity gebruikt maar wil eigenlijk een oude versie van CoolEdit gaan proberen...dat schijnt beter te zijn dan Audacity.

Anyway....Als F3 -20cents = 256 samples dan is F4 -20cents = 128 samples (x2 = 256... dat is dan handig als je multisamples wilt maken en heb je minder 'last' van aliasing...maar daar hou ik juist wel van soms).

Robin.
 
Back
Top