SCI Prophet 2000/2002 + Lotharek HXC

Het is de bedoeling dat de bootloader gebruikt wordt voor één Gotek.
Wil je twee Goteks flashen dan moet je twee licenties kopen.
Ik heb de bootloader wel meerdere malen gebruikt omdat het flashen niet in één keer goed ging.
Dus je kan lekker experimenteren met één licentie.
Hoe werkt die licentie dan? Volgens mij kan je hem gewoon op meerdere tegelijk gebruiken. Er is geen hardware sleutel die iets checkt volgens mij. Maar dit is puur hypothetisch van mij kant overigens.
 
Je moet een programmaatje gebruiken wat verbinding maakt met een server waar de bootloader op staat.
Dit programmaatje maakt ook verbinding via de USB poort TTL converter met de Gotek drive.
 
Ok dank! Maar of ie echt wat checkt weten we dus niet.
 
Nee dat weet ik ook niet.
Maar goed, 10,- vind ik zelf goed besteed.
Zeker met in het achterhoofd dat de ontwikkelaar zeer benaderbaar en behulpzaam is.
 
Ik heb het voorbeeld van @MatthewLeBlom gevolgd en ook een Lotharek in mijn Prophet 2000 gezet. Erg makkelijke klus, de Prophet is bijzonder snel open te maken. Enige dingetje waar ik tegenaan liep was dat hij bij het laden in eerste instantie "nd" (no disk) aangaf. Ik had IDE kabel op de Lotharek op dezelfde manier aangesloten als die op de floppy drive zat, maar blijkbaar moest die omgedraaid worden. En voor de mensen die het ook nog willen gaan doen: alleen dipswitch ID0A moet op ON staan, de rest OFF.
Nu nog een mooi paneltje eromheen 3D-printen zodat hij wat mooier dicht zit.
 
Back
Top