a4000

mcc

Ingeburgerd
Lid sinds
6 januari 2002
Berichten
37
Locatie
limburg
A4000 sampler clicks

heb al een tijdje de a4000, maar heb met samples opslaan op de interne zip disk misselijke clicks.
op de gekste plaatsen krijg ik na de opnieuw ingeladen sample smerige clicks te horen. Ook heb ik dit als ik de cdrom laad met samples erop. Kennen jullie dit euvel en zo ja wat doe ik eraan?


Ps is het waar dat de a4000 er weer uit gaat????
En wat is het antwoord van Emu op de nieuwe samplers van Akai?

tjuus
 
mmm..klinkt als een bad memory probleem....kan ook iets met de SCSI termination te maken hebben..

check even of je de SCSI chain goed hebt geterminate....

verder is er volgens mij op www.yamahasynth.com een lijst van goed werken geheugen-chips voor de A-series te vinden...de A-series zijn behoorlijk kieskeurig als het om geheugen gaat...

Olaf
 
De A 4000 is een grote ramp, wij verkopen ze niet eens meer.
Het enige leuke is dat je er 12 sample cd's bij krijgt ofzoiets.
 
wat is er precies zo'n ramp aan? ik heb een A3000 OS2 en die bevalt me erg goed

Olaf
 
Ik heb ook een A3000 en die loopt ook lekker. Maar een 3000 is geen 4000.

Heb je al de OS upgrade gedaan?
 
Ik heb hier een S2000 en als ik samples verstuur via scsi en de sampler staat niet in een hoofdmenu (single/multi/sample), krijg ik ook allemaal tikken in m'n samples. Heb al van alles geprobeerd. Nieuwe kabels, geheugen, maar nix helpt dus ik heb er mee leren leven...schijnen meer mensen last van te hebben.

Orgineel geplaatst door Kenny
De A 4000 is een grote ramp, wij verkopen ze niet eens meer.
Het enige leuke is dat je er 12 sample cd's bij krijgt ofzoiets.

Wat is er zo slecht aan dan? Op de chat kwam je met het argument dat er maar 4mb inzat :stupid. Dat slaat natuurlijk nergens op aangezien dat gemakkelijk is uit te breiden.
Ik wil nou echt wel eens weten wat er niet aan deugd aangezien ik er waarschijnlijk één ga aanschaffen...
128 mb, 64 stemmen, 3x fx met 96 effecttypen, 4 outs, 16 filtertypen, knoppen, loop divide/remix, midisyncable lfo's, etc.

Voor rond de fl 1750,-

Nou, daar kan mijn suffe S2000 niet tegenop. Nadeel is dan de trage scsi, maar dan ik denk ik wel mee leven. En de output expansion is volgens mij ook stukken geodkoper dan van akai.
 
Er is maar weinig mis met de A4000

Er is maar weinig mis met de A4000

Het enige wat niet deugd is het SCSI verhaal en hiermee de mogelijk om om een makkelijke manier te kunnen backuppen en samples in te kunnen laden. Hiernaast geeft de a4000 erg veel noise wanneer hij in een SCSIketen hangt. Verder is het een erg toffe sampler. Ik gebruik die van mij volop en dat blijft denk ik nog wel even. Nu maar hopen dat er nog eens iemand een programma'tje ala Milennium voor de A4000 schrijft.
 
Re: Er is maar weinig mis met de A4000

Re: Er is maar weinig mis met de A4000

Orgineel geplaatst door Boost303
Het enige wat niet deugd is het SCSI verhaal en hiermee de mogelijk om om een makkelijke manier te kunnen backuppen en samples in te kunnen laden.

Wat deugt er niet aan dan? Alleen de traagheid? Ik heb met mijn A3000 eigenlijk nooit SCSI problemen gehad.

De A4000 is zeker voor zijn huidige (dump)prijs een zeer interessante aanbieding. Nog interessanter, prijstechnisch, is een tweedehands A3000 v2. :) Zeker als je hem vergelijkt met de S2000. Alleen als synth is de A3000 z'n prijs al waard.

My 0.02
 
Laatst gewijzigd:
Orgineel geplaatst door OnAcid
Ik heb hier een S2000 en als ik samples verstuur via scsi en de sampler staat niet in een hoofdmenu (single/multi/sample), krijg ik ook allemaal tikken in m'n samples. Heb al van alles geprobeerd. Nieuwe kabels, geheugen, maar nix helpt dus ik heb er mee leren leven...schijnen meer mensen last van te hebben.

Klopt ja. Het enige menu waar ie niet in mag staan is 'sample'. Heb ik nooit echt 'n probleem gevonden. En het is een mooie manier om aan bizarre digitale noise te komen. Heb je die noise wel 'ns 'n paar octaven omlaag gepitcht? Best geinig :).
 
Ik mis het meeste dat ik niet makkelijk volumes kan saven en samples kan laden van mijn van en naar mijn a4000 terwijl ik met een sequenser (logic) aant werk ben.
Dit kan niet doordat ik door de scsiverbinding erg veel noise heb, en doordat er nog geen progje is geschreven om volumes die in het werkgeheugen zitten direct te saven (terwijl dit theoretisch toch makkelijk mogelijk moet zijn, kijk maar naar milennium of AKsys) of te laden

als dit in de toekomst mogelijk gaat worden (en ik hoop dat de auteur van Bzone dit eens gaat programmeren in zijn stukje software) dan is het helemaal een perfecte sampler.


Want hij klinkt goed, de filter zijn aardig. Je kan aan een hoop parameters per sample zelf controllers toewijzen, de lfo's zijn leuk
en het operating system is gewoon logisch (ook al moest ik hier even aan wennen na jaren AKAI gebruiker te zijn geweest)
 
Liggen die clicks niet aan je zips? Als je ze pas krijgt na het opslaan en weer inladen is het waarschijnlijk geen geheugenprobleem. Dan zou je ook al problemen moeten krijgen met samples die je niet op zip hebt opgeslagen. Formateer je de zips eerst goed met de A4000?

Veel problemen met scsi ontstaan ook door slechte kabels. Die dingen zijn nogal kwetsbaar. Probeer es een andere kabel. (ja ik weet het dat is een dure grap).
 
Volgens mij is het inderdaad een Scsi of een geheugen probleem.
Het wil nog wel eens voorkomen dat het geheugen niet helemaal
goed werkt met bepaalde simms.
Ik had ook Scsi probleem met mijn EMU IIIXP, die had ook
een soort klik in het audiosignaal, maar door een beetje
experimenteren kwam ik er achter dat de kabel niet helemaal
oké was er zat trouwens ook een brom in het signaal.
Zelf gebruik ik nu een OM drive en een netwerkfilter, probeer het
anders eerst met een korte scsi Kabel of een andere back-up medium.
Ook een scsi kast zelf kan niet goed werken door een slechte
aarde of aansluiting.

Wat betreft de A-4000 , voor dat geld is het een prima
sampler. een collega van mij gebruikt hem ook en is er zeer
tevreden over.
 
Orgineel geplaatst door Kenny
De A 4000 is een grote ramp, wij verkopen ze niet eens meer.
Het enige leuke is dat je er 12 sample cd's bij krijgt ofzoiets.


Wat een onzin!!! Ik heb erg prettig gewerkt met de A4000. Interne harde schijf erin en een SCSI CD-ROm speler eraan. Nooit een probleem mee gehad. Voor het geld waar ie nu voor verkocht wordt is het een retegoeie en zeer profie sampler.
 
het feit dat MCC ook tikken krijgt in de samples die ie van CD-ROM laadt kan inderdaad aan een kapotte/brakke SCSI kabel liggen, maar ook aan het niet terminaten van de SCSI chain of aan niet compatible geheugenchips..

mijn ervaring met yamaha is dat het meestal aan de geheugenchips ligt, zoals gezegd, yamaha bakken zijn ERG kieskeurig wat betreft geheugenmodules..

eisen:
Expansion memory
(use a pair of identical-size 72-pin SIMM modules of the following types)
Access time 70 ns or less
Bit width x 32 (no parity) or x 36 bit
(parity) Fast Page or EDO,
JEDEC standard
Capacity 4 MB/8 MB/16 MB/32 MB

als je ook tikken krijgt als je gewoon via de audio ins sampled, zonder opgeslagen samples te laden dan is het bijna zeker je geheugen, zo niet dan zou ik eerst ff een andere SCSI kabel proberen, en de termination controleren..

de noise van een SCSI chain kan je behoorlijk omlaag krijgen door goeie afgeschermde (duurdere) kabels te gebruiken, zo kort mogelijke kabels, en groundloops etc. helpen ook zeker niet mee...

ik zou denk ik nu voor een A4000 of 5000 gaan.....meer effecten, meer voices, grafische display, snellere SCSI dan de A3000 etc. en kost bijna geen kont meer.....voor mensen die geen problemen hebben met een iets langere wachttijd voor SCSI transfer en wat afwijkende benamingen zijn de A-series prima bakken..

klankkarakteristiek van DAC's, algo's en filters etc. is natuurlijk altijd subjectief...

Olaf
 
ohja, de A4000 en 5000 geven ook de optie om een IDE HD erin te knallen, da's goedkoper dan een SCSI....en je kan rechtstreeks je HD backuppen naar CD-R via de SCSI met een SCSI cd-writer..

Olaf
 
klikkende a4000

klikkende a4000

Bedankt voor jullie reacties, hoogstwaarschijnlijk is het mijn scci
als ik gewoon sample heb ik er geen last van pas als ik ga saven naar de interne zip disk (heb de floppie vervangen door ide 100 mb zipdisk)en wanneer ik samples inlaad via de cd- rom speler. Bij aankoop zat er al 64mb in. heb daar verder ook niet meer naar gekeken. Ps vinden jullie ook dat hij verschrikkelijk langzaam is met laden. oke oke ik geef toe je hebt af en toe tijd voor koffie nodig maar ik vind hem zeer langzaam.
Ook met extracten en normalizen. Misschien is dit normaal, 'k ben nog niet zo'n samplehead?
 
mm..zelf niet zoveel last van die scsi transfer snelheid omdat ik het meeste van de interne HD laad, en dat gaat een stuk sneller.....en ik transfer geen grote samples, vaak kleine stukjes of eens een loopje van 4 maten ofzo...dat is zeker wel te overzien...

overigens: er is een optie "PLAY & LOAD" die je op OFF moet zetten, scheelt behoorlijk qua snelheid....volgens mij zit ie ergens in je setup ofzo...

verder is er een OS 1.5 die ook de snelheid schijnt te verhogen...


je kan deze downen van http://www.yamahasynth.com/down/index.htm

Olaf
 
ohja. laat even weten of het wat heeft geholpen allemaal, ben altijd benieuwd ;)

Olaf
 
Re: klikkende a4000

Re: klikkende a4000

Orgineel geplaatst door mcc
Bedankt voor jullie reacties, hoogstwaarschijnlijk is het mijn scci
als ik gewoon sample heb ik er geen last van pas als ik ga saven naar de interne zip disk (heb de floppie vervangen door ide 100 mb zipdisk)en wanneer ik samples inlaad via de cd- rom speler. Bij aankoop zat er al 64mb in. heb daar verder ook niet meer naar gekeken. Ps vinden jullie ook dat hij verschrikkelijk langzaam is met laden. oke oke ik geef toe je hebt af en toe tijd voor koffie nodig maar ik vind hem zeer langzaam.
Ook met extracten en normalizen. Misschien is dit normaal, 'k ben nog niet zo'n samplehead?

Ja dit is normaal via floppy is de laadtijd 4 keer zo veel als bij een computer.
 
de play&load functie kan je (tenminste op de A3000) vinden onder Disk - Disk en dan 4 paginas diep

Olaf
 
Back
Top