MPC....dompertje

Je kan het aan en uit zetten dat tempo event gebeuren
af en toe vergeet ik het aan te zetten
 
Binnen 1 sequence van tempo wisselen? Waarom zou je dat uberhaupt willen? Te lui om de samples timestrechen? :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Binnen 1 sequence van tempo wisselen? Waarom zou je dat uberhaupt willen? Te lui om de samples timestrechen? :)

Ik heb alle ingrienten van 1 liveset in 1 sequence staan, vandaar dus. Ik begin op 120 en ga dan naar 125. En nee ik ga niet allemaal veschillende sequences gebruiken.
 
Origineel geplaatst door sander
Ik heb alle ingrienten van 1 liveset in 1 sequence staan, vandaar dus. Ik begin op 120 en ga dan naar 125. En nee ik ga niet allemaal veschillende sequences gebruiken.

Mja dat probleem heb ik niet, ik werk altijd in pattern style. Logisch dat jij de song mode niet gebruikt, als je lineair werkt.

Maar het moet toch ook lukken met tempo change... Zolang je maar de 50.000 noten per sequence maar niet overschrijdt (naar het schijnt zit je daar snel aan, als je bvb veel controller data opneemt), zie ik geen probleem.
 
Origineel geplaatst door sander
Ik werk maar met 1 sequence en doe track mute/unmuten live. De songmode gebruik ik niet.

En stel ik dat wel zou doen, dan werkt het toch niet zo moeilijk.
Gewoon beginnen met alle ingrienten in 1 sequence en dan voor elke variatie die je wil gebruiken een copy maken naar een nieuwe sequence.
Het zou pas rot zijn als de track mute informatie niet mee werd gekopieerd, maar dat gebeurd dus wel.

Alle sequences kan je eventueel een herkenbare naam geven.

Dus als je alles hebt staan in sequence 01, dan geef je die ff een naam als template of master en je mute alle traks. Dan kopieer je de complete sequence naar bijv 20 nieuw sequences. Vervolgens loop je de sequences door en geef je ze een nieuwe naam. En je gebruikt steeds een volgnummer. Of je gebruikt sequence namen die het geluid beschrijven, maar dan mot het allemaal niet ingewikkeld zijn. En ze kunnen ook niet zo lang zijn denk ik.

En ik elke opvolgende sequence stop je er weer 1 geluid bij, oftewel selcteer sequence, druk op track mute sherm en unmute het extra geluid. Simpel!!

Na de hand kan je ook makkelijk nog sequences uit de song verwijderen of invoegen, etc.

Heeft die mpc2000 geen autoload functie? zodat telkens je de mpc opstart een project autoload wordt geladen.. Zo doe ik dat en hou zo alles lekkah overzichtelijk :)
Is ook handig als je bv sequences wil mergen en van een song een sequence maken enzo van die dingen
 
Een 2000XL heeft die functie alvast, dat klopt. Hij kijkt bij opstarten naar de diskdrive (of een scsi device, kun je instellen) of er een APS (all programs) file opstaat en/of een ALL (all sequences and songs) file aanwezig is. Zoja, dan worden die en de bijhorende sounds geladen.

Dus als je van scratch wilt starten dan maak je gewoon zo'n lege APS (zonder sounds) file.

Geen idee of de 2000 dit heeft, vast wel.
 
Back
Top