Sander02
Gepokt en gemazeld
Met gemengde gevoelens kijk ik ernaar.. begrijp beide kampen maar zit zelf eerder met 1,5 voet in het "bitchin"-kamp Uit soort puristische overwegingen en volstrekt subjectieve / persoonlijke overtuigingen aangaande wat schoonheid is, bepaalde magie, kunst, kunde, etc als eerbetoon / ode aan het brein waar dit alles uit is gekomen. Daar kunnen we Behringer in ieder geval niet van betichten!En voor de mensen die maar blijven bitchen over de clones van Behringer, kijk dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=nJPERZDfyWc
Zolang Behringer moderne updates toevoegd aan oude classics is het niet anders dan een artiest die een eigen versie maakt van een bekend nummer: een Remix.
Ik vind het tof dat ze dit doen.
Benieuwd verder waar ze mee komen, als ze door alle modellen heen zijn fast-forward zeg 10-15 jaar.. wat dan?
Voor mij past dit in een hele brede trend die ik maar "surrogatering" noem zijnde, dat men de kern uit iets puurs (een eenheid) haalt, en dat modificeert, muteert, manipuleert en erna vermeerdert op een geindustrialiseerde / herhaalbare / schaalbare en daarmee structurele wijze. Kan voeding zijn (kweekvlees = cloon?), of Behringer cloontjes, you name it.
Zoals van: "aah, dus dit celletje is wat een tomaat laat smaken naar tomaat.. nice! we gooien de rest weg, en gaan met dat celletje aan de haal. Dát is immers wat -wij denken/vinden dat- mensen willen hebben". Ofwel, een surrogaat, kopij, een plastieke neppert dat het origineel moet suggereren (en, die de massa zal slikken)
"aah, dus als het 12-bit is en een drumcomputer.. dan heb je bijna een SP-1200" hmm, ben al overtuigd..not!
Maar doet dat iets met speelplezier? maak je hier mindere muziek van? Nope.. is het beter voor de portemonne, uiteraard! Tegen zoveel enthousiaste mensen die genoegen nemen met kopijen, plastieken en surrogaten kan ik niet op, en waarom zou ik. Tot de dag komt dat er sléchts surrogaat in de aanbieding is, en er geen weg terug is.. dan gaan we zien, dat we het niet alleen mede gesponsoord en veroorzaakt hebben door nauwelijks kritiek/scrupulus te tonen en teveel rommel als zoete koek te slikken waar men mee aan komt zetten, want het is zo lekker, mooi, prima, goedkoop, etc.. tegen welke échte prijs? Moet het van Behringer komen die revolutionaire nieuwe ontwikkeling, met jaren denkwerk en experimenteren.. zoals men toentertijd deed?
Behringer beschouw ik als een woekerende plant.. ik geloof meer in die kleine, zwaar creatieve projectjes van muzikanten zelf met een latente tech-knobbel. Vind ik vele malen interessanter
Je weet pas wat je mist, als het er niet meer is.. think about it. Voor de rest moet iedereen het lekker zelf weten.
Laatst gewijzigd: