Dynacord Echocord 100 vraag

vierkant

Ingeburgerd
Lid sinds
18 oktober 2009
Berichten
50
hi lezers van synthforum,

ik heb een dynacord echocord 100 gekocht maar hoor nog niks als ik een signaal erdoor heen stuur. hoop dat iemand me hier kan helpen. voor degenen die dat willen proberen: ik waardeer het en heb geprobeerd om zo duidelijk mogelijk hier te zijn.voor het gemak heb ik de handleiding als bijlage toegevoegd en ook twee foto's. dit is wat ik heb geprobeerd.

ik stuur een signaal van een synth naar een input (in de handleiding 2,11,23 en 31). ik heb ze alle vier geprobeerd.

jack kabel in de 'output' (in de handleiding 29) en die gaat weer naar een input in mijn geluidskaart. ik hoor niks.

maar: als ik op de echo knop duw (in de handleiding 17) dan pikt hij wel een kort signaal op, op redelijk volume ook. dus het ligt niet aan het feit dat de output te zacht staat waardoor ik niks hoor.

maak ik de fout dat ik een din-naar-jack kabel nodig heb voor de output (in de handleiding 30) en dus niet de jack uitgang nummer 29? er staat dat deze alleen voor dynacord amplifiers is, en dus lijkt het me sterk.

het ligt ook niet aan de input van mijn geluidskaart: als ik de synth in dezelfde input doe, hoor ik gewoon wel een geluid.

hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

alvast bedankt

(hieronder de link naar de manual)
http://www.peel.dk/Dynacord/pdf/Echocord 100 - operating manual.pdf
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2016-12-30 om 11.05.43.jpg
    Schermafbeelding 2016-12-30 om 11.05.43.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 172
  • Schermafbeelding 2016-12-30 om 11.03.43.jpg
    Schermafbeelding 2016-12-30 om 11.03.43.jpg
    36,6 KB · Bekeken: 131
  • Schermafbeelding 2016-12-30 om 11.02.12.jpg
    Schermafbeelding 2016-12-30 om 11.02.12.jpg
    40 KB · Bekeken: 125
  • Schermafbeelding 2016-12-30 om 10.14.10.jpg
    Schermafbeelding 2016-12-30 om 10.14.10.jpg
    32,7 KB · Bekeken: 125
Heb je het input signaal te hard staan? Eens proberen met een heel zacht input signaal
 
Zijn de koppen schoon en in orde ?
Is de tape nieuw/ te oud ?
Heb je hem geprobeerd voor je hem kocht , deed hij het daar wel goed ?
Zou daar eens beginnen ...
 
hi jongens, tof dat jullie reageren.

@DRe, ik heb het net ook even geprobeerd met een zacht inputsignaal (in alle vier de inputs) maar geen resultaat.

@sunny pedaal

- de koppen zien er iig heel schoon uit, maar ik zou misschien met een oorstaafje en pure alcohol nog eens langs de koppen moeten gaan.
- de tape is gloednieuw. heb er verschillende nieuwe bijgekregen en meteen een nieuwe erop gezet. glimmende kant naar binnen natuurlijk.
- ik kon hem toen niet proberen, dus ik weet ook niet 100% of hij het doet.

ik ontdekte wel dat wanneer ik de input van de synth in de input van de achterkant deed en er een signaal doorstuurde, er wel geluid uitkwam. maar dat was super schel. wel even de drie echo knoppen geprobeerd en die leken gewoon te werken. maar de inputs zitten aan de voorkant voor zover ik het heb begrepen, dus dat is niet helemaal de bedoeling geloof ik.

anyways, als jullie nog meer tips hebben dan hoor ik die heel graag :-)
 
Doffe kant is toch backcoating ?, begin nu ook weer te twijfelen ...
(Maar een keer omkeren kan niet echt kwaad om te proberen, maakt hooguit de koppen even een beetje vuil)
 
Ik weet niet precies alle ins en outs over deze echo.
Maar misschien helpt deze invalshoek:

Vroegah werd in Duitsland een din-standaard gebruikt.
Misschien werkt deze echo daar ook mee.
Als je deze standaard wil aansluiten op moderne apparatuur kan je soms wat in de aap gelogeerd raken.
Het loont dus misschien de moeite goed uit te zoeken wat de verschillende in- en uitgangen van de echo voor kenmerken hebben en te kijken welke in- of uitgang het beste past bij de rest van jouw apparatuur.
Je kan ze ook allemaal één voor één uitproberen en kijken of je resultaat verbetering krijgt.
 
De dinplug aan de achterkant is parallel aan de jackpluggen ernaast, het is dus of de dinplug of de jacks, zijn allebei gelijk.
 
Hi TheVork, sunny pedaal en MatthewLeblom,

De glimmende kant moet inderdaad aan de buitenkant, maar dan ook nog steeds geen signaal. Heb het ook weer even met de doffe kant aan de buitenkant geprobeerd, maar niks.

Pure alcohol gekocht bij de drogist en met wattenstaafjes de koppen goed schoongemaakt. Goed ervoor gezorgd dat de koppen droog waren voordat ik de tape erop had gelegd. Nog steeds niks.

Een din – naar – jack kabel gekocht die ik heb ingeplugd en gekeken of er output was, maar nog steeds niks.

Ik heb nu wel alles geprobeerd. Kan me niks bedenken wat nu nog zou kunnen helpen. Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag. Anders breng ik m naar de synthdokter.
 
Back
Top