African Nights

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Gewoon wat spielerei.8)
 

Attachments

  • African Nights_Final MIX_01.mp3
    9,8 MB · Bekeken: 66
Hahaha, Final MIX_01 :dubbel:

Mooi stukje muziek, ben aan't genieten.. zo'n mooie vocal, waar heb je die gevonden?
Lekkere plaat, lieflijke geluiden, prima mastering.

Echt knap gedaan!

Cheers,

Gloomy 8)
 
lekkere vibe en sfeer!

Thanks !

Hahaha, Final MIX_01 :dubbel:

Mooi stukje muziek, ben aan't genieten.. zo'n mooie vocal, waar heb je die gevonden?
Lekkere plaat, lieflijke geluiden, prima mastering.

Echt knap gedaan!

Cheers,

Gloomy 8)

Bedankt Gloomy.
Wat die 'Final Mix_01' betreft : Ik maak diverse mixen die ik dan snel vergelijk. Degene die ik kies geef ik dan die naam.
De vocal is gepikt van YouTube. Wel hier en daar bijgestuurd via Melodyne om de juiste toonhoogtes te krijgen.
Bekijk video ff volledig. Die kerel doet wel grappige dingen... en wie weet kan je ook iets gebruiken.... ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=PjcCoRYCYPw
 
Hahaha, Final MIX_01 :dubbel:

Mooi stukje muziek, ben aan't genieten.. zo'n mooie vocal, waar heb je die gevonden?
Lekkere plaat, lieflijke geluiden, prima mastering.

Echt knap gedaan!

Cheers,

Gloomy 8)

Mastering weet ik eigenlijk nog niks vanaf. Hoe zou ik dat het beste kunnen leren ?
 
Fijne sfeer, en de stem past goed bij de titel. De kick zou iets harder mogen, deze valt bijna helemaal weg in de rest van de geluiden. Smaak: de delay effecten zouden meer reverb mogen hebben. Je zou de track iets langer kunnen maken en iets meer los gaan hierin. Dat vraagt het outro van mij. Deze klinkt alsof we op een lange reis zijn geweest, een reis die te kort was en waar meer in had kunnen gebeuren.
 
Zoals we van je gewoon zijn, een tiptop afgewerkte track, heldere en in balans zijnde mix en productie. De song zelf: heel goed samen horende geluiden, percussie, pads, zangsample ... alles krijgt netjes zijn eigen plaats.

:doei:

Danny
 
Zit ergens iets niet in tune.Mijn vermoeden is de snare.Speel es met de pitch ervan.Maar ergens voelt iets niet goed.Ik denk zelf de snare nogmaals.Verder lekka nummer.
Mix tips: Die bas synth ...heeft veel reverb mag zeker zachter en je mid/high range van je kick(punch) mag wat meer doorkomen in de track.


laterrrrrrr:doei:
 
Klinkt echt prachtig vind ik, fijne muziek met een mooie productie! :okdan:

Dank ! Ik moet zeggen dat ik bij het posten veel minder gunstige commentaar had verwacht...:okdan:

klinkt goed,muziek past goed bij de vocals

Het was even zoeken. Dank. :-)

Fijne sfeer, en de stem past goed bij de titel. De kick zou iets harder mogen, deze valt bijna helemaal weg in de rest van de geluiden. Smaak: de delay effecten zouden meer reverb mogen hebben. Je zou de track iets langer kunnen maken en iets meer los gaan hierin. Dat vraagt het outro van mij. Deze klinkt alsof we op een lange reis zijn geweest, een reis die te kort was en waar meer in had kunnen gebeuren.

Klopt wat de kick betreft. Ik heb de drumtracks namelijk niet ontdubbeld. Daarmee bedoel ik dat ik na dat ik drums heb geprogd, deze allemaal in aparte WAV-tracks giet. Zo kan je ze veel beter mixen, compressen, EQ'en enz.
Dat heb ik bij deze track niet gedaan. Luiheid. De track had idd ook iets langer kunnen zijn. Eigenlijk was dit maar een probeersel en was ik er te snel op uitgekeken en wou er snel vanaf zijn...

Geweldig mooi nummer. Erg subtiel en sfeervol.:okdan: Welke sampler heb je gebruikt?

Voor de drums vooral Ultrabeat (Logic) en Kontakt. Pads uit de EXS24 (Logic) Ik gebruik sinds een jaar geen Hardware sampler meer (Akai S5000 verkocht - samples overgezet naar Kontakt)

Zeer knap gemaakt !

Dank voor de waardering.

Zoals we van je gewoon zijn, een tiptop afgewerkte track, heldere en in balans zijnde mix en productie. De song zelf: heel goed samen horende geluiden, percussie, pads, zangsample ... alles krijgt netjes zijn eigen plaats.
:doei:
Danny

Fijn bedankt Danny.

Zit ergens iets niet in tune.Mijn vermoeden is de snare.Speel es met de pitch ervan.Maar ergens voelt iets niet goed.Ik denk zelf de snare nogmaals.Verder lekka nummer.
Mix tips: Die bas synth ...heeft veel reverb mag zeker zachter en je mid/high range van je kick(punch) mag wat meer doorkomen in de track.
laterrrrrrr:doei:

Je hebt goed geluisterd en terechte opmerkingen. Luiheid en was het alweer beu gehoord. Dat heb ik vaak met m'n eigen tracks. ;)

zeer fijn!

Merci !
 
mooi dromerig werk voor de hete zomerdag :) exotische vocals passen uitstekend
warm, en toch fris/snappy dor de snare en hats. leuke dubby delaytjes (rond 2 minuten wordt er eentje wel heel abrupt afgekapt?)

die bas... elke keer ben ik weer onder de indruk. zo mooi vol, warm, ronkend, dragend laag en heel erg in balans. hoe maak je die?

heb ook dat youtube filmpje bekeken, indrumwekkend hoe goed hij kan zingen en daarbij bedreven is met een loop pedaal 8)
 
mooi dromerig werk voor de hete zomerdag :) exotische vocals passen uitstekend
warm, en toch fris/snappy dor de snare en hats. leuke dubby delaytjes (rond 2 minuten wordt er eentje wel heel abrupt afgekapt?)

die bas... elke keer ben ik weer onder de indruk. zo mooi vol, warm, ronkend, dragend laag en heel erg in balans. hoe maak je die?

heb ook dat youtube filmpje bekeken, indrumwekkend hoe goed hij kan zingen en daarbij bedreven is met een loop pedaal 8)

Dank je voor de waardering. Het treft me dat ik vrij vaak de vraag krijg hoe ik m'n bass sound maak. Slechts op 2 manieren en dat doe ik al jaren zo.
1. Zie foto Squier Jazz Bass + Waves Bass plugin (voor de meer pop getinte nummers)
2. Novation V-station. Preset : 100 Bass. Cutoff en filter ENV dichtdraaien tot je een voor de betreffende track juiste 'toonkleur' krijgt.
En (soms) afwerken met EQ / COMP

Ik denk dat je niet op zoek moet naar de juiste bass 'klank' zoals vaak wordt getracht. Ik bedoel daarmee dat je scrolled tussen 200 diverse bass sounds.
Dat lukt ook wel maar maak je het voor jezelf moeilijk.
Eerder moet je bass zien als een 'fond' die je als (LOW End) basis gebruikt waar je op kan bouwen. Dat werkt voor veel stijlen. Van Ambient tot techno.
In dat geval moet bass vooral dragend zijn. Tenzij je bas een eigenzinnig riedeltje speelt met een specifieke klank om dat je dat als arrangement wil neerzetten
Zie bv. veel disco in de jaren 80.
Maar dan nog kan een eerste eerder neutrale (zelfs een sinus) als basis dienen. (hoor je wel eens vaker in muziek - 2 bassen)




Dank !
 

Attachments

  • JB.JPG
    JB.JPG
    71,2 KB · Bekeken: 62
Laatst gewijzigd:
Super chill nummer. Mooie atmosfeer, gedetailleerd. Klinkt als een huis (= contaminatie).
Man ik moet weer vaker op deze site komen.:halleluja
 
Back
Top