Von Naphoven - Interphase

Klinkt erg lekker zeg. Alleen hoor ik niet echt die beat van de originele game. Heel mooi verder
 
Als ik de ONE zou kopen,zal ik de Prophet XL moeten verkopen,nog zo'n synth monster,om duimen en vingers van af te likken,zoals jij het zegt een bodemloze snoeppot.
En dankzij de kuren van BAX zal ik die serieus onder de prijs moeten verkopen.

Zou wel jammer zijn, want de Prophet X(L) lijkt me juist erg mooi in combinatie omdat 'ie compleet anders is met die samples enzo. Ik heb er mijn Prophet 6 en Karp Odyssey Desktop voor opgeofferd en had geluk dat bonus en vakantiegeld goed vielen dit jaar. De Oddy mis ik niet, Prophet 6 zou ooit nog weleens terug kunnen komen misschien. Neem ook de moeite om prijzen/offertes op te vragen, de marge is dusdanig hoog dat er zeker op de 16 voice wel zo'n 500-1000eu vanaf kan.
 
Deze was aan mij voorbij gegaan maar doordat mensen nu weer reacties posten komt die weer tevoorschijn in overzichten. Wat een heerlijke track dit (ik heb v3 geluisterd). Ik realiseer me steeds meer dat mooie producties niet alleen komen door mooie instrumenten (zoals je moog one) maar dat je daarnaast ook gewoon goed moet zijn in produceren (mixen en masteren) en dit klinkt gewoon als een klok van voor naar achter en vermoedelijk zelfs van achter naar voren (maar dat heb ik niet geprobeerd). Ontzettend knap gemaakt. Super professioneel. :halleluja :okdan:

Ik bedoelde niets ten nadele van de Moog One te zeggen. Ik bedoelde te zeggen dat zelfs een Moog One in mijn handen zou klinken als een nat servetje omdat het maken van een mooi eindresultaat van meer afhangt dan alleen je instrumenten.
 
Laatst gewijzigd:
Goed gedaan, de eerste mix is wel beter,wel verbetering nodig,maar de tweede mix gaat er teveel detail kwijt.
 
Zou wel jammer zijn, want de Prophet X(L) lijkt me juist erg mooi in combinatie omdat 'ie compleet anders is met die samples enzo..

Ja,ik weet het moeilijk, de XL of de C15.En ben ook toe aan een nieuwe Imac(of mac mini,uitgebreid met 34 inch scherm).Misschien kijk je wel raar op maar de Eventide H9000R staat ook in het vizier bij me.Je kunt er van een casio klankje een dijk van een ambient-cinematic geluid van maken.Luister maar eens naar de video van Evan Hodges op de website van Eventide.De prijs is ook navenant.
Dus wel wat geld die ik kan recupereren via de vekoop van mijn moto(Bmw K1600 gtl).Einde van een mooie hobby.
Laat wel duidelijk zijn,dit allemaal in de veronderstelling als,enzovoort....volgende week kan alles weer bij het oude zijn,maar dromen over maak ook deel uit van deze hobby en dat is ook het mooie eraan:-).Maar de one kan wel echt reëel worden.
 
Laatst gewijzigd:
Ja lekker library achtig. Maar de meeste toffe stab sounds haal ik ook uit mijn q rack en voorheen micro q. Moet je geen laag mee willen doen verder. Al klinkt die one wel iets verfijnder.

Verder had die filter sweep drone wel wat bombastisher gemogen. Dat klonk ook een beetje als een va. Dat zou voller en smeuiger moet kunnen met zo’n dikke bak.

Maar verder prima voor een millennial eenhoorn regenboog dude. :D
 
Drums klinken trouwens goed. Die vierkante synth snare is top. En mix ook prima.

En wat ik mij nog bedacht: natuurlijk geinspireerd op die hele stranger things synth hype. En daar is niks mis mee :D
 
Ik heb nog nooit één aflevering gezien van Stranger Things of de soundtrack gehoord :D

In elk geval eenieder bedankt voor de commentaren wederom.
 
Het is meer dat die filmmuziek synth hype in veel films zit tegenwoordig.
 
Hela,

Nap. Erg sferisch ja. Leuk dat alles opeens bij elkaar komt halverwege de track. Sound Design vind ik wel ok. Arrangement is ook wel best goed, maar daarin zie ik nog wel verbeter punten. De sounds zijn goed maar het arrangement ligt me nog teveel te makkelijk gedaan. Het duurt me ook wel vrij lang totdat de track eindelijk full-throttle gaat, alles bij elkaar. Nadat wordt de sferische sounds weer ingezet en verdwijnt de drive van de drums. Op een gegeven moment hoor je alleen nog maar synths die laag op laag wordt gearrangeerd. Opzich prima maar ik verwachtte gewoon weer een piek in de track, dat alles weer samenkomt, en fade-out met synth sounds, tot het einde.

Mijn suggestie is om het geheel wat meer bite te geven, en alles meer coherent te maken, met afwisseling van de ene stuk, naar het andere.

:peukie:
 
Back
Top