ACIDCORE/MENTALCORE

Kandelaar

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juni 2015
Berichten
6
Yo,

ondanks de hete zomerdag hier in België ben ik toch binnen gebleven om een track af te werken waar ik al paar weken aan bezig ben.
Ik ben enorme fan van underground rave muziek.
Acid, acidcore, tekno, tribe, hardcore, goa, etc. is helemaal men ding.
Een 5 maand geleden heb ik me Ableton gedownload en beginnen prutsen.
Dit is het resultaat tot nu toe :)
Geef gerust je mening!

Synths zijn Sylenth 1
Acid met phoscyon
Kicks Jomox Mbase11


https://soundcloud.com/j-urian/acedia
 
Yo,

Is voor mij wat lastig beoordelen, omdat ik geen fan van het genre ben. Wat me opvlat is de wavevorm. Die is op de meeste punten gewoon helemaal vlak. Op zich best knap ;). Het betekent denk ik wel dat je kick wat overheerst (zacht gezegd).

De vocal vind ik wat lastig te verstaan. Als het de bedoeling is om te horen wat er gezegd wordt, kun je daar nog wel wat verbeteren. En het eind Wat is daar gebeurd joh? :D.
 
Haha wat vet dat je die vocal hebt herkend! Die komen allemaal uit half life :P
 
Yo,

Is voor mij wat lastig beoordelen, omdat ik geen fan van het genre ben. Wat me opvlat is de wavevorm. Die is op de meeste punten gewoon helemaal vlak. Op zich best knap ;). Het betekent denk ik wel dat je kick wat overheerst (zacht gezegd).

De vocal vind ik wat lastig te verstaan. Als het de bedoeling is om te horen wat er gezegd wordt, kun je daar nog wel wat verbeteren. En het eind Wat is daar gebeurd joh? :D.

De kicks zijn gesampled uit een analoge drumcomputer, die zijn heel vol en dynamisch. Ik denk dat daarom de wave vlak komt wanneer de kick dropt..
De lange stukken vocal moeten meer een boost geven aan de atmosfeer in de track :) Op het einde complete choas!
bedankt om even te luisteren! :)
 
Vocal is inderdaad maar matig te verstaan. Verder is het wel gelukt (denk ik, ben geen kenner van dergelijke muziek :)). Misschien dat iets prominentere percussie nog wat kan toevoegen aan het geheel? Die acidsounds zijn wel tof iig.
 
Leuke track! Al zou ik nog wel wat verbeter punten weten.
Intro is goed, dan stuk erin met de kick, nice - vast goed in te mixen.
Dan komt er een stuk met wat andere acid erin (tot het stuk waar de vocal begint), dat zou ik eruit knippen en na de main break inzetten als thema van de track.

Het is vooral de opbouw van je track waar je aan moet werken. Geluiden enzo zitten wel goed, ja meer percussie is altijd cool.
Om het eerst simpel te houden zou ik alsvolgt te werk gaan; intro, minuutje kicks etc om in te mixen, break met main thema/melodie waar de track op rust. minuut of wat helemaal los, breakje en stuk om uit te mixen.

Anyway, sws goed bezig na nog maar 5 maand!
 
Dit is toch mentalcore?

Leuke track, dat wel!
 
Leuke track! Al zou ik nog wel wat verbeter punten weten.
Intro is goed, dan stuk erin met de kick, nice - vast goed in te mixen.
Dan komt er een stuk met wat andere acid erin (tot het stuk waar de vocal begint), dat zou ik eruit knippen en na de main break inzetten als thema van de track.

Het is vooral de opbouw van je track waar je aan moet werken. Geluiden enzo zitten wel goed, ja meer percussie is altijd cool.
Om het eerst simpel te houden zou ik alsvolgt te werk gaan; intro, minuutje kicks etc om in te mixen, break met main thema/melodie waar de track op rust. minuut of wat helemaal los, breakje en stuk om uit te mixen.

Anyway, sws goed bezig na nog maar 5 maand!

Yo,

Thanks voor al de tips die je me geeft! deze track is nu even aan kant gezet maar als ik het ga verwerken in een liveset kan ik die themawissel wel toepassen.
Het schrijven van een geheel in men muziek is natuurlijk iets waar ik nog heel wat werk ga insteken.
In dit genre is het de bedoeling om een echt verhaal te schrijven, dat is ook men doel :)
bedankt voor even te luisteren en commentaar te geven!
 
Dit is toch mentalcore?

Leuke track, dat wel!

Ik vind het nogal moeilijk om steeds genres op muziek te plakken. Ik plaats deze in mental/acidcore omdat ik gewerkt naar de gelijkenissen ervan.

tof om te lezen dat je hem goed vind! :)
 
Back
Top