Ook maar een demootje

Project Gaia

Ingeburgerd
Lid sinds
7 november 2001
Berichten
52
Locatie
Doetinchem
Van een nieuwe track waar ik mee bezig ben. Loopt wel lekker vind ik zelf, en dat vind ik toch niet zo heel snel van m'n eigen muziek. Nu is de vraag wat jullie ervan vinden :)

The Language of Man

2.2 MB is ie, en nog niet af...maar de essentie zit hier wel in.
 
ik zit nu te luisteren...klinkt leuk! erg enigma ofnie?
de melodie is geinig en catchy, en ik vind die tabla achtige beats ook lekker...... waar je nog aan zou kunnen werken is de dynamiek van het geheel....het klinkt nu allemaal nog een beetje "bekrompen" qua geluid.....

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol
ik zit nu te luisteren...klinkt leuk! erg enigma ofnie?
de melodie is geinig en catchy, en ik vind die tabla achtige beats ook lekker...... waar je nog aan zou kunnen werken is de dynamiek van het geheel....het klinkt nu allemaal nog een beetje "bekrompen" qua geluid.....

Olaf

Hallo Olaf,

Bedankt voor de complimenten, en de kritiek :) Daar hebben we nog eens wat aan. Het is inderdaad in de stijl van Enigma, maar dat is mijn doel ook, zonder direct dingen te jatten natuurlijk. Ik ben zelf redelijk tevreden over de 'power' die er in komt als de beat begint. Mooi dat je de tabla beats lukt vind, het was een beetje een experiment maar het past er mooi bij.

Je laatste opmerking zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik niet echt een goede producer ben :) ik krijg er meestal een hele aardige eindmix uit zonder te weten wat ik aan het doen ben, en zou zo niet direct weten hoe ik de dynamiek moet verbeteren...is toch weer een vak apart.
 
Ik heb het nummer nu zelf even op een paar veschillende installaties geluisterd, en naar mijn eigen idee is het teveel bass en mid en te weinig hoog...dus als er mensen zijn die met name wat goede suggesties hebben over de produktie kant, dan heel graag....
 
wel een relaxt nummertje, wel heel erg enigma hoor! Maar wel leuke sound heb je gebruikt op 1 na dan...
dat "gekraak" dat iedere 4 maten terug komt, het begon me nogal te irriteren. Ik vind bovendien dat dat geluidje niets toevoegt aan de verder keurige track.
Dus ik zou zeggen, alles wat overbodig is eruit; te beginnen bij dat gekraak.
 
Hmm, ik ben er niet echt weg van. De drums zijn ok, en het bloeit ook wel goed open, maar 't blijft herkauwen geblazen, vind ik...
Misschien helpt het inbrengen van een echte veranderlijke melodie wat... Ik mis iets waardoor ik geboeid blijf luisteren, zoals een aantrekkelijke vocal (zoals enigma) of iets anders dat aanslaat...

Ps niet te serieus nemen die kritiek he...
 
Kritiek neem ik altijd serieus Nick :) ik kan het hoogstens onterecht vinden. Je 'herkauwen'opmerking bijvoorbeeld -> haal bij Enigma de vocals weg en je hebt ook veel herkauwen :) De vocals, zoals de anderen ook al opmerkingen zijn een heikel punt, ze moeten er bij om het af te maken, maar IK kan niet zingen, en ik ken ook niemand die het wel goed kan :) probleempje dus. (dan heb ik het nog niet over tekst verzinnen)

En Oxy-yan...je bent de tweede die dat gekraak als irritant ervaart...dus dat gaat er wel uit ja :)

[edit]en ja, het IS ook heel erg Enigma, maar niet TE erg...het is dezelfde stijl, maar op een andere manier. Het is toch van de ratten dat niemand behalve Enigma in die stijl kan maken..dat is de uitdaging voor mij voor deze nummers :)
[/edit]
 
Even een algemene opmerking:
Smaken verschillen en alle kritiek kun je van leren, ook al is hij onterrecht. Want je zult wel vaker dingen tegenkomen waar jij het niet mee eens bent en waarschijnlijk door de ander wel snel gezegd is maar mag deze persoon het zelf maar eens na proberen te doen.

OK, je vroeg dus om de mix kant. Het gekraak valt inderdaad op en als het minder kan zou ik het wel doen. (wat voor een bron komt het van ueberhaupt, digitale vinyl nabootser of zo?)
En volgens mij is deze mix een voorbeeldje van een 'help ik ben in de modder gevallen' mix. Het laag is niet echt in toom hierbij en verstikt al het andere. Met multibandcompressie en EQ'ing is dit niet recht te trekken en dat geeft al aan dat de mix niet optimaal is. Het is ook heel moeilijk aan te geven wat nou elkaar in de weg zit of zo. Volgens mij moet je gewoon spoor voor spoor nagaan en kijken welke geluiden de balans verstoren.
Misschien heeft het er mee te maken dat je de mix te breed wilt houden of zit compressie elkaar in de weg. Als je het hoog weer wat helderder hoort ben je volgens mij meer op de goede weg. :)
 
Buiten de geluidskwaliteit vind ik dit dus een heel lekker nummer! Lekker dromerige ambient. Goed werk!
 
Orgineel geplaatst door fuse
Even een algemene opmerking:
Smaken verschillen en alle kritiek kun je van leren, ook al is hij onterrecht. Want je zult wel vaker dingen tegenkomen waar jij het niet mee eens bent en waarschijnlijk door de ander wel snel gezegd is maar mag deze persoon het zelf maar eens na proberen te doen.

OK, je vroeg dus om de mix kant. Het gekraak valt inderdaad op en als het minder kan zou ik het wel doen. (wat voor een bron komt het van ueberhaupt, digitale vinyl nabootser of zo?)
En volgens mij is deze mix een voorbeeldje van een 'help ik ben in de modder gevallen' mix. Het laag is niet echt in toom hierbij en verstikt al het andere. Met multibandcompressie en EQ'ing is dit niet recht te trekken en dat geeft al aan dat de mix niet optimaal is. Het is ook heel moeilijk aan te geven wat nou elkaar in de weg zit of zo. Volgens mij moet je gewoon spoor voor spoor nagaan en kijken welke geluiden de balans verstoren.
Misschien heeft het er mee te maken dat je de mix te breed wilt houden of zit compressie elkaar in de weg. Als je het hoog weer wat helderder hoort ben je volgens mij meer op de goede weg. :)

Het "gekraak" is gewoon een geluidseffect met een vette reverb en triple-tap-delay...niet gewoon ruis of pops dus. Maar goed, ik haal het al weg hoor ;)

Je opmerkingen over de mix zijn zeer welkom, zoals ik al zei heb ik (nog) niet veel verstand van het afmixen dus alle suggesties zijn welkom. Het viel me bijvoorbeeld op dat de 'symptomen' die je beschrijft me erg opvielen op de installatie van mijn ouders...te veel laag, te weinig hoog...en eigenlijk ook teveel mid waardoor het geheel als een ouwe logge pudding overkomt (dit is geen jargon) :D Ik vermoed dat de lage strings en de bass zelf elkaar in de weg gaan zitten, en ik moet nog wat werken aan de stereo settings vind ik....de tabla beats (2 verschillende loops) zitten namelijk allebei wel heel kaal en centraal in de mix...

Meeeeeeeeeeeeer tips :)
 
Je moet dat gekraak (ik hoor t als tikkende balletjes) Juist meer naar voren laten komen maar niet tussen de vocals in.

En ik zou m ietwat uitwerken tot 4 min. Gooi er es een electische elecgitaar sample doorheen. Dat zal echt beter zijn ter variatie.

Voor de rest is ie ok.
 
Orgineel geplaatst door Twin-x
Je moet dat gekraak (ik hoor t als tikkende balletjes) Juist meer naar voren laten komen maar niet tussen de vocals in.

En ik zou m ietwat uitwerken tot 4 min. Gooi er es een electische elecgitaar sample doorheen. Dat zal echt beter zijn ter variatie.

Voor de rest is ie ok.

Quote uit mijn openingspost: Van een nieuwe track waar ik mee bezig ben.

Hij is dus nog niet af...elk nummer dat ik maak eindigt tussen de 4 en de 5 minuten dus daar ben ik niet bang voor. Electrische gitaar komt er niet in, wel een distorted lead. (daarbij moet je een electrische gitaar niet namaken, maar live recorden imho...een synthgitaar hoor je altijd dat het nep is.) in een ander nummer gebruik ik wel een solo electrische gitaar, en die is live ingespeeld.
 
Klinkt lekker.....

Klinkt lekker.....

´Klinkt lekker´ - Misschien zegt dat te weinig maar de meeste voor mij hebben al gezegd wat er te zeggen valt. Een paar dingetjes dan:
- dat gekraak viel mij ook op. In de intro is dat niet zo´n probleem maar als alle geluiden bij elkaar komen wordt het een getik dat je niet 1,2,3 thuis kan brengen.
- enigma! mwah, als je nou ook nog eens een gregoriaans koor eronder had gezet was het misschien wel ietsje TE geworden hehehe.
- afmixen! pfff, hou op das echt een vak apart! Maar goed mocht ooit iets van ons uitgebracht worden dan neem ik aan dat daar wel naar gekeken wordt door professionals.

Ciao,

Eric
 
Back
Top