432HZ muziek standaard?

He, dat is snel, had niet zo snel antwoord verwacht. Thanks

Er gebeurt dus niets wanneer ik het aanklik.

Wanneer je me een pb-tje kunt sturen , heel graag
 
Allemaal leuk en aardig dat theoretisch geneuzel....., maar heeft iemand dit uberhaupt wel geprobeerd? Pak een goed tot perfect afgemixte track (in ieder geval 1 die je goed kent) en haal het bovenstaande truukje uit. Resultaat...., een zeer lelijk en dood klinkende track....
 
Rammelaar;95109A2 schreef:
Pak een goed tot perfect afgemixte track (in ieder geval 1 die je goed kent) en haal het bovenstaande truukje uit. Resultaat...., een zeer lelijk en dood klinkende track....

dat hadden we zelf ook al begrepen, de discussie ging nu ondertussen meer over het wijzigen van de calibrering van je stemapperaat, dus niet nadat je alles al klaar ingespeeld en afgemixed hebt, perfect op het gevoel van 440, ja dan kan het alleen maar slechter worden, vanzelfsprekend. nee begin eens met een nieuw stuk en stel vanaf het begin je stemapperaat of instrumenten wat lager ( of hoger) gestemd in.
kijk dan heb je tenminste een eerlijke vergelijking.
 
Allemaal leuk en aardig dat theoretisch geneuzel.....,
Idd, maar 'k denk dat dat met alle theorie zo is!??
bv. equ - compressie - ...

maar heeft iemand dit uberhaupt wel geprobeerd?
Ik doe niks anders met m'n tracks!
Maar 't is een beetje 'dwaas' van me omdat ik hiervoor een plugin heb,
en voor mij is't nu gewoon aanclicken....
Standaard heb je meestal wel fine pitch tuning van een (VST) synth,
maar dan moet je't zelf allemaal doen - volgens gehoor - en da's ni simpel!

Pak een goed tot perfect afgemixte track (in ieder geval 1 die je goed kent) en haal het bovenstaande truukje uit. Resultaat...., een zeer lelijk en dood klinkende track....
Dat kan idd zo zijn, maar 't is idd zo dat je hieraan 'moet werken'
terwijl je de track opbouwt, en zodanig dat 't geheel ni ineen zakt!

Voor een ganse track - bv de elements of live dvd - heb ik't voor
mezelf wat getweakt - maar dat gaat over ct en niet over st pitch waarde verandanderingen...
(100ct = 1ST = 1 noot voor de duidel'kheid)
en de ééne klinkt beter als't wat lager gepitcht is, (bv- 12 ct)
en de andere klinkt beter als't wat scherper (sharp) gedraait wordt!
Waar bv. wel rekening mee gehouden is met die EOL DVD,
is dat't tempo de hoogte ingaat naar verloop van tijd!
Maar 't is echt een kwestie van gevoel over een track - maar 't is wel
geen 'persoonl'ke smaak' denk ik, maw. volgens mij hoort 't publiek
wel degel'k wanneer 't een track is om volledig mee uit de bol te gaan!...
(met publiek bedoel ik iemand die zelf geen muziek maakt)
 
+1 voor 1ste post van Wout Blommers.

De hervorming diende wel voor iets maar..

Je moet ook altijd rekening houden met het volgende:

Het is niet omdat iets goed klinkt of blijkt ,emotioneel,etc.. dat het ook daadwerkelijk 'goed' is.

zeker daar het hier over een referentie gaat van 'het universele',moet je eerst
weten wat 'kwaad' en wat 'goed' is,en dat weet niemand,ook de nazis niet..

dus
 
Het is niet omdat iets goed klinkt of blijkt ,emotioneel,etc.. dat het ook daadwerkelijk 'goed' is.
Idd, persoonl'k beweer ik ook niet dat 432 Hz de perfecte tuning is!

IK heb me echter in den tijd rot gezocht
waarom ik zomaar niet mee kon jammen met bestaande muziek!
Het klonk langs geen kanten,
En waarom ik zelfs bij de meest simplistische melodies
volledig uit de bol ging, terwijl andere super-uitgewerkte melodien
me niks deden..
Mss (Verstands - Muziek VS Gevoels Muziek ??)
 
de 440Hz stemming (pitch) 8Hz te verlagen naar 432Hz verandert muziek, die eerst pijn aan je oren deed, in prachtige warme muziek waarbij je vanzelf ontspant.


Geniaal; even Napalm Death downpitchen en voila: lekkere lounge muziekje.

Dit hele verhaal heeft dus geen betrekking op niet-westerse muziek (arabisch, chinees etc.), weet iemand welke (als die al gebruikt wordt) rusttonen er in de rest van de wereld gebruikt worden en waar de 432 vandaan komt (moet ook ooit afgesproken zijn).
 
Als je geloofd dat de natuurlijke frequentie van het universum 432Hz is, dan geloof je ook vast wel in sinterklaas. Wat een onzin.
Als het universum een natuurlijke frequentie heeft, dan: 1 is deze heel heel heel heel heel heel heel erg laag (Omdat het universum namelijk vrij groot is) en 2 word deze steeds lager (Omdat het universum steeds groter word. Dit groter worden kan zelfs sneller gaan dan de lichtsnelheid, en het is zeer waarschijnlijk dat dit ook echt is gebeurd. Zie hier)

Hier onder vind je wat linkjes naar pitch standaards en de geschiedenis daarvan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pitch_(music)#History_of_pitch_standards_in_Western_music
http://wam.hi-fi.hr/wam/Arhiva/US/Cavanagh_440Hz.pdf
 
Als het universum een natuurlijke frequentie heeft,
Be a little bit creative - ipv voor alles een Rationele uitleg te vinden...

Hier bv. een track van me:
http://www.dance-industries.com/view_track.php?ID=24613
De Bass Frequency is die van de Zon, x-times verhoogd natuurl'k,
en ik 'blend' er een ritmische basslijn in...

Trouwens in't luchtledige is er geen geluid mogel'k dacht 'k..

En Universeel is iets wat ik maar al te goed snap en naar leef,
maar 'k hou me ni bezig om daar een verklaring voor te geven...
Dat moet je zelf maar zoeken !!! ...
Trouwens 'k denk dat ik daarmee tegen velen hun schenen mee
ga stampen als ik dat toch zou doen...
Alé, Geen idee, maar 't risiko niet waar vind 'k...
Trouwens der moet nog slechte muziek uitgebracht worden ook,
anders is't ook maar een saaie perfectionistische wereld ni?

Dus doe maar verder als je toch ni op een simpele of correcte manier
kunt 'fine- pitchen'
 
Geniaal dat men echt probeert aan te tonen dat 432 Hz de goddelijke frequentie is die goddelijke muziek geeft, door miles per second en de gemiddelde menselijke hartslag (die in de laatste decennia vast omhoog is gegaan) te gebruiken.

Het is vanuit muziek-arty-farty-experimenteel oogpunt natuurlijk wel leuk om een sample te up of down-pitchen met factoren pi, e, de golden ratio, etc. (veel toegepast constanten in de nummers van boards of canada).
 
Be a little bit creative - ipv voor alles een Rationele uitleg te vinden...

Hier bv. een track van me:
http://www.dance-industries.com/view_track.php?ID=24613
De Bass Frequency is die van de Zon, x-times verhoogd natuurl'k,
en ik 'blend' er een ritmische basslijn in...

Trouwens in't luchtledige is er geen geluid mogel'k dacht 'k..

En Universeel is iets wat ik maar al te goed snap en naar leef,
maar 'k hou me ni bezig om daar een verklaring voor te geven...
Dat moet je zelf maar zoeken !!! ...
Trouwens 'k denk dat ik daarmee tegen velen hun schenen mee
ga stampen als ik dat toch zou doen...
Alé, Geen idee, maar 't risiko niet waar vind 'k...
Trouwens der moet nog slechte muziek uitgebracht worden ook,
anders is't ook maar een saaie perfectionistische wereld ni?

Dus doe maar verder als je toch ni op een simpele of correcte manier
kunt 'fine- pitchen'

Om een rationele verklaring voor dingen te vinden moet je creatief zijn. Maar je moet ook nog eens lineair denken en daar schort het nogal eens aan.

Hele lage frequenties, zoals die van de zon die ongeveer 0.0000000001Hz zijn (dit getal zuig ik uit m'n duim), hebben voor voor het hoorbare gebied op elke toon hoogte een harmonische. Je kan dus elke noot gebruiken, zelfs elke micro tuning is dan een harmonische.

In het luchtledige is geen geluid mogelijk dat klopt, omdat geluid thermodynamische trillingen zijn. Maar er zijn wel andere trillingen mogelijk, electromagnetische trillingen of gravitatie trillingen bijvoorbeeld. Het luchtledige zit zelfs helemaal vol met allemaal deeltjes die heel erg kort bestaan, virtuele deeltjes noemen we die. Deze zijn verantwoordelijk voor het Casimir effect en ze zorgen ervoor dat zwarte gaten verdampen.

Door verklaringen te zoeken en te vinden, word het universum niet saaier maar juist mooier. Of is het verdampen van zwarte gaten niet mooi?
 
Ja - okey - Ge'pt-Gelijk...

"Maar van te veel theorie krijg ik een punthoofd, of nen dikke buik...
en mijnen holy spirit is dan maar een klein vonkje..."

Soit, Der zijn genoeg forums om over die dingen te 'brainstormen',

Ik hou me erbij dat je je track moet fine-'pitch'-tunen om't goed
te laten klinken.....

"432 is geen absoluut referentiepunt!!

En Gelukkig hebben enkele het door,
Maar der zullen er altijd zijn die 't enkel proberen te verstaan...

>>> It's a feeling >>>
 
In de hedendaagse (kamer) muziek wordt 440 bijna niet meer gebruikt maar juist 442hz. Dus 10hz hoger dan vroeger maar als ik mij niet vergis zijn het allemaal momenten in tijd geweest. Ben benieuwd wat voor invloed het op de beleving van de heeft. Kan mij alleen niet voorstellen dat dit levendiger zou klinken...Zal er eens op letten.
 
Hoe bepaal je van een track wat de grondfrequentie is? Kan dat wel nauwkeurig? Ik stel me zo voor dat je bijv de grondtoon vindt en zo zuiver mogelijk doorheen gaat spelen en dan op het desbetreffende instrument de basistoon varieren. Uiteindelijk op het gehoor dus. Of is er een exacte methode voor? Ik ben wel benieuwd.
 
Noot redactie: Op het Niburu-event van 1 mei zal de muziek worden verzorgd door Geert Huinink, de componist achter de muziek van o.a. DJ Tiesto. Geert heeft veelvuldig geexperimenteerd met de muziekfrequentie in 432Hz en brengt zijn muziek nu ook standaard op deze manier uit. Dit zal dus ook worden gepresenteerd en uitgelegd op het event.

En meneer Geert ziet er persoonlijk op toe dat Tiesto van z'n pitch schuif afblijft bij het mixen van zijn werken toch :eureka:
 
En meneer Geert ziet er persoonlijk op toe dat Tiesto van z'n pitch schuif afblijft bij het mixen van zijn werken toch
Aaaaaaawwwww!!!
DAt vind ik nu net zo jammer se!
DAn kan ie eig'l'k beter gewoon z'n mix cd in de speler steken
ipv. er live iets van te maken!!??
2 weken mijnen pickup terug bovengehaald, - met zelfgemaakte
pitch knob - en da's toch echt hét verschil vind 'k hoor
(of toch bij sommige platen)
Trouwens die Pioneer DJ-CD heeft een o zo nauwkeurige pitch slider...
zelfs in't midden heeft ie zo geen 'verzakking' zodat je voelt waar't midden is.

Hoe bepaal je van een track wat de grondfrequentie is
Da's vooral op't gevoel eerst en vooral, (daarom dat ik pas begin als't donker is buiten),
maar 't wordt duidel'k als je gaat transponeren...
 
We hebben zintuigen, right?

visueel: gulden getal van Euclides. Werk er zowat de hele dag mee, werkt gewoon.


oren: 440 442 44weetikveel wel getal. Ook daar zit best een theorie achter die een gulde gehoor geeft op gebied van een jaa of neee met betrekking tot een goedkeuring. Ik zeg niet dat het KEI hard opvalt, dat je er snel aan gewend kan raken. Dat je er ubberhaupt net als de gulde snede, oog voor hebt.

Ik weet 1 ding wel, dat is dat er wel 1 ideale vorm is. en of dat 440 of 432 is...

Bovendien is heel de theorie bedoelt voor akoestische waarneming. Niet om je gare mp3's of bounces te beoordelen want die beoordeel je dan dus mooi op iets anders dan op de 432Hz keuze.

Daarnaast doet "geloven dat" het meeste werk. Ik kijk altijd heel simpel naar zoiets... Als ik het aannemelijk vind, dan geloof ik het en werkt het. Moeilijker ga ik eht niet maken omdat het voor mij dan al zo simpel is. Ik bedoel Fibonacci was ook niet gek.

Je wordt nooit slimmer dan je eigen domheid, maar je kan wel slimmer worden.
 
quote van http://www.goto2012.nl/nieuws2006/20060419.htm

Wat is er nu gebeurd, in de tweede wereldoorlog is die toon door de nazi's bewust verhoogd, en is door de toenmalige propaganda minister Goebbels gedefinieerd op 440 Hertz, wat wij nu nog steeds als de standaard gebruiken. Dat is een duivelse zet geweest van de illuminati, die zeer zeker in de nazi's goed vertegenwoordigd waren. Wat ze daarmee bereiken wilden is iedereen van zijn natuurlijke afstemming af te halen en daarmee de spirituele ontwikkeling tegen te werken. Pure onderdrukking dus.

Dat mensen wegkomen met deze totaal niet gefundeerde aannamens. Waar is de lulkoek politie als je em nodig hebt.
Maargoed... ratio schiet nog al eens te kort bij de spirituele mensch quablijkelijk.
 
Back
Top