Chocolate Puma over Mixdown & Plug-ins

twanbeatz

Skills
Lid sinds
6 mei 2010
Berichten
174
Hoi iedereen!

Misschien dat iemand wat met deze tips kan:

 
Altijd leuk :)

Kan iemand mij uitleggen waarom hij 2x een eq met low en high cut op z'n master heeft? Heft compressie de eq op ofzo?

De meeste compressors eten laag op, af en toe ook hoog. Dan EQ je ' bij ' :-)
 
Ik denk niet dat ik één 'tip' in dit filmpje serieus kan nemen.

Zelfs niet waarom dat je per sé een 48 dB / oct moet gebruiken in't laag (of 2?), waarom dat 16001 Hz niet mag bestaan of dat je het gebied tot 28 Hz moet 'squashen' met een multibandcomp om 'gecontroleerd laag' te krijgen. Het hele 'getting your mix (sound) mastered' idee wordt daarbij ook nog eens van de pot gerukt.

Mixteren, het is zo 21ste eeuw. Als iemand me zou vertellen dat dit een 1 april grap was die bewust alle cliché's op een hoop gooit (en er de draak mee steekt), zou ik het geloven.
 
Hoe voeg je laag toe met een low / high CUT?

Door laag weg te cutten reageert de ProC (limiter stand) er niet op.
Nul comma nul dynamiek in het laag wil hij bereiken volgens mij. Zodat ie er geen last van heeft.
Door het achteraf extreem te gainen met die multipressor (en het laag plat te slaan) krijgt hij het laag weer redelijk terug.

Tis klinkt als een track zoals je allemaal hoort tegenwoordig, "Uber plat" :-)
 
Als iemand me zou vertellen dat dit een 1 april grap was die bewust alle cliché's op een hoop gooit (en er de draak mee steekt), zou ik het geloven.
iemand die zich Chocolate Puma noemt en er dan ook nog uitziet alsof ie straight outta revenge of the nerds komt dan kan het haast niet anders... :dubbel:
 
Jezus, is het dag des oordeels jongons?
 
Tsja , Give it up, Dobre ;)
 
Ik moet wel zeggen dat ze erg saai, sloom en ongeïnteresseerd praten....
 
Ik cut eigenlijk op de zelfde manier omdat de LOW/HIGH cut in Logic even te extreem i.p.v. 1 of 2 x een EQ. Klinkt een beetje raar maar voor mij werkt dat wel.
 
Nu word er wel heel oneerbiedig gedaan over deze helden die al 20 jaar dikke tracks droppen, beetje meer respect. Dat hun zoveel eq's en compressors op hun master hebben heeft alles te maken met de loudness war die gaande is, zo win je flink wat db's. Of het volgens de "regeltjes" verantwoord is laat ik in het midden maar in de dance wereld gelden die eigenlijk sowieso niet
 
Ik krijg steeds meer het idee dat hier een hoop mensen rondlopen die heel goed zouden kunnen zijn als ze de kans maar eens zouden krijgen (volgens hunzelf).
Maar dat het niet lukt komt niet omdat de liedjes niet goed genoeg zijn, nee ze zijn altijd opzoek naar de ultieme monitors, de beste softsynths, en de beste fx. Of bezig om tracks te 'masteren' die nog helemaal niet af zijn. Ipv muziek te maken.
Volgens mij houden mensen als Dobre van muziek maken. En is techniek alleen maar een middel, en geen doel.
 
Pure vaklui, die donders goed weten waar ze mee bezig zijn, en dat al heel erg lang.
Gaan heel erg creatief te werk oa met het samplen van (oude) platen.Ik heb iig genoten van de filmpjes.
Vind het altijd leuk om bij die "grote" producers in de keuken te kijken, ja goede koks dat zijn het:halleluja
En daarna vol inspiratie naar mijn zolder te vertrekken om te werken aan een track die toch weer in de prullenbak zal verdwijnen.....beleef wel een hoop lol, dat dan weer wel.
 
Ik krijg steeds meer het idee dat hier een hoop mensen rondlopen die heel goed zouden kunnen zijn als ze de kans maar eens zouden krijgen (volgens hunzelf).
Maar dat het niet lukt komt niet omdat de liedjes niet goed genoeg zijn, nee ze zijn altijd opzoek naar de ultieme monitors, de beste softsynths, en de beste fx. Of bezig om tracks te 'masteren' die nog helemaal niet af zijn. Ipv muziek te maken.
Volgens mij houden mensen als Dobre van muziek maken. En is techniek alleen maar een middel, en geen doel.

Iets met knuppel en hoenderhok.:P


Jaaa dat kan je nu wel zeggen, maar zonder techniek geen middel en ook geen doel ofzo. Vind het ook leuk om te kijken.
 
sorry dat ik het zeg, maar de mensen met de grootste mond hier zouden blij moeten zijn als ze 1% voor elkaar krijgen wat de heren voor elkaar hebben gekregen in de afgelopen (20) jaren.
Voorlopig staan deze heren met de truuks die niet werken volgens jullie wel elk weekend over de hele wereld te draaien met vnl eigen producties en staat de tent op zijn kop. Dit terwijl de mensen met de grootste mond nog steeds op hun zolderkamertje staan te kloten op muziek wat het daglicht nooit zal zien en waarschijnlijk niet zonder reden..
Probeer eerst zelf maar eens een aantal van de ze tricks uit en ga dan (onderbouwd) miepen als het niet werkt.

sorry.. maar moest het even kwijt :kont:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top