Roland MKS

Status
Please reply by conversation.
Even een kleine bump. Ik ben nog steeds op zoek naar een Roland MKS-30/50/70(/80)
Ik tracht vooral de voetafdruk van mijn geluidsarsenaal zo klein mogelijk te houden, daarom behoort ruil met Prophet 08 keys PE en SH-101 tot de mogelijkheden.
 
En ik heb het hier dan over de MKS-80 voor de duidelijkheid :D
Verder n mks-70 moet tegenwoordig E700 kosten als je hem al ziet ;{ mks-30 is ook redelijk obsolete en een mks-50 is nog wel te scoren op mp.nl
Tip, een PE van kiwitechnics is een prima controller compatibel met al deze genoemde machines.
 
@Analogica

Mja, als je er echt graag een wilt hebben is ebay en dan naar duitsland of engeland karren wellicht nog wel te doen. Maar we kunnen wel stellen dat de verkrijgbaarheid uiterst minimaal is, jij en ik zullen hem ook niet snel weg doen.. Het is echt een kwestie van geluk hebben, 909's komen net iets vaker voorbij wat dat betreft. :halleluja
 
En dat te bedenken dat ik voor de mijne 800 euro heb betaald en de rit naar Oostende daar nog bovenop :?
Maar ik koop nooit via ebay, geen vertrouwen in.
 
2700 dollar is net 2000 euries, valt dus nog wel mee voor een MKS-80/MPG-80 set!

gevoelsmatig (wat doe je met een dollar in amerika en hoe is de markt daar t.o.v. europa) kan je echt wel aanhouden dat 1 dollar 1 euro is.

zeker jij, want je loopt niet over van vertrouwen en ik zie je nog niet op de gok $2700 overmaken naar de VS. dat is wel iets om rekening mee te houden. en dan hebben we het nog niet over verzendkosten, daadwerkelijk transportrisico, invoerrechten en 21% btw, als je geen dief van de staat wil/kan zijn.

daarmee wil ik niet zeggen dat 2000 voor een setje (of net iets minder) niet reëel of mogelijk zou zijn, maar dit was een slecht USA voorbeeld.

als je de 'voordelen' van een goede amerikaanse prijs wil (en voor andere synths zijn die er zeker), dan zou je wel zelf bereid moeten zijn om risico's te nemen en de douane te flessen.
anders verdwijnt dat voordeel als sneeuw voor de zon en het lijkt me ook niet fair om te schermen met zo'n prijs naar een verkoper, als je zelf niet bereid bent zulke zaken te ondernemen.

het klinkt trouwens weer veel harder dan ik het bedoel. jij geeft regelmatig aan dat je het liefst zelf wil ophalen en testen en zijn er gewoon meer dingen waar je rekening mee moet houden als je naar een VS-prijs kijkt.
roland is ook geen merk dat je doorgaans ind e usa wil kopen, danliever beter zoeken in europa, of in japan, als je niet bang bent voor een beetje straling. =(:bekdicht::r8D:doei:
 
Jep haal ook maar eens een nieuwe dsi synth uit de usa hierheen dan is 1dollar zo goed als 1 euro in verband met alle bijkomende belasting en douane kosten, dit geldt ook voor al het mooie kiwitechnics spul uit australie waar je tegenwoordig in dollars bij af moet rekenen. De kiwisix bv. wordt inclusief de vervangende voeding en verzending tot aan je deur bijna een 500 euro nummer :stupid :stupid
En ja ebay usa blijft naast het financiele ook een risico dat niet veel mensen aandurven. Europa, als je het aan kan rijden is een goede optie en voor Japan zeker een geigerteller aanschaffen, anders zou je zomaar wel eens een lichtgevende synth in huis kunnen halen :engel:
 
Jij loopt niet over van vertrouwen en ik zie je nog niet op de gok $2700 overmaken naar de VS.
Daarmee wil ik niet zeggen dat 2000 voor een setje (of net iets minder) niet reëel of mogelijk zou zijn

Daar heb je helemaal gelijk in :eureka:
Ik koop i.d.d. nooit op afstand, te risicovol met oude analoge synths.
Zoals je weet is niet iedereen zo betrouwbaar als ik :engel: en als dat wel zo was zou ik het nog niet doen, wie weet wat er onderweg allemaal met dat ding gebeuren kan, stel je voor hij komt beschadigd en/of defect aan!
Als het echt de moeite waard is koop ik nog liever zelf een ticket en haal dat ding persoonlijk op net zo als die ex-SH-5 van me, daar ben ik helemaal voor naar Hongarije gereden.
Wat iemand voor een MKS-80/MPG-80 set over heeft is persoonlijk, je hebt mensen die er niet meer dan 1700 euro voor willen betalen, maar je hebt ook mensen die er graag 2300 euro voor neer willen tellen (had onlangs zo'n bod op mijn set gehad maar heb me niet laten overtuigen om dat te accepteren).
Wat me verbaast is dat de JP-4/6 en 8 steeds duurder worden en de MKS-80/MPG-80 al jaren stabiel blijft.
 
Gefeliciteerd. Wel een tijdje houden hoor, en doorzetten. Proggen via het scherm is een gedoe, een pg-800 erbij maakt het een stuk makkelijker.
 
nou, hij wordt gewoon voor de handel hoor - hoe leuk ook, mks70 of 80, zelfs jp8, is niet voor mij.
ik beleef dagelijks veel plezier aan mijn source en sonic 6, zeker nu ik er wat analoge modules vij heb om ze te triggeren en te cv-en.
 
Ik voel me aangesproken door het bericht van Leo. Te meer ik dit topic gestart heb :P. Maar ik heb net een MKS70 overgenomen van een forum lid (ben wel nog in blijde verwachting) dus mijn MKS honger is voorlopig gestild. Voor mijn part mag dit dus op slot, al heb ik de indruk dat er een aantal onder jullie nog een boompje wil opzetten over de MKS-80 :).
 
Gefeliciteerd met je MKS-70! 't is een toffe synth, alhoewel ik hem wel een stuk minder overzichtelijk dan bijv. de JX-8P vind, en de structuur van een voice is niet echt handig omdat een geluid ook in andere patch gebruikt kan zijn. Heb er eerlijk gezegd zelf nog steeds geen eigen patches voor gemaakt, ik maak ze steeds weer ter plekke op basis van de geluiden die er nu in zitten ;-)

Mocht je ook een iPad hebben of van plan zijn te kopen, check dan de layout die ik voor oa. de MKS-70 heb gemaakt:
http://mididesigner.com/qa/171/roland-jx-3p-jx-8p-mks-30-mks-50

qa


qa


De app moet je natuurlijk wel aanschaffen, of de gratis lite versie eerst uitproberen. Die kan echter niet mijn layouts laden omdat hij beperkt is qua aantal controls.
 
Onlangs nog mijn oude zwak brandende backlight voor een nieuwe vervangen, kan hij er weer 20 jaar tegen aan!
Tevens mijn @Juno2 maar gedaan, exact hetzelfde backlight :eureka:
 

Attachments

  • DSCF0060.jpg
    DSCF0060.jpg
    39,7 KB · Bekeken: 20
  • DSCF0063.jpg
    DSCF0063.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 20
  • DSCF0061.jpg
    DSCF0061.jpg
    25,8 KB · Bekeken: 23
  • DSCF0062.jpg
    DSCF0062.jpg
    34,4 KB · Bekeken: 23
Status
Please reply by conversation.
Back
Top