altijd lichte brom van monitors

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
tja, heb t al sinds t begin , maar wil er nu eigenlijk van af..

als ik t volume enigzins open ga zetten dan hoor ik als ik goed luister een hele lichte brom in mn monitors, en dat vind ik eigenlijk een beetje jammer,

ik heb 2 spirit absolute 2's op een samson servo 260 amp en mn geluidsbronnen gaan via een spirit folio notepad mixertje naar de amp toe..

ik weet hier dus geen bal vanaf, maar heeft t misschien met gains enzo te maken?
 
dit riekt naar de typische Creative "hoezo S/N Ratio?" brom!
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
dit riekt naar de typische Creative "hoezo S/N Ratio?" brom!

heeft geen anusfrikadel met mn creative te maken, want als ik alleen mn synth aan heb staan heb ik t ook..
 
dan weet ik het ook niet, ik had het altijd met die klote-creative kaarten.

zal wel iets in de mixer zijn dan, of een aarde-probleem ofzo.
 
heb je het nog als je de computermonitor uitzet (ook echt van de 220V af)
 
Dit probleem heb ik ook. En hij bromt ook als alles uit staat behalve mijn versterker en boxen (dus geen geluidsbronnen: synths en PC). Kan het er ook mee te maken hebben dat ik mijn versterker op dezelfde plank als mijn boxen en zelfs tussen mijn boxen heb staan?
 
Laatst gewijzigd:
Dan ligt het iig níét aan je computer monitor.

Zoeken zoeken zoeken... alles er af en in etappes aansluiten. Kijken wie de zwakste schakel is.

nb: TL-balken, dimmers, etc zijn ook heerlijk brombronnen..
 
Origineel geplaatst door The Q


nb: TL-balken, dimmers, etc zijn ook heerlijk brombronnen..

Nog zo1: Halogeentjes die met 'n trafo werken.

Ik predik: Probeer (indien mogelijk) de audio en de verlichting op verschillende groepen aan te sluiten.
(is waarschijnlijk wel 'n fiks gekloot met kabels leggen enz., maar het helpt echt !)
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ik woon in een bezemkast, tis maar de vraag of ik een groep voor mezelf heb uberhaupt

Dat wordt dan een stukje "creatief met stoppenkast". :duivels:

Zoek eens uit hoe het in je woning (studentenhuis ofzo ??) zit met de stroom: hoeveel groepen, hoe liggen ze, enz.
Soms zitten er ongebruikte groepen in een kast (evt. 2e, niet meer in gebruik zijnde, wasmachine-aansluiting o.i.d.), dan kun je daar misschien iets mee.
 
Origineel geplaatst door gemmetje
Dat wordt dan een stukje "creatief met stoppenkast". :duivels:

Zoek eens uit hoe het in je woning (studentenhuis ofzo ??) zit met de stroom: hoeveel groepen, hoe liggen ze, enz.
Soms zitten er ongebruikte groepen in een kast (evt. 2e, niet meer in gebruik zijnde, wasmachine-aansluiting o.i.d.), dan kun je daar misschien iets mee.

ben bang dat dat te ver gaat, msischien lastig uit te leggen, maar als je hier binnen loopt dan snap je wat ik bedoel =)
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ben bang dat dat te ver gaat, msischien lastig uit te leggen, maar als je hier binnen loopt dan snap je wat ik bedoel =)

Als dat zo'n plaats is waar ik me eerst moet legitimeren, schoenen uit moet trekken en door zo'n poortje heen moet, snap ik idd wat je bedoelt. :engel:

Hoe zit het met de verlichting in je "bezemkast" ?
 
een sta lamp met dimmer, een bureaulampje (gewoon zoeen met een peer) en aan de andere kant van de bezemkast een wandlamp gewoon met schakelaar die vrijwel nooit aan staat
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
een sta lamp met dimmer

Dat zou best eens de boosdoener kunnen zijn !! Dat zijn nl ook meestal halogeentjes met 'n trafo in de voet.
Trek van dat ding maar eens de stekker eruit, en probeer het nog eens.
 
probeer eens te verhuizen? :eureka:
 
Origineel geplaatst door The Q
probeer eens te verhuizen? :eureka:

nee want dan heb ik geen 100Mbit internet meer, geen heineken bier service (bezorgen aan huis) geen gezellige drukte en chaos en geen lage huur :D
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
nee want dan heb ik geen 100Mbit internet meer, geen heineken bier service (bezorgen aan huis) geen gezellige drukte en chaos en geen lage huur :D

kabels goed aangesloten? Leverde hier een brom op :)
 
Origineel geplaatst door Slipperman
kabels goed aangesloten? Leverde hier een brom op :)

alles wel tig keer opnieuw aangesloten en toen ik bij mn ouders woonde had ik t ook..

nog 1 opmerking,

mn monitors hebben 4 openingen, maar ik gebruik er dus maar 4 en tevens heb ik geen plugs op mn kabels, maar zowel de monitors als de versterker hebben openingen voor speaker plugs,

is dat een idee? wat voor iets moet ik dan hebben en hoeveel kost dat?
 
Back
Top