koptelefoonlevel

gemmetje

de ideale schoonzoon
Lid sinds
6 Maart 2003
Berichten
4.490
Locatie
Eindhoven
Hoi,

Ik heb 'n vraagje.
Hoe zat het ook alweer met het signaallevel & de impendantie van een koptelefoon ??
Bij mijn weten kon je een koptelefoon niet zonder meer in 'n line-out prikken, maar dit werd gisteren tegengesproken door 'n verkoop-pief bij de locale muziek-boer.

Als dit waar is, zou je dus meerdere kopfoontjes op 'n send of bus-uit van 'n mixer kunnen prikken, of iets gebruiken als bijvoorbeeld 'n ultralink.

Maar ik ben het spoor even bijster....
 
Ik heb wel is mijn koptelefoon op de outs van mijn geluidskaart geprikt.. Maar of het okay is voor de telefoon ik weet niet..

Arv
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik heb wel is mijn koptelefoon op de outs van mijn geluidskaart geprikt.. Maar of het okay is voor de telefoon ik weet niet..

Arv

Of het okee is voor de mixer, vind ik eigenlijk spannender.....
Ik koop liever 'n nieuwe kopfoon als 'n nieuwe mixer.
 
Origineel geplaatst door Danny
Ik ken er niet zo veel van ... maar ik vraag me af waarom er speciale koptelefoonaansluitingen op alle toestellen zitten als je ze niet zou nodig hebben :confused:

:doei:

helemaal waar !!!!!
Dat dacht ik dus ook, maar die verkoop-pief van gisteren heeft me toch wel aan het twijfelen gebracht.....
 
Waarom wil je dat eigenlijk?
Of is dit jouw manier van moelijk doen? ;)
 
Ook dat, ja. ;)

Het gaat erom dat we de oefenruimte van het bendje geluidloos willen maken, om de oren van 1 gitarist te sparen...
(HIJ doet moeilijk dus....)
Dus in de zin van: iedereen 'n kopfoon op, en de monitors gooien we buiten
 
Origineel geplaatst door gemmetje
Ook dat, ja. ;)

Het gaat erom dat we de oefenruimte van het bendje geluidloos willen maken, om de oren van 1 gitarist te sparen...
(HIJ doet moeilijk dus....)
Dus in de zin van: iedereen 'n kopfoon op, en de monitors gooien we buiten

De oefenruimte geluidloos maken? Da's toch simpel : speel NIET :duivels:

Effe serieus ... je hebt ook boxjes waar je meerdere koptelefoons kan insteken zonder signaal verlies. Ik zou eerder zoiets verkiezen boven wat jullie allemaal willen experimenteren. Ik weet niet juist hoe ze zo'n boxje noemen maar je kon het 15 jaar geleden al bij Tandy krijgen, dus moet het nu nog waarschijnlijk wel ergens bestaan ;)

:doei:
 
Origineel geplaatst door koediman
wat een bullshit zeg... laat die gast oordoppen indoen ofzo! :)

van de ene kant zeg ik: Ja, je hebt gelijk.
maar van de andere kant: als hij daar ECHT 'n probleem mee heeft, zou ik het wel 'n beetje aso vinden om zomaar zonder meer vol gas door te knallen......

enneuh, bij toekomstige opnames (en die komen er !!) is zoiets gewoon noodzaak !!
 
Origineel geplaatst door Danny

Effe serieus ... je hebt ook boxjes waar je meerdere koptelefoons kan insteken zonder signaal verlies. Ik zou eerder zoiets verkiezen boven wat jullie allemaal willen experimenteren. Ik weet niet juist hoe ze zo'n boxje noemen maar je kon het 15 jaar geleden al bij Tandy krijgen, dus moet het nu nog waarschijnlijk wel ergens bestaan ;)

:doei:

Ze zijn er !!! In 2, 4 en 8-kanaals uitvoering.
We hebben 'n 8-kanaals nodig (wegens band van 6 man + 1 lekker ding) en ik heb nog geen winkel gevonden die me er 1 kan leveren.........

(ja, ook musicstorekeulen getsjekt)
 
De Behringer HA4700 [bij Feedback: E 129,-] :

"Op de HA 4700 kun je twaalf hoofdtelefoons aansluiten in vier groepen van drie. Volume, EQ high, EQ low, en balans zijn per groep afzonderlijk te regelen."
 
Back
Top