Mixer/ geluidskaart vraagjes + firewire kabel probleem

missiedawloos

Nieuwkomer
Lid sinds
29 juni 2017
Berichten
1
Hallo leden! Ik ben redelijk nieuw hier, super fijne site!

PS Alvast excuus voor het lange verhaal en veel dank voor de reacties :)


Ben met vrienden (en alleen) de laatste tijd veel aan het jammen, voor mezelf ook wel met de droom om uiteindelijk echt iets van mij (en ook anderen) te produceren en uit te brengen...

Jammen doe ik echt zonder PC, met een hardware setup van een Digitakt, Digitone en een TR8s. Daarnaast gebruik ik soms ook een mic/gitaar en andere synths.

Hiervoor heb ik nu een Ecler Evo 5. Destijds een high end digitale mixer met fire wire 10/12 geluidskaart...

Uiteindelijk wil ik die jams namelijk wel in ableton kunnen uitwerken tot volledige nummers.

Na veel gezoek eindelijk de firewire 6-9 pins kabel kunnen vinden, icm apple firewire naar thunderbolt verloopstuk aangesloten aan mn laptop..

Gewoon een liedje afspelen werkt, maar Ableton is onwerkbaar... Enorme Latency, geluid totaal vervormt etc..

Dit kan mijns inzien of komen door de mixer, maar denk dat het komt door de hele goedkope firewire kabel. Probleem is alleen dat ik nergens een goede firewire 6-9 pins kabel kunnen vinden..

Wat denken jullie?

Daarnaast wil ik in de toekomst ook echt meer kanalen tegelijk kunnen opnemen en denk ik er aan de Ecler (zeker als dit niet opgelost kan worden) weg te doen en in te ruilen voor of iets als een mackie 32-8 + geluidskaart... Maar wat dan, en hoe werkt ADAT? of gewoon voor makkelijk te gaan en de Soundcraft 22 MTK te nemen..

Graag een helpende/adviserende hand...


Lennard
 
He Lennard

Ik vermoed niet dat het aan de fire wire kabel zal liggen.

Welk os staat er op die laptop? En wat zijn de specs?
Heb je de meegeleverde ecler asio driver geinstalleerd?
Herkent u laptop uberhaupt uw ecler ?

Heb je in ableton de ecler geselecteerd als audiointerface en de asiodriver? Heb zo een vermoeden dat je onboard audiointerface nog geselecteerd was.
Welke buffer grootte en sample rate heb je ingesteld in ableton ?

Ik heb jaren gewerkt met een Mackie 24 - 8, zalig mixer vond ik persoonlijk en de bussen gebruikte ik dan om naar de inputs van mijn audio interface te sturen
En ja, je kan u direct outs van de Mackie op een adat(s) converter(s) aan sluiten maar deze adat converter(s) zal je dan nog moeten linken aan een audiointerface
Werkt super maar is een dure bedoening

Ook vrees ik dat je het wat zoeken zal worden om nu nog een Mackie 32-8 te vinden, zonder hem eerst te moeten reviseren

Dus ja mocht ik van u zijn ik zou gaan vr die soundcraft 22 MTK
Dan heb je een hardware mixer en een audiointerface en kan je 22 inputs apart opnemen in u daw(ableton)
of een analoge hardware mixer met bussen of direct outs en een losse audiointerface met het aantal inputs dat u portemonne aan kan:D

Maar als je u ecler aan de praat krijg heb je toch al 12 input channels (6 stereo's):okdan:

zo hoop dat je iets bent met deze info.
 
Back
Top