Allen & heath mixer suggesties budget 800 euro

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.689
Locatie
Gent - België
Ter vervanging van mijn Mackie 24 kanaals mixer ben ik langzamerhand aan het uitkijken naar een vervangexemplaar.
Ik wil graag eens een A&H proberen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 2dehands ZED 428 (of 36 kanaals versie).
Nu stel ik mij echter de vraag of het een meerwaarde kan zijn om eventueel ook de oudere modellen in overweging te nemen.
Kunnen die kwalitatief iets toevoegen ten opzichte van een recentere ZED?
Het lijkt me qua service kosten echter het meest interessant om die ZED te nemen maar als een ouder model iets kan toevoegen op het gebied van geluidskwaliteit wil ik dat misschien wel in overweging nemen.
Voorwaarden:
- 4 bands eq.
- direct outs.
- min 4 sends maar meer is zeker een plus.
- groups.
- Geen ruisende ouwe sleur.
- formaat in de grootorde van maximaal 120 cm x 70 ofzo.
- In de buurt van mijn budget blijven.
 
Ondertussen is de Mackie overleden (transfo kapot) en mix ik noodgedwongen ITB maar ik moet er erg aan wennen.
Ik zal het ff (moeten) proberen maar momenteel is het voor mij toch minder plezant dan met een mixer .
Ook qua klank heb ik nog geen openbaring gehoord.
Heb nog ff zitten kijken naar het A&H gamma en die (oudere) Mixwizards lijken me ook wel iets.
Die heeft ook direct outs en dat wil ik echt wel hebben maar die heeft dan weer geen groepen.
Wel wat weinig kanalen om de return's van fx op de tafel te laten terugkomen.
Keuzes, keuzes... .
R16 ziet er trouwens ook ferm uit maar jammergenoeg boven budget.
 
Geen a&h maar er staat nog een soundcraft lx7 16 kanalen op synthforum of marktplaats, 200 euro.

6 aux, 4 subs, eerste 8 kanalen direct outs. Heb je in elk geval even wat en kun je rustig doorzoeken.
 
Back
Top