Bestaat er iets als een hi-z mixer

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Ik heb hier een Pianet T , een elektrische gitaar en een basgitaar staan en een aantal pedalen.
Nu wil ik ze aansluiten op een mixer en dan vervolgens dit signaal door een serie pedalen laten lopen die dan daarna naar mn versterker of DAW gaan..
Misschien komen er nog meer instrument level apparaten bij dus vandaar dat ik zat te denken aan een mixer.
Ik zie alleen nergens een mixer die dit kan. Iemand?
 
Ik ben bang dat dat niet gaat werken. Een simpele passieve mixer heeft een veel te lage impedantie (bij jouw voorbeeld 47kΩ) om voor instrumenten zoals een elektrische gitaar te kunnen gebruiken. Het is voor de klank van groot belang dat een element met de juiste impedantie wordt belast, 100kΩ is zo'n beetje het minimum, 470kΩ - 1MΩ is gebruikelijker.
 
Voor de bass zou je een di boxje kunnen gebruiken en via die weg naar de mixer, voor de gitaar bv een pod
 
Boss Line Selector LS-2 kan ook mixen.
Ik weet niet of deze drie bronnen tegelijk kan mixen (iig wel twee).

Maar pas op voor storing of brom.
 
Ik heb nog wel een vraag die me bezig houdt:

Een basgitaar, gitaar en pianet speel je (lijkt mij) niet allemaal tegelijk.
Daarnaast zijn alle drie de genoemde instrumenten nogal gevoelig voor het oppikken van ruis, brom en andere rommeligheden dus niet erg aantrekkelijk om aangesloten en ongebruikt op je DAW of amp te hebben.

Is een schakelaar met 3 inputs en 1 output niet handiger?
 
De Mackie Onyx 1640 heeft twee HiZ ingangen, er zijn vast andere modelen en merken die dat ook hebben. Anders een simpele microfoon pre-amp als een Behringer MIC100 (37 euro!)
 
Ik heb nog wel een vraag die me bezig houdt:

Een basgitaar, gitaar en pianet speel je (lijkt mij) niet allemaal tegelijk.
Daarnaast zijn alle drie de genoemde instrumenten nogal gevoelig voor het oppikken van ruis, brom en andere rommeligheden dus niet erg aantrekkelijk om aangesloten en ongebruikt op je DAW of amp te hebben.

Is een schakelaar met 3 inputs en 1 output niet handiger?
Ja dat wil ik :D
:stupid
 
Back
Top