Het Grote "Ring Modulator" Topic

DACS AUDIO FREQUE II

dacs.JPG
 
Micromoog : filter moduleren door oscilator !

Maar das wat anders.

dat vind ik niet. je kan lekker creatief omgaan met je gitaar in filter input en audio input stekken, dan die lekkere s-trig-kabel in je mengpaneel steken en je osc op een trage sample and hold zetten.
één van de paar combinaties waardoor je een ring modulator op je gitaar of eender wat hebt.

Dat vind ik niet?...Dan weet je blijkbaar niet wat ringmodulatie is. wat jij dan doet heeft volgens mij meer met frequentie modulatie te maken.
 
na wat zoeken op het forum merk ik dat er niet echt een goede topic ervoor bestaat..
Zodus:
Post hier alle ring modulators dat je kent

ik vind dit nog niet zo'n "goed" topic als misschien de bedoeling is.
plaatjes van ring modulators en filmpjes ervan kan toch iedereen opzoeken, dus wat ik het nut hiervan :confused:
als je nou per ring modulator de specs erbij zou zetten...
 
niemand houd je tegen om dit een betere topic te maken...

het doel van dit draadje is ring modulators bespreken. We zijn nog maar 2 pagina's bezig dus discussie over de specz volgt nog wel
 
Welke specz? de techniese over de ervarings deskunige? Ik vind meestal de mening van de gebruikers het meest bruikbare. gr.
 
Jen en Gretsch HF modulator

Jen en Gretsch HF modulator

Waarom ken ik deze thread niet?
Ik ben een fanatiek ringmodulator gebruiker.

Ik zit dat de volgende ringmodulators nog niet genoemd zijn:
- Jen HF-Modulator
- Gretsch - Play Boy

We hebben het hier over eenzelfde pedaal uitgebracht onder twee namen (JEN en Gretsch). Dat is interessant want JEN is italiaans en Gretsch is Amerikaans.
Jen is overigens hetzelfde merk dat de overbekende CryBaby wahwah op de markt heeft gezet. Velen denken dat Dunlop of Vox de aardsvaders is van de CryBaby. Maar de oorspring ligt in Italie.

Hier twee plaatjes:

EDIT: plaatjes moeten op zich laten wachten want blijkbaar vindt synthforum dat ik genoeg MB's heb geupload op de SF-server.....
Ben benieuwd hoe dat precies zit. Moderators?? Kunnen jullie me helpen?
 
Ring modulaters hmmmm cool...helaas niet in het bezit van hardware en qua software nog niets bijzonders tegengekomen.
Die Zvex Ringtone ken ik dan wel...erg leuk met dat sequencer idee.
 
Ik kan je helaas niet helpen met de plaatjes :(

Volgens mij kan de Wiard 1210 ook als ringmodulator gebruikt worden. Maar waarom heeft MP hem dan niet genoemd?
Tegenwoordig ook in Eurorack verkrijgbaar.

...Hee ik mag ook niks meer uploaden, dan maar linken....

FracRack:
NRFaceSml.jpg

Eurorack:
noisering.2.png
 
Het zijn inderdaad dezelfde pedalen.
De gretscg variant heeft in plaats van HF-Modulator "Play Boy" onderaan staan.
Verder hebben ze dezelfde kleur blauw en zitten ze in precies dezelfde behuizing.
 
het rack op de foto staat nu bij een erg bekend synthforumlid, over twee weken gaat een andere richting duitsland.
en er staat een grote versie in de us of a in een filmstudio.
( oorspronkelijk was de versie op de foto daar voor bedoeld, maar ze wilde meer uitbreidingen, dus die hebben een veel grotere,met env. generators, en extra vcoś en vcaś)
die op de foto heeft op speciaal verzoek een renee smitz filter .
het ding is op alle voor audio belangrijke onderdelen met buizen en originele jaren 50 /60 onderdelen uitgevoert.
pm maar bij belangstelling.
:mega:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top