DJ apparatuur in marktplaats?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door matt second
haha :)

nee

Weet je wel dat dit voor mij heel frustrerend is. Als jij vind dat jij (of jullie) gelijk hebben dan kun je niets maar dan ook niets doen om jullie ervan te overtuigen dat het toch genuanceerder in elkaar steekt. En soms zijn jullie gewoon (nog erger dan ikzelf) stronteigenwijs. Wat dan ook nog wel eens lijkt af te hangen voor wat voor humeur jullie hebben.
Dat jullie geen spelregels opstellen voor het forum swa maar dan blijft alle content hier aan interpretatie onderheving en blijf je vaker dit 'gezeur' houden. En hoe consequenter jullie zijn hoe minder kans op 'gezeur'. Dus zou ik zeggen probeer dan eens voor te stellen dat de rollen omgedraaid zouden zijn. Als zij de mod waren en jij het ordinaire lid.

En stel eens, iemand verkoopt z'n studio. En daar staan dan ook 2 platendraaiapparaten een platendraaiapparatenmixer tussen. Wordt dan die hele post genuked of die platendraaiapparaaten zooi genuked of laten jullie die post staan?

Dat jullie het druk hebben snap ik ook wel. Maar de laatste tijd heb ik niet bijzonder veel gemerkt van jullie kant om de leden hier wat meer bewust te laten worden dat zij ook in de geest van het forum moeten posten. Met name de nieuwkomers die maar neerplempen wat ze zoeken. En ik heb me al redelijk sufgepost om die mensen de zoekfunctie te laten gebruiken en dan pas te vragen.
 
Origineel geplaatst door Prophet
als men dit toelaat, heb je via mondreclame direkt een invasie en dus een dj tweedehandsbeurs op een synthforum.

Heel terechte opmerking. En het is ook precies de reden waarom bepaalde artikelen niet op het synthforum te koop gezet mogen worden. Het synthforum, en dus ook het marktplaats-gedeelte is voor synth-gebruikers, niet voor andere doelgroepen. "Invasies" van bijv. DJ's, daar zitten we toch niet op te wachten.
 
Origineel geplaatst door fuse
En stel eens, iemand verkoopt z'n studio. En daar staan dan ook 2 platendraaiapparaten een platendraaiapparatenmixer tussen. Wordt dan die hele post genuked of die platendraaiapparaaten zooi genuked of laten jullie die post staan?

De niet-toegestane artikelen worden uit de post verwijderd.

En ja onze genuanceerdheid laat soms te wensen over, maar dat komt vaak omdat na een vriendelijk bericht van onze kant een aggressieve reactie van een gebruiker komt. We doen dit allemaal in onze vrije tijd en voor ons plezier. Het enige wat we willen is dat het synthforum speciaal voor de synth-gebruikers is. Deze lijn voeren we door naar het marktplaats gedeelte. Of ook wel : andere doelgroepen moeten niet door het martkplaats-aanbod aangespoord worden om hier actief over hun interesses te komen discussieren.

We zullen intern nog eens over nieuwkomers en "in de geest van het forum posten" behandelen. Bedankt voor het aangeven.
 
Origineel geplaatst door matt second
Over het gebruik wordt niet geoordeeld. Mensen die jarenlang een tosti-ijzers als midi-controller hebben gebuikt mogen ook niet het tosti-ijzers te koop aanbieden hier.

Dit vind ik een regelrechte dooddoener. Hier eindigt voor mij de discussie dan ook. :bekdicht:

Daarnaast heb je ook nog eens de titel van de topic veranderd om de aandacht af te leiden. En dan ook nog eens een titel die erop lijkt alsof ik het zelf zeg (je begrijpt wel wat ik bedoel).

Misschien moet je scheidingslijn voor het hele forum maar eens goed strak gaan trekken. D.w.z. ook het onderdeel "algemeen" sluiten en ALLEEN over synths gana lullen. Dan ben je consequent.

Kun je gelijk een lichtere server inzetten...
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Tis een SYNTHforum toch, lijkt me vrij duidelijk....

Maar men mag ook kritisch blijven als men met vragen zit of een mening heeft over iets. Dat scherpt aandacht en verbetering aan. :)
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Dit vind ik een regelrechte dooddoener. Hier eindigt voor mij de discussie dan ook. :bekdicht:

Daarnaast heb je ook nog eens de titel van de topic veranderd om de aandacht af te leiden. En dan ook nog eens een titel die erop lijkt alsof ik het zelf zeg (je begrijpt wel wat ik bedoel).

Misschien moet je scheidingslijn voor het hele forum maar eens goed strak gaan trekken. D.w.z. ook het onderdeel "algemeen" sluiten en ALLEEN over synths gana lullen. Dan ben je consequent.

Kun je gelijk een lichtere server inzetten...

[stoute humor mode]
SHHHT!!! je brengt hen op gedachten :D
[/stoute humor mode]

Beste D-Mike-E, ik heb wel een beetje last van schizofrenie en heb naast mood-swings ook meningswings. maar dit geheel ter zijde.

Ik vind dit een discussie waar in een bepaalde context beiden kunnen gelijk hebben, of beiden
rechtgeaarde argumenten kunnen hebben. De ene is echter lid en de ander moderator, en dat brengt
een verschil natuurlijk.

Is het niet zo dat in het grijze gebied, waar je kunt argumenteren of iets wel of niet dj gear is, dat je dus een soort stippellijn situatie krijgt waar nu eens wel, dan weer niet iemand door de mazen van hetnet glipt?


@Fuse&Mat (fuse voor voorstel, mat voor uitvoering) :halleluja
 
Nu is het wel zo dat Synth gerelateerde onderwerpen tegenwoordig erg dicht bij sommige Dj gerelateerde onderwerpen liggen.
Dus misschien is het mogelijk om een (klein) sub gedeelte te creeren op het forum voor dit soort dingen.
Misschien bij "muziek Algemeen" ik noem maar wat.
Ik begrijp best dat het zo veel mogelijk over synths en aanverwante onderwerpen moet gaan, maar steeds weer merk ik dat bijvoorbeeld in dit geval de dj gerelateerde onderwerpen vaak de synth gerelateerde onderwerpen nog wel eens overlappen.

Het is uiteindelijk toch aan de moderators om beslissingen te nemen, wat wel en niet mag, en dat is logisch.
Stuk voor stuk zijn alle moderators echt geen domme jongens,(tja ik ken de meeste wel :) ), en de meesten zijn er ook al vanaf het begin aktief.
Men mag uiteindelijk blij zijn dat het forum nog bestaat!
De newbies weten niet beter, en dat is logisch.
Maar om het forum een beetje in shape te houden kan ik mij goed voorstellen dat sommige items die niet direct iets met synths te maken hebben verwijderd of verboden zijn.

Ik begrijp ook dat iemand snel van ziijn DJ spul afwil en dan het synthforum daar voor wil gebruiken.
Tja, dan heb je gewoon pech en dan probeer je het toch lekker ergens anders ofzo..
 
Ik weet nog wel wat ik een keer gezegd had tegen Twin-x toen het forum net was begonnen en hij toen best wel kwaad om werd.

"Iedere boerenlul kan een forum opstarten. Software is gratis te downloaden en je hebt een computer nodig die aan het internet kan. Een domein registreren en klaar."

En eigenlijk vind ik dat nog steeds zo.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ik weet nog wel wat ik een keer gezegd had tegen Twin-x toen het forum net was begonnen en hij toen best wel kwaad om werd.

"Iedere boerenlul kan een forum opstarten. Software is gratis te downloaden en je hebt een computer nodig die aan het internet kan. Een domein registreren en klaar."

En eigenlijk vind ik dat nog steeds zo.

Pff twin-x een boerenlul noemen is wel erg makkelijk.
Ondertussen is dit forum uitgegroeid tot een nuttige site voor informatie-uitwisseling op synth-gebied. Het grote aantal leden en de diversiteit in onderwerpen geven toch redelijk wat werk aan het beheren en in stand houden van dit forum.
Soms lijkt het wel alsof we niks doen, maar ga er maar vanuit dat heel veel van onze vrije tijd in dit forum zit. (en ja soms voelen we ons dan wel een boerenlul dat we het er voor over hebben, terwijl er toch bepaalde leden zijn die toch elke keer weer moeten zeiken op ons mooie gratis te gebruiken synthforum)
 
natuurlijk kun je zo een forum uit de grond stampen. Maar heb je dan ook wat?
 
Origineel geplaatst door fuse
Weet je wel dat dit voor mij heel frustrerend is. Als jij vind dat jij (of jullie) gelijk hebben dan kun je niets maar dan ook niets doen om jullie ervan te overtuigen dat het toch genuanceerder in elkaar steekt. En soms zijn jullie gewoon (nog erger dan ikzelf) stronteigenwijs. Wat dan ook nog wel eens lijkt af te hangen voor wat voor humeur jullie hebben.

Als je een synthgerelateerde topic start zal je volgens mij nooit of nooit problemen krijgen. Daarvoor dient het forum nog altijd. Mij kan het helemaal niet schelen dat niet-synthgerelateerde threads verwijderd worden, want daarvoor zit ik ook niet op dit forum.

Origineel geplaatst door fuse
Dat jullie geen spelregels opstellen voor het forum swa maar dan blijft alle content hier aan interpretatie onderheving en blijf je vaker dit 'gezeur' houden. En hoe consequenter jullie zijn hoe minder kans op 'gezeur'.

Sorry hoor, maar er staat toch heel duidelijk bij de regels op markplaats, dat DJ apparatuur niet te koop gesteld kan worden. Hoeveel duidelijker kan je dat dan nog zeggen?
 
Boerenluls of niet, :D
ik vind het hier toch nog een redelijk fijn forum,
desondanks de kleine mankementjes die soms eens de kop op steken.
nobody's perfect?

Ik vind het hier nog steeds de moeite om rond te hangen.
En velen met mij. Zelfs diegenen die de discussie hier voeren.
Zo slecht kan het dan toch ook weer niet zijn? :D


anyways, discussies tussen de "ancients" van het forum, daar kan ik mij niet mee moeien.
Ik weet niet hoe het hier "vroeger" was.


groetz
 
Origineel geplaatst door fuse

En stel eens, iemand verkoopt z'n studio. En daar staan dan ook 2 platendraaiapparaten een platendraaiapparatenmixer tussen. Wordt dan die hele post genuked of die platendraaiapparaaten zooi genuked of laten jullie die post staan?

Ik ben geen Mod hoor ofzo, en wil ook geen ruzie met fuse, echt niet.
Maar als je je studio verkoopt is het toch niet zo'n probleem om dan je dj gerelateerde dingen achterwege te laten, als dat gewenst is?
 
Tsja.

Wat als je een Mackie 1604 VLZ hebt gemod dat er een phono input op zit.
Dat is geen DJ mixer.

Wat als je een Alecto 5 kanaals mixer met 2 phono inputs hebt uitgesloopt.
Dat is geen DJ mixer.

Heb je een Terratec geluidskaart met een phono ingang.
Is ook niet DJ.

Heb je een TASCAM DM3500 gemod met 2 phono ingangen en een crossfade.
Is ook geen DJ mixer.

Heb je een 16 kanaals mixer met 3 EQ 4 bussen en een master EQ met een merkje Numark.
Is ook geen DJ mixer.
 
Mensen, mensen, mensen..

Electronische muziek wordt vaak met dance vergeleken en live artiesten worden zelfs djs genoemd. Dit is een synthforum en geen danceforum. Door dj-gear-achtige apparatuur hier te koop aan te beiden, trekken we dj's aan. Geen producers maar djs. Wij hebben niets tegen het dj-vak, velen van ons, mods, doen dit zelf ook, maar we willen geen dance forum worden, met op de achtergrond af en toe wat synthgerelateerd spul.

Daarom worden randgebieden zo veel mogelijk gemeden. Denk eventjes na waarom het synthforum nu interessant is en waarom gecombineerde forums van allerlei rechtenstructuren en kil genoemd worden. Wij willen betrokkenheid kweken door zo veel mogelijk bij de kern te blijven en soms kan er van af geweken worden.

Als er af en toe een gitaar versterker te koop gezet wordt onder het mom van "vette 303 distortion, zo'n Marshall" dan zie ik nog niet gebeuren dat er opeens 100 nieuwe leden komen om zijn of haar gitaren te verkopen. Bij dj-spul is dat anders.

Deze discussie hebben wij moderators al vaak gevoerd onderling en het is geen beslissing van 1 mod. Het is onze beslissing, en aangezien we 4000 leden hebben en na 4 jaar pas 10, gokje, van deze openbare discussies gehad hebben, denk ik dat het nog niet eens zo'n slechte keuze is.

En voor fuse: "Iedere boerenlul kan een forum opstarten. Software is gratis te downloaden en je hebt een computer nodig die aan het internet kan. Een domein registreren en klaar."
Dat klopt helemaal.. Maar je vergeet 1 diing... een forum is geen software met een computer en internet. Dat is alleen de technische implementatie.. Een forum is een beleid, is een richting. Het is een gevoel. Een forum is een plek waar je je thuis voelt, daarom hier ook weinig patsers. Is iets waarbij je als beginneling denkt, mijn mening telt. Een forum zijn de leden, en de leden moet een groep zijn met iets gemeenschappelijks. 1 passie = 1 forum! :)

Hoera!

[op-mode]En als je echt denkt dat ik dit allemaal meen, dan meen ik het ook echt, want dan ben je er ook een![/op-mode]
 
Dit is wel van het ene uiterste naar het andere..(fuse)
Ik denk dat wat je opnoemt niet eens verboden zou zijn hier, ik ben het alleen nog niet tegengekomen.
 
Origineel geplaatst door Kenny
Dit is wel van het ene uiterste naar het andere..
Ik denk dat wat je opnoemt niet eens verboden zou zijn hier, ik ben het alleen nog niet tegengekomen.
Juist en ergens tussen die uiterste zit het beleid. Maar ik vind het onzin om van te voren alle grijze gebieden te definieren, er zijn dan namelijk mensen die die grens dan weer op voorhand gaan aanvallen.

Het grijs gebied is een gebied waar de mods per keer over beslissen.

Mensen moeten weten waarom het zinvol is om iets te posten op dit forum. Heeft het meerwaarden voor dit forum. Of het nu de sfeer positief veranderd, of je iemand de mogelijkheid biedt om iets leuks te kopen, of dat je iemand helpt met zijn of haar problemen, of dat je zelf vast zit en ook zo netjes bent om je oplossing erbij te typen, zolang anderen er maar wat aan hebben! Daar gaat het om. Als je dit in de gaten houdt zul je weinig 'last' hebben van moderators.
 
damn..en ik wilde net een advertentie zetten voor een numark dm1885x met sampler-functie. hmm misschien kan ik 't een sampler met dj-functie noemen...:dj:

;)
jongens we zijn hier te gast en gedraag je.. ik wordt wel altijd moe van die mensen die per se hun gelijk willen halen...pffff
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top