WAREHOUSEGROOVE - 1984 * Room 101

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
3.656
Locatie
Budapest Magyarország
Lang getwijfeld of ik dit jaar zou meedoen en dus echt op het allerlaatste moment een inzending ingestuurd.

Zoals ieder jaar heb ik een thema en probeer ik iets met contradictie in muzikale stijlen en/of food for thought te geven.
Dit jaar heb ik als thema de film 1984 genomen die waarschuwt voor de gevaren van een totalitaire staat en is een beetje een vervolg op mijn vorige inzending die het verhaal vertelde van Miklós Radnóti.
Ik heb de stress/angst van Room 101 proberen uit te beelden. (voor als het iets te druk wordt)

Bij deze ook iedereen hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Boldog karácsonyt kívánunk!

 
Last edited by a moderator:
Mooie productie, alles hoort mooi samen.
En dat is mss ook een beetje de opmerking die ik heb op deze track: ik mis een break/solo/schreeuw of zoiets. Iets wat er mss niet echt 'in' hoort, maar wel 'erbij'... als je begrijpt wat ik bedoel...
 
@Burp:
Ook voor jou bedankt voor het luisteren en je commentaar :okdan:
Klopt :) Bij het ingaan van Room 101 gebruik ik oa. meerdere tempolagen om stress/anxiety uit te drukken.
Wou het geheel niet al te duister/diep maken voor de verandering :)
 
ik merk wel iets van spanning en stress door alle viepjes (niet lullig bedoeld) tussen het thema door. goede productie, kan helaas de tekst niet goed verstaan. mooi dat je een actueel "probleem" als inspiratie gebruikt. volgens mij is muziek een prima medium om dit soort boodschappen de wereld in te sturen, en dat gebeurt ook al eeuwenlang.
 
Het ambient gedeelte en de samples zetten een goede sfeer neer.
Het heeft een bepaalde laat-jaren-90 sfeertje, Future Sound Of London meets The Orb meets Wahnfried.
Het arrangement past daar wel bij: geen gedoe, gewoon lekker doorgaan.

Puntje van kritiek: op de drums, vooral de kick, zit mij teveel reverb, waardoor het rommelig en modderig gaat klinken.
 
Ik kan me wel vinden in AxiMaxi zijn comment, het nummer roept bij mij dezelfde sfeer op.
 
@MacGyverGear: Dank je Zakmes :okdan: Moet nog "even" tijd vinden om jouw (en ook van de andere inzenders) eens tot mij te nemen... (vandaar ook mijn late reactie's) anyweetjes.... verheug me weer op jouw inzending. :okdan:
 
@bijlevel: Dank je voor je commentaar en natuurlijk voor het luisteren :okdan: Het is inderdaad een perfect medium :) De tekst kan wat onduidelijk zijn (“You asked me once, what was in Room 101. I told you that you knew the answer already. Everyone knows it. The thing that is in Room 101 is the worst thing in the world.
The worst thing in the world varies from individual to individual. It may be burial alive or death by fire, or.......")

Grappig feitje is dat Room 101, de martelkamer in George Orwell's 1984, is vernoemd naar een conferentieruimte bij de BBC waar Orwell door saaie vergaderingen zou moeten zitten. (wat voor hem een martelgang was).
Nerd dingetje :)
 
@AxiMaxi en Rezix: Bedankt voor het luisteren en het commentaar... aangezien jullie beide hetzelfde commentaar gaven (soort van) maar even samengevoegd :)
Staat weer een mooi feite namen tussen en ja ik luister(de) graag naar FSOL Klaus Schulze en Jörg Schaaf zijn ook geen kleine namen (net als the Orb) ... :okdan: deze neem ik mee als een compliment.
Wat het (af)mixen betreft... productieruimte is verre van optimaal en mix het geheel af op koptelefoon (wat voor en nadelen heeft)..... Zal er op letten (autodidact muziekpieper is) :okdan:
Anyway, thanks guys
 
@Exoterrestrial: "In painting, you have unlimited power. You have the ability to move mountains. You can bend rivers. But when I get home, the only thing I have power over, is the garbage." :D Dank je voor het luisteren en je commentaar :)
 
Back
Top