Riky-D - Weer weg

Goede sounds en lekker retro. Ik vind hem wel erg 'hard' klinken en ik mis wat dynamiek. De combinatie met zang/rap en goed gedaan. De stem komt er alleen niet altijd helemaal lekker doorheen en valt wat weg ten opzichte van de muziek. Dat valt extra op als je alleen de beat, bas en vocals hoort, dan klopt de verhouding wel. De compositie is prima en mooi verzorgd. Al met al een leuke track en ik hoor hem zo op StuBru voorbij komen :)
 
Zit leuk in elkaar. Mix is wat hot, wellicht. Maar muzikaal gezien erg leuk allemaal :)
 
Voeg Willie Wartaal toe voor de raps, pas nog wat kleine dingen aan en je hebt een hit!
Vet!
 
ergens moet ik aan 'toontje lager' denken, ook qua synthesizergebruik, maar dan iets nadrukkelijker, en zang. dus een soort retrogevoel roept het wel op. niet slecht, maar de echte originaliteit wordt wel gemist.
 
Mix is al wat over gezegd. Verder: heerlijk fris en fruitig nummerke. En wat me opviel was het mooie gebruik van ritmiek in de vocal. Heel mooi gedaan. Knap gedaan zelfs. Deze vind ik echt stukken fijner dan je inzending van vorig jaar.
 
Dit vind ik wel een heel pakkend nummertje hoor met een lekkere solo erin.
Helemaal goed.
Het enigste wat ik iets minder vind is de zanglijn ivm de rest.
En dan bedoel ik niet dat je zanglijn slecht is maar de rest vind ik echt heel goed en dan is de zanglijn net even minder voor mij.
Als die net even meer catchy had geweest qua melodie/woordenkeus had ik 'm helemaal top gevonden.
Maar toch lekker geluisterd hoor!
 
Normaal reageer ik niet als ik een track matig vind, maar in jouw geval wil ik zeggen dat ik het instrumentale gedeelte echt goed vind 8) (de stem dus niet) :D
 
Dit kan zo op de radio, zag een comment over Willie Wartaal, zo klinkt het ook echt een beetje, cool!
Vind de zang iets minder, maar daar denken ze in Vlaanderen waarschijnlijk heel anders over ;)
Ik vind de mix goed, knap gedaan!
 
Bedankt voor de reacties;
De mix is inderdaad nog niet helemaal de beste en mijn zangkunsten zijn zeker nog voor verbetering vatbaar.
Leuk dat de meeste van jullie hem wel kunnen smaken!
Voor de gearfreaks dacht ik nog even de gebruikte synths, etc te vermelden.

Juno 106; chords, melodietjes en de solo door een boss feedback distortion pedal en flanger (denk ik)
Bassstation 2; baslijn, lead in de strofes
korg m1r; Toms, de trompet
drumtraks; voor de rest van de drums

Ik begin van t weekend alle tracks te beluisteren, heb er zin in!

ps; als iemand Willie's nummer heeft ;-)
 
Dat knotsgekke solootje deed het 'em, echt topnummertje!
Kan inderdaad nog wel een poetsbeurt gebruiken
 
Ja, verre van perfect, maar toch kun je er met veel plezier naar luisteren.
Omdat het gewoon een erg leuk nummer is.
 
Ik vind het hoge joystick-akkoordje iets te aanwezig. Dat was toch niet het beste wat we aan de jaren 80 hebben overgehouden... :) Het 'vowel' solootje daarentegen maakt het ruimschoots goed.
 
Back
Top