RD-Productions - Analogical Evolutions

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Ben ik de eerste? Nou, laten we maar aftrappen dan :D
De track is niet geheel nieuw maar wel zeker het beste wat ik dit jaar heb gemaakt, vind ik zelf dan. Een beetje een vroege 90's Jarre-stijl track met veel Oberheim OB-8 en Moog Sub 37. Ik hoop dat hij jullie mag bevallen zo aan het einde van het jaar.
Ik presenteer u: Pocket Calculator Operator - Analogical Evolutions

 
Last edited by a moderator:
Lekker nummer.. heb er met veel plezier naar geluisterd :) Inderdaad een behoorlijke dosis jarre.. dit had zo op oxygene 13 (of hoe heet dat album?) kunnen staan..
 
Ja, goed hoor!
Lekker pakkende melodie en de bas geeft meteen gang aan geheel.
Echt een goed gemaakte synthtrack die lekker in het gehoor ligt maar niet effe snel en simpel in elkaar gezet is.
Vind dit echt zo'n standaardtrack in het genre (en dat bedoel ik positief hoor) zoiets van dit is echt zo'n track die een zekere historie met zich meedraagt.
 
Er is sprake van compositie, arrangement, melodielijnen dus dat zit alllemaal wel goed. Kippenvel...dat helaas niet.
 
Prima opbouw in deze track. Er is duidelijk over nagedacht. Dat leadje dat de melodie speelt, trek ik helaas maar slecht :). Zeker catchy, dat wel. Mix is ook in orde voor zover ik dat kan beoordelen. Als track/stijl boeit het me helaas toch iets minder.
 
Toffe pads en sounds! Percussie ben ik niet helemaal zeker van. Vind de afwisseling met de breakbeat heel tof, de kick en snare missen iets voor mn gevoel. Arrangement zit genoeg afwisseling in, dat vind ik iig heel fijn :) Ben ook altijd fan van dat glassy effect wat je krijgt op een goeie polysynth met veel resonance ergens bij die break. Zeker een goede inzending.
 
Wat een track! Ik nog in het begin denken van dit zou weleens een beetje suf kunnen worden....integendeel. Catchy :) Dit hoort op de radio thuis :dj::verkoght:
 
Echt een liedje! Maar ik heb het idee dat het bij vlagen niet helemaal strak loopt qua timing. Verder zijn die pads meesterlijk, soms vind ik het allemaal een beetje te vol worden in de mix, maar verder blijft t boeien, dus dat doe je goed!
 
ik heb als liefhebber van synthesizer muziek natuurlijk het meeste werk van jarre en niet voor niets. ik vind 'm (nog steeds) goed. dit is, zoals je zegt, in de stijl van hem gemaakt en ik vind het heel geslaagd. zelf zou ik het niet maken, hoewel gek genoeg veel van mijn probeersels in eerste instantie jarre-achtig uitpakken, maar dan doe ik er niks mee, omdat het jarre-achtig is. ja, hoe dubbel kan je zijn! iig, je muziek staat ook in mijn stemlijstje.
 
Inderdaad beetje Jarre meets Dance. Mooi gebruik van de stereoruimte. En ik ben erg van de "analoge" klassiek synthese. Dus dat zit hier ook wel goed. Basloopje, Lead en Drumtrack hadden voor mij iets meer naar voren mogen komen in de mix. Qua volume en/of klank.
 
Heel mooi maar die lead (?) doet me teveel denken aan 'better off alone' en dat is nu net niet mijn favo nr.
 
Klinkt zeker lekker! Hoewel ik wel iets mis, het is echt een song en vraagt dan ook om een zang of sterke lead naar mijn gevoel. Nu dwaal ik een beetje af na een tijdje.
 
Verzorgde track.. genoeg variatie ook.. :)
De melodieën en compositie geven ook wel de link qua Jarre stijl.. (ik krijg dat soort dingen er helaas niet uit).
Goed verzorgde productie ook.. drums worden iets teveel weggedrukt (op de kick na) door de nogal aanwezige synths.. maar is misschien dat ook wel inherent aan deze stijl?
 
Back
Top