"Purpose" by Heroes of the Third Kind

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Toch maar weer eens een H3K trackje in de contest gooien.

Zoals altijd bij H3K is het een live opgenomen track. De basis komt uit Renoise, er wordt overheen gespeeld met een Nord Elektro, een DX100 en natuurlijk MS20.

De mix is niet zo fantastisch gegaan tijdens de opname, maar dat zijn dan maar zo.
Het past zo ook wel bij de feel van de track.

Hope you like it!!
 

Attachments

  • H3K - Purpose.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 172
Ik vind hem wel bruut (of zo). Wat ik aan muziek in het algemeen zo fijn vind, is dat het me emotioneel kan raken. Nu ben ik nuchter, niets gedronken, gerookt, gespoten of gesnoven, en ik moet zeggen dat ik nu niet direct geraakt word. Ik vind iets van een progressie in/en een melodie vaak wel een meerwaarde in een track.
 
thanks voor het luisteren en de feedback allemaal :okdan:

Deze track is geen hoogstaande productie, weinig gedefinieerde sounds, geen geweldige opbouw, ook geen mooie akkoorden (zitten er wel akkoorden in trouwens? ;) )
Maar wat dan wel? Hij knalt wel lekker en toch hou ik wel van deze minimalistische gruizige sound 8o)

Uiteindelijk toch wel de moeite waard om hier onder de aandacht te brengen.
 
Me like a lot!
 
Well you did your -homework-

Ik dacht ff dat je een track van Daft Punk had geupload. Maar later evolueert het toch wat meer tot iets eigens. Leuke track!
 
Yup, I accessed some random memories and discovered I got lucky ;-)

De intro is ontstaan uit de sound die ik uit mijn MS20 toverde, dat bleek de sound uit DP - rock'n'roll te zijn. Het was namelijk niet de bedoeling om die sound na te maken, of om iets als Daft Punk te laten klinken.
 
Yup, I accessed some random memories and discovered I got lucky ;-)

De intro is ontstaan uit de sound die ik uit mijn MS20 toverde, dat bleek de sound uit DP - rock'n'roll te zijn. Het was namelijk niet de bedoeling om die sound na te maken, of om iets als Daft Punk te laten klinken.

Daft punk haalt gewoon de inspiratie bij jou vandaan ;)
Leuk gedaan, beetje hard in de mix/levels, succes :okdan:
 
IK vind hem wel cool, heerlijk ruw...
OOk een plus omdat het een performance is die je hebt opgenomen, iets wat vele producers niet meer aan toe komen!

Enkel het begin vind ik wat "te" DP, dat je dezelfde sound wil maken ok, maar het deuntje is ook net hetzelfde. Daar had je volgens mij beter een eigen deuntje gemaakt....

Toch twee duimen omhoog!
 
ik ( wij de koningin) vind het niet af en mis uiteindelijk iets...maar ik vind het wel
een grote potentie hebben!

aan de basis hoeft zeg maar niets meer veranderd te worden....alleen nog iets aan toevoegen. zang (,et distortion achitge klank) en/of nog 'iets'

Deze track staat in mijn lijstje : kanshebber :-)
 
Lekkere basis om wat verrassends te doen. Blijft voor mij iets te monotoon. Maar ja, wel live gemaakt. Da's ook wat waard! Succes RFB
 
Vind het wel lekker als het zo ruig en live klinkt! Na een eerste keer luisteren vond ik vooral de eerste 2 minuten sterk. Maar na een 2de luisterbeurt groeide het nummer precies. Echt goed gedaan, en live ook, super!
Succes!
 
Back
Top