Musicworld

Eeeeeeen online!
 
Mooie pad in het begin.. maar toen kwam het fluitje en ik vroeg me af.. 'waar wil hij heen met dat fluitje?'. Het echt een te cheesy geluid ben ik bang. Dan kickt de beat er in die op zich wel lekker is. Daarna blijft het nummer een beete hangen in wat bliepjes en een pad.. ik mis ontwikkeling en lijn in het nummer.
 
Fluitje kan qua geluid eigenlijk prima vind ik, zeker als je zou laten verzuipen in de reverb. Wat je ermee doet echter, komt wat willekeurig over, zowel qua notenkeuze als qua timing (timing geldt wat mij betreft voor meerdere geluiden). Verder lekkere spacy track. Rennend wild over de Serengeti, gefilmd vanuit een laag vliegende helikopter, gelardeerd met beelden van dolfijnen of zo... Fijne sfeer!

EDIT: Je outro begrijp ik niet.
 
Het is een beetje te druk in deze track. De luisteraar wordt geen moment rust gegund alleen aan het eind. Alle stemmen lijken even belangrijk. Het lijkt wel of je geen keuze kan maken.
Jouw track is het minst beluisterd trouwens gevolgd door de mijne. We zijn niet erg populair hier geloof ik.
 
Leuke elementen, vind alleen het ritme erg monotoon qua intensiteit en de hele mix is een beetje schel rond de 10Khz.
 
De schelheid heb ik thuis niet, weet dus niet hoe dit komt. Ik ben ook niet een beroeps geluidstechnicus, dus durf ik het zo niet te zeggen. Voor wat betreft de samenstelling: ik wil niet
een "nummer" maken. Ik houd ervan om muziek schilderijen te maken en dat mondt nog wel eens uit op muziek die wellicht niet altijd in ieders smaak valt. Dat heb je met Klaus Schulze ook wel wat.
Ter plekke iets maken en niet meer wijzigen. Het is een uitgangspunt.
Eerder werkte ik wel veel met cubase en dan kun je alles naar je hand zetten. Daar ben ik wat overheen gegroeid. Het "outro" is een koppelstuk naar een volgend muzieklandschap. Maar dan
kom ik ruim over de toegestane mb's. dhr van Lansberg geeft aan wat ik ermee bedoel, filmmuziek.
In die zin hoeft het niet ergens "heen" te gaan wat mij betreft. HaVal: ja we zijn het minst beluisterd.
Maar we doen mee en gaan gewoon door met muziek maken.
Ik krijg wel de indruk dat veel mensen hier elkaar goed kennen. Daardoor kan het ook komen.
Ik heb nog maar twee keer meegedaan. Verder vind ik het Synthforum een erg leuk initiatief.

8)
 
Ik vind hem eigenlijk wel ok. Met name de geluiden associeer ik met de tracks die op het album Northern Exposure - East Coast staan van Sasha&Digweed. Voor de rest prima naar geluisterd.
 
Laatst gewijzigd:
ik vind de vibe ook wel fijn, i.d.d. beetje john digweed meets David Lynch o.i.d.
 
ik mis een delay op het fluitje. en idd 10khz een beetje terug trekken. onderin een beetje een boost geven (smaak)
 
ik heb hem verder gespoeld, dat is geen goed teken.. té minimaal naar mijn zin, en weinig spanning.. sorry, ik kan niet iedereen goed vinden..
 
Back
Top