Silent Words - Vertigo

Storm

A-ha!
Lid sinds
16 augustus 2007
Berichten
1.812
Locatie
Norwich, Norfolk
Hello!

Hierbij mijn inzending. Deze demo-song is intussen al bijna een jaar geleden opgenomen :D alles is zelf gespeeld, maar de mixing is door een maat gedaan. Omdat 'ie redelijk positieve kritiek kreeg heb ik hem maar uit de oude doos getrokken!

Ik was van plan om iets nieuws te maken voor de contest, maar heb het te druk met m'n nieuwe band (binnenkort gaan we een EP opnemen, die zal ik dan op het forum posten).

We spelen deze track ook met de band, ik moet zeggen dat 'ie een stuk cooler klinkt met 4 muzikanten dan alleen ik! 8)

Veel luisterplezier!


S.
 

Attachments

  • Silent_Words-Vertigo.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 135
Ik vind em lekker!!! Misschien had de drums nog iets meer naar de voorgrond gekund... nog iets meer kunnen knallen.. maar lekkere song!!
Helemaal af!! Heerlijk ook, die echte snaren.. lekker hoor:okdan:
Vocalen ook dik in orde :mega:
 
Hey bedankt voor je positieve opmerkingen! Erg leuk om te lezen!

Die drums ben ik het wel mee eens, we hebben nu een "echte" electronische drummer dus dat knallen lukt wel :D
 
Klinkt als...

Maar wel goed. het is niet mijn genre, maar het is wel goed!

:D:okdan:

vrgr Martin

Bedankt hoor, ik ben een Bowie fan :D


Yeah I'm back in the 80's synthipop
Zang zelf ingezongen? Klinkt lekker.

Yep! Mooi, dat was de bedoeling! :luv: 80s!
 
Thanks ouwe!
 
Doet me meer denken aan DM eigenlijk.

De backing track kan wel wat voller synthjes zijn wat dun.. De zang zit ook nogal op de voorgrond voor mijn gevoel.

ff prutsen met de mix nog dus, maar wel nummer met potentie.
 
Daar ben ik het wel mee eens Payt, een maat van mij heeft het een klein beetje gemixed maar verder niet gemasterd etc dus hij mag inderdaad wat meer knallen. Deze song speel ik nu met mijn band, dus hij zal opnieuw opgenomen worden - deze versie ga ik niks meer aan doen maar ik houd je commentaar in gedachten voor de nieuwe versie!
 
Thanks!
 
klinkt lekker 80ies........wat heeft iedereen toch met die 80ies (zijn we allemaal van die ouwe lullen hahaha)
prima track.....als gitarist heb ik toch wel een opmerking over je gitaaropnames......zijn die zo bedoeld? ik vind ze nogal overprocessed en dunnetjes.....met de gitaarvsti's van tegenwoordig kan dat mooier
 
Lekkere die 80's pop idd!! Dit mag er echt wel zijn!! helemaal compleet en af als song!! :okdan: Stem van mij :mega:
 
Thanks guys! Erg leuk om te lezen. Ja haha, stuck in the 80s :D Bedankt voor de stemmen allemaal!

@michielhemmer de gitaar is een single take met een standaard effect chain preset uit Logic 8 erover. Ik vond het wel een lekkere plastic sound (hij heette ook "80s metal" of zo). Verder is de track maar basic gemixed en niet gemasterd dus zijn er zeker dingen die beter kunnen (iemand noemde al de vocal die er een beetje op zit ipv er in).
 
BTW de gitaar is geen vsti...
 
Much appreciated! :okdan:
 
Back
Top