Novation Summit?

Deze foto werd vanochtend in de Peak groep op Facebook geplaatst.
Dat klinkt in ieder geval interessant....
 

Attachments

  • 59533632_2186867361389349_148312728333713408_n.jpg
    59533632_2186867361389349_148312728333713408_n.jpg
    69,6 KB · Bekeken: 312
Ik vind toch dat je onnodig dramatisch doet hier ..

Heb je wel de laatste firmware trouwens? Toen ik de summit aan Components aansloot bleek er een mooie update klaar te liggen.
 
Dat hele verhaal hierover brengt me eigenlijk alleen maar in de war. Wat ik zou willen weten; kun je gemakkelijk 16 voices aan 1 geluid toewijzen? Dus zeg maar monotimbraal werken? Ik had een beetje aangenomen dattie monotimbraal net zoals de Peak werkt qua geluiden selecteren maar dat je dan dus de beschikking hebt over 16 ipv 8 voices. Als dat allemaal omslachtig gaat zou ik dat toch minder vinden.
 
Ja. In de single-patch mode werkt ie als een 16-voice peak en zijn alle patches ook geheel compatible (alleen kun je dus meer voices hebben, bijv een mono-patch met 16 voices onder 1 toets)
 
Ik vind toch dat je onnodig dramatisch doet hier ..

Heb je wel de laatste firmware trouwens? Toen ik de summit aan Components aansloot bleek er een mooie update klaar te liggen.

Je vraag over firmware zal ik negeren.

Dramatisch ? Als ik +2K neertel voor een toestel verwacht ik op z'n minst dat het OS af is. Zeker voor elemntaire dingen.
Het is gedoe in Multimode. En mijn toestel laat soms wel en soms niet de patches zien. En verder, probeer maar eens een Single patch die je hebt gemaakt uit een Multi-set naar Single Bank te saven...no go.
Daarom dat Jerome Meunier himself antwoorde op m'n vraag via een ander forum en ook begreep waar ik naartoe wil. Ze bekijken bij Novation hoe ze dat kunnen oplossen. Zal ik z'n antwoord posten ?
En als er straks een update komt waar die oplossingen inzitten, dan is dat omdat er een community van gebruikers is die feedback aan Novation geeft in plaats van andere gebruikers hun wedervaren als drama te willen afdoen.
Ik ben intussen lid van zo'n Summit community en ik kan je vertellen dat er toestellen zijn die buggy werken. Ik ben dus niet alleen. Er is intussen trouwens ook een recall van Novation voor bepaalde serie nummers. Niks drama aan. Ik handel het wel verder af op een ander forum. :doei:
 
Laatst gewijzigd:
Als er een fabrikant is die het continue updaten van zijn firmware serieus neemt dan is het Novation wel, dus idd niet te dramatisch doen en gewoon een beetje geduld hebben, komt vast goed.
 
Ik snap dus niet wat je met "soms wel soms niet" laten zien van de patches bedoelt.

Een hoop van de multi-patches zijn helemaal niet gemaakt met een single-patch en dan staat er dus alleen 'Init Patch'.

Vooralsnog ondervind ik echt geen enkel probleem op dit vlak. Misschien omdat het me eigenlijk helemaal niks kan schelen of er een single- in mijn multi-patch zit.
Ik begin toch wel van scratch met sound-design en dat werkt allemaal prima.
 
Goh ja, ondertussen ben ik helemaal Summit-minded. Dikke bak. Echt DIKKE BAK. :D
 
Echt he. Ik kan mezelf helemaal verliezen qua sound-design. Terwijl het echt niet zo ingewikkeld is allemaal.
Wel zou ik graag nog een visuele editor willen. Met name voor de mod-matrix .. omdat ik hier nog wel eens in de war wil raken en een mooi overzicht wel fijn zou zijn.

Keertje zelf brouwen dan maar ..
 
Wel zou ik graag nog een visuele editor willen. Met name voor de mod-matrix .. omdat ik hier nog wel eens in de war wil raken en een mooi overzicht wel fijn zou zijn.

Keertje zelf brouwen dan maar ..

Die is in de maak door Sigabort: https://sigabort.co/midisynth.html, een voortborduursel op zijn eerdere Peak VST editor. Hij is al redelijk functioneel maar nog wel een work in progress....

multi patch editing is sowieso nog niet supported btw maser single patches dus wel
 
Die is in de maak door Sigabort: https://sigabort.co/midisynth.html, een voortborduursel op zijn eerdere Peak VST editor. Hij is al redelijk functioneel maar nog wel een work in progress....

multi patch editing is sowieso nog niet supported btw maser single patches dus wel

Leuk, maar dat draait niet op mijn systeem. Ik zit te denken aan een WebMIDI based iets, omdat ik hier wel vaker tegenaan loop en ik vind dat alle editors cross-platform moeten zijn.
(heb afgelopen nacht lekker usb-midi lopen sniffen in een windows-vm met wireshark. omdat de neutron en arturia editors echt vervelend stom zijn)

Dat vind ook nice aan dat dat Novation Components dus in de browser is (al moet het eigenlijk wel zonder internet kunnen).

Oh, en 50 pond voor zoiets? nee.
 
Leuk, maar dat draait niet op mijn systeem. Ik zit te denken aan een WebMIDI based iets, omdat ik hier wel vaker tegenaan loop en ik vind dat alle editors cross-platform moeten zijn.
(heb afgelopen nacht lekker usb-midi lopen sniffen in een windows-vm met wireshark. omdat de neutron en arturia editors echt vervelend stom zijn)

Dat vind ook nice aan dat dat Novation Components dus in de browser is (al moet het eigenlijk wel zonder internet kunnen).

Oh, en 50 pond voor zoiets? nee.

Tja, ik weenie hoor, wel van alles willen en eisen hebben, maar daar verder geen geld voor over hebben... dan wordt het idd maar iets zelf brouwen dan...
 
Ik vind 50 pond voor iets dat vrij weinig toevoegd het niet echt waard (oh, en die software draait sowieso niet op mijn systeem, dus letterlijk weggegooid geld)
 
Ik vind 50 pond voor iets dat vrij weinig toevoegd het niet echt waard (oh, en die software draait sowieso niet op mijn systeem, dus letterlijk weggegooid geld)

Geen probleem uiteraard, ieder zijn mening (en als het niet op jouw systeem werkt houdt ut natuurlijk heel snel op)

Maar hij is idd duurder geworden, ik heb deze editor al vanaf het begin, volgens mij heb ik er iets van 35,- voor betaald.
Tja wat maar wat is duur, als ik zie wat het mij oplevert, qua tijd om fatsoenlijke automation toe te kunnen passen, en aan kennis, omdat je in 1 oogopslag kunt zien hoe andere patches zijn opgebouwd, dan vind ik dat wel heel wat waard! Ik ben ook iemand die graag geld over heeft voor tutorial (Groove3 bv) omdat dat nou eenmaal veel tijd scheelt om ergens kennis van op te doen. Dus 50,- vind ik dat allemaal wel waard.
 
Mocht ik ooit een cross-platform editor hebben mag je mij daar uiteraard best 50 pond/euro/dollar voor doneren hoor ;)
 
Wat is er zo speciaal aan die bass station 2 waarom die op foto staat ?
Ik heb namelijk laatst nog een bass station 2 gekocht nu ben ik wel erg benieuwd wat nu reden is waarom die bass station 2 op foto zie staan wat is daar reden van ?
 
Bedoel je die uit de eerste post Havelock ? Het artikel gaat over beiden, dus wellicht dat ze daarom van allebei een foto hebben geplaatst ..
 
Bedoel je die uit de eerste post Havelock ? Het artikel gaat over beiden, dus wellicht dat ze daarom van allebei een foto hebben geplaatst ..
Ja die bedoelde ik ook.
Ik vroeg me al af waarom die bass station2 op foto stond.
Of is er iets wat ze uit bass station 2 hebben gehaald en gebruiken ze die nu in de summit.
Ze hebben niet zomaar die bass station 2 op de foto staat dat zal vast wel met een reden zijn maar welke reden is nu mijn vraag ?
 
Back
Top