Ableton Live 10 is een feit!

echt een geweldige stap weer vooruit. Nog een paar maanden wachten en dan direct updaten naar 10 :halleluja

Erg handig dat Max4Live nu embedded is, ook die nieuwe editting features en die nieuwe wavetable synth lijken me erg tof, de nieuwe push functies met name op stepsequencing gebied zien er goed uit. Ook die meer uitgebreide integratie tussen het push scherm en de ableton devices ben ik erg blij mee.

Mooie lijst met features zijn erbij gekomen! De nieuwe look vind ik ook een goede stap vooruit, alhoewel ik nu een vergelijkbare look heb met een custom skin, maar het is altijd mooier dat het er al inzit.

 
Ben ik nu zuur???

Schaf versie 9 aan met 20% korting en krijg versie 10 gratis.
Ben een bestaande gebruiker die ableton tegen de volle prijs heeft gekocht en moet nu weer extra betalen.
 
Ben ik nu zuur???

Schaf versie 9 aan met 20% korting en krijg versie 10 gratis.
Ben een bestaande gebruiker die ableton tegen de volle prijs heeft gekocht en moet nu weer extra betalen.

ik zie dat een beetje anders, als je die nieuwe features niet nodig hebt dan hoef je niet per se te updaten, maar als je ze wel handig vindt dan is het naar mijn mening logisch dat je ervoor moet betalen aangezien er toch veel tijd in is gestopt om het te ontwikkelen.

Ik zie het beetje hetzelfde als een auto, als je een auto koopt en je rijd er twee jaar in, en dan komt er een nieuwe versie uit van diezelfde auto maar nu met wat extra nieuwe features (zoals bijvoorbeeld adaptive cruise control), dan verwacht ook niemand dat je die nieuwe auto gratis krijgt.

Anders moet je toch over naar een abonnement structuur, ik zelf heb daar een hekel aan, maar dan is het wel waarschijnlijk dat je alle updates 'gratis' krijgt.
 
Ik heb het even gecheckt door in te loggen op de site en in de shop Live Suite 10 te kiezen. Ik zie dan als bezitter van Live Suite 9 een (pre-order) prijs van € 159,- (een bedrag van € 249,- staat doorgestreept). De Standaard versie staat gek genoeg op € 179,- en die is nog niet beschikbaar?!?

Bij nader inzien zie ik veel (kleine) verbeteringen die het weer wat dichter bij bijvoorbeeld Bitwig brengen, maar niet echt heel schokkend helaas. De echte mooie features mis ik eigenlijk nog steeds.
 
Bizar, als ik inlog en precies hetzelfde doe, dan zie ik (als live suite 9 gebruiker) een bedrag van 199,- en niet 159,-
 
Zie bijlage voor het aanbod zoals die nu is. Lijkt er op dat vroege beslissers een behoorlijke korting krijgen.
 

Attachments

  • Live10.jpg
    Live10.jpg
    27,2 KB · Bekeken: 89
Bij mij ook 199, en ik heb Live 9 Suite, Max 4 Live (ooit los gekocht voor Live 8 ) en Push :?
 
Ik ben erg likable, dat klopt, maar toch snap ik dit niet. Ik kan hem gewoon bestellen voor die prijs (zie screenshot).
Dacht even dat het wellicht iets met de BTW te maken had, maar die staat erbij vermeld als included.

Misschien heeft het iets te maken met het beta programma waar ik al een tijdje in zit (en overigens niets wist van de ontwikkelingen van versie 10)??
 

Attachments

  • Live10-2.jpg
    Live10-2.jpg
    38 KB · Bekeken: 94
Vreemd. Ik heb me een flinke tijd terug ook opgegeven voor het beta programma, maar nooit iets van gehoord. €199 pre-order en €249 vind ik overigens een behoorlijk hoge prijs voor een upgrade naar een nieuwe versie.
 
dat is heel vreemd, ik heb hetzelfde als ronan, ook 249 euro doorgestreept en de aanbieding 159 euro voor de suite versie.

Zou dat misschien komen omdat ik zowel een push 1 als push 2 heb?
ik zit overigens ook in het beta programma voor 9, misschien is dat inderdaad die extra korting. Erg onduidelijk allemaal
 
Ik heb nog even verder gekeken en de standaard korting is 20%, dus de prijs van € 199,- is dan correct. Geen idee waarom ik extra korting krijg dan. Ik heb trouwens best wat packs in hun shop gekocht, dus wellicht dat het daar nog iets mee te maken heeft.

De upgrade prijs is inderdaad best stevig gezien de wijzigingen. Het zijn eerder extra's dan echt serieuze verbeteringen. Ik vind het gat tussen Ableton en Bitwig eigenlijk alleen maar groter worden op deze manier. Maar ja, doorborduren op oude code valt ook niet mee en opnieuw beginnen is vaak onbegonnen werk. Bitwig kon met een schone lei beginnen en een modernere basis neerleggen. Dat verschil is heel goed merkbaar. Niets aan te doen verder ben ik bang.
 
Back
Top