Nieuw...

Route99

Nieuwkomer
Lid sinds
10 oktober 2017
Berichten
2
Hallo
mijn ouders hebben me André genoemd ;)

Ben geen muzikant/speel dus geen instrument (zou het ook niet kunnen denk ik....)
Heb wel een zoon die met bands mee gaat om zijn vak als documentaire fotograaf uit te oefenen. Zijn grote voorbeeld/inspirator is Anton Corbijn.
Zijn handelskenmerk is "onzichtbaar zijn tussen de bandleden" om zo naturel mogelijke foto's te kunnen maken. En...Zwart/wit foto's zijn zijn kracht, niet afgeleid door de kleuren.
Geen link (spam...) .. mss vind je hem wel een keer.... enjoy..

Mijn andere zoon heeft een aantal jaren de PopRonde in een redelijk grote plaats geleid (vooral in sept-okt-nov). Een platform voor de startende artiest/bands (soms is er aandacht voor in de DWDD).

Deze kids (we hebben nog een zoon, niet actief in die wereld...wel muziek minded) hebben ons meer de muziekwereld in getrokken... we hebben dus vooral veel coming bands/artiesten, lang niet altijd main stream gezien en ervan genoten.
Zoals Lavalu, Mannheim, Roosbeef, Mister and Mississippi, Dotan (nog niet bekend toen), Automatic Sam, Krach , Traumahelikopter, John Coffey (in kleine kring eerst bekend, later wereld "beroemd" geworden door zijn "act" ..) en nog heel veel anderen. Zeer gevarieerd qua soort/smaak/niveau..

Mijn eigen interesses: ben als puber vooral aan het solderen geweest, mijn eigen muziek versterker bouwen, wat met HF knutselen "dus" later zendamateur (legaal) met eea aan zelfbouw daar ook. Dat laatste is met de geboorte vd kids wat op de achtergrond geraakt en geleidelijk kwamen de computers in zicht, "een relatief eitje" tov zelf printplaten ontwerpen en alles in elkaar zetten. Ach niet zo spannend maar dan ligt er een uitdaging om iets nuttigs te bouwen...
Zoals:
Zes jaar geleden twee "webdav" (*) servers gebouwd (veel 2e hands materiaal om de kosten laag te houden) voor de fotograferende zoon. Nu al ruim ca 7 TB aan foto's. de backup server staat ergens anders.. (brand/diefstal!....). Het draait op Debian 8 (Jesse).

Snuffelend naar techniek kwam ik hier terecht. Andere fora waar ik vooral technisch/softwarematig zijn oa Helpmij, Cuircuitsonline, 2x Debian fora, etc. De frequentie hangt van de beschikbare tijd...dat varieert nogal...

Oja... ben geen IT-er of elektronicus, het is allemaal een hobby, maar wel een beta man, die zich (vooral conceptmatig )met kleine deeltjes bezig houdt.... Eenmaal klaar plakt het vaak eerst even .. en daarna droogt het of hardt het uit en kunnen we hopelijk uiteindelijk van het uiterlijk of de bescherming genieten... "Tussendoor" sport ik ook nog graag (hardlopen).

Wel... maar eens afwachten of ik hier wat vind/ te lezen valt wat meer of minder mijn interesse heeft. Verwacht dus op muzikaal gebied iig geen input... de technisch topics zullen me wrs meer interesseren.

Groet
André

(*) webdav een veilige fileserver, wereldwijd te benaderen via https op poort 443 en lokaal te "mounten" als schijf on Windows en ook onder MacOS en Linux.
 
Back
Top