Cubase monitor 'audio in' vs. external instruments

HUEY

A flying legend
Lid sinds
6 oktober 2008
Berichten
606
Locatie
Zwijndrecht
Hi,

Recent een Roland TR-8S aangeschaft. Heel blij mee.
Ik ben op zoek naar de beste manier van integratie in Cubase 5. Uiteraard moet ik dan de TR-8S als audio interface gebruiiken. Daar heb ik op zich geen probleem mee.
Nu ik kan ik de audio streamen via USB (per instrument en total mix) en "monitor" op on in Cubase zetten en eventueel FX toevoegen per kanaal, zoals be
chreven in de manual en internet.

Ik kan de TR-8s uietraard ook gebruiken als external instrument in Cubase (via USB audio, dus niet met de analoge outs). Ook dit werkt.

Ik ben met beide manieren niet heel gelukkig, maar ik zal een keuze moeten maken. (Hoop nog steed op een Virus Ti achtige intergratie)
Zijn er voordelen of nadelen t.o.v. het werken met direct "audio in" versus het werken met external instruments of komt het in weze op hetzelfde neer?

Cheers
 
Zijn er voordelen of nadelen t.o.v. het werken met direct "audio in" versus het werken met external instruments of komt het in weze op hetzelfde neer?
Het is een tijdje geleden dat ik external instruments probeerde... ik herinner me dat er dan beperkingen waren qua audio routing. (synths door andere synths sluizen voor fx/filters)
 
External instruments zijn wel makkelijk als je ook een midi device toevoegt. In je lijst met external instruments kan je per instrument een midi device toevoegen, hierna kan je midi naar hetzelfde device toesturen en kan je zaken zoals latency compensation instellen.

Voor synths met ingangen kon je geloof ik external FX gebruiken, die werken verder hetzelfde maar daar kan je zowel ins als outs instellen.

Ik gebruik wel een recentere versie van cubase dus het kan zijn dat dingen wat anders zijn. Maar volgens mij is dit stuk cubase in de afgelopen jaren niet meer veranderd.
 
Back
Top