Vangelis is 75

Bladerunner Blues

Tales Of The Future

Memories In Green


wow.
 
Blade Runner vind ik de beste synthesizer gefreubel lp waarvan er ook wier niet zo veel zijn, maar ook vind het misschien wel de beste soundtrack ooit en daar zijn er duizenden van.
Dat hele lijstje met synthhelden kan wat mij betreft niet tippen aan meneer Vangelis, hij staat er ver boven.
 
Ik vind het knap hoe je manueel het deel uit de quote knipt dat de opmerking een andere betekenis geeft om het toch maar verkeerd te kunnen interpreteren.
 
Ik ken toevallig dat concert in de regen en of CreOn nou bedoelt of hij het knap vind om onder het bespelen van zijn vleugel de synths at te denken met plastic of niet ik wilde dit toch even kwijt.
 
Dat staat duidelijk in m'n tekst dacht ik? Uiteraard moet ie z'n apparatuur niet laten verneuken. Mijn bericht was meer bedoeld als reactie op ONE MAN ARMY die het concert zo WAAN-ZIN-NiG vond. Ik werd destijds eigenlijk voor het eerst op het feit gedrukt dat er op een concert niet altijd live gespeeld word. Ook vond ik dat ie maar als een chagrijnige zoutzak zat te spelen, dat terzijde. Ik vind zeker enkele nummers van Vangelis mooi en draai die ook heus wel eens. Maar voor mij geldt dat muziek gemaakt met synths meer geluiden in zich heeft welke je ook alleen uit synths haalt. De niet definieerbare geluiden zeg maar. De door Vangelis veel gebruikte Horn sound haal je ook uit een Horn.
 
Met welke songs en/of (compilatie) albums kan ik het beste beginnen om beter / anders kennis te maken met Vangelis?
Aphrodite's Child niet vergeten, daar heeft 'ie toch ook een paar aardige tracks mee gemaakt. Het album 666 was vooral zijn idee, meen ik.

Van Vangelis heb ik inmiddels het een en ander beluisterd en daarvan vind ik het album 666 (Aphrodite's Child) het meest interessant. Inmiddels heb ik deze ook in de cd verzameling zitten. Ik kende 666 nog niet. Goeie tip! :)
 
Van Vangelis heb ik inmiddels het een en ander beluisterd en daarvan vind ik het album 666 (Aphrodite's Child) het meest interessant. Inmiddels heb ik deze ook in de cd verzameling zitten. Ik kende 666 nog niet. Goeie tip! :)

Ik luisterde indertijd ook regelmatig (en soms nu nog) naar Aphrodite's Child omdat ik het gewoon leuke muziek vind, het geeft ook een beetje een tijdsbeeld weer van toen.
Maar dingen zoals Blade Runner vind ik ook erg goed moet ik zeggen.
Voor de rest zit ie niet zo op de radar bij mij, ik moet toch 'ns wat meer van 'm beluisteren.
 
Back
Top