Het Rhodes topic

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Ik ben op dreef denk ik kwestie topics.

Effe een open vraag naar tracks met veeeeeeel Rhodes erin. Laten we zeggen dat het het nummer praktisch draagt. Ik zoek vooral richting vroeg jaren 70 tot laat jaren 80 pop rock, prog en funk. Ik heb een Rhodes, maar ik zoek inspiratie om te tokkelen. Lijkt me fijn om hier een verzameldraad te maken, dus aan alle Rhodes gekken, laat je los. :)

Voorbeeldje:

 
Hihi, dat begint al lekker, ik haal er een biertje bij. :biertje:
 
Ik durf er m'n hand niet voor in het vuur steken....
Volgens Wikipedia (is nu ook niet het heiligdom) was het Ray Manzarek die de Fender Rhodes bespeelde.

Cheers,
Exo. :mega:

Dacht dat ik ooit ergens heb horen vallen dat het een Wurli was.. maar Rhodes klinkt ook goed natuurlijk...


btw.. Het schijnt dat de opname hieronder is gedaan met de Rhodes die ik hier heb staan :)

 
En van mijn all time favorite album, Worldwide Underground van Erykah Badu, I want you, met een van de meest bijzondere intro's die ik ken:



En van hetzelfde album Back in the day.




Edit: Sorry, ik lees net pas dat je 70-80 zoekt. maar als je het goed vindt, laat ik ze wel staan.
 
YES Grover Washington, die was ik effe kwijt. Ik hou zoveel van het beetje Rhodes hierin, echt klasse.



 
Laatst gewijzigd:
Ken zoveel tracks waar ie in de mix verscholen zit maar o zo veel sfeer en soul toevoegt.. dat maakt em juist zo typerend en bijzonder qua klank vind ik.. dat warme, wollige dekentje en die zachte belletjes. <3

Track hieronder is ie ook wel redelijk dominant..

 
Back
Top