Korg Volca Sample 2 vraag

Zo heb ik het gedaan inderdaad.Maar elke keer bij het opstarten van de pc staat die Volca weer als nr.14 midi device😂 De Librarian werkt wel gewoon dus ik kan via USB samples laden in de Volca. Via din midi kan ik op de Volca ook samples triggeren vanuit Ableton.
Dus in principe kan ik er op deze manier mee wat ik wilde, namelijk een simpele hardware sample player.

Het is op zich een leuk apparaat hoor. Stand alone kan je er ook nog best veel mee als je er een beetje induikt. Maar het is wel pielen met die kleine knopjes.
 
Ja het is een leuk bakkie inderdaad. Wel jammer dat je dat gedoe hebt. Misschien is het al een gelopen race, dat weet ik niet, maar gezien het probleem wat je beschrijft zit ik dan te denken aan een oplossing buiten het geklik met de muis om, namelijk een config file zien te vinden waarin je een setting kan veranderen.

Zou dit werken?


of toch een beetje klikken dan misschien..

 
Zoals het nu werkt is het te doen.
Ik wil zo weinig mogelijk "klooien met een pc en windows" want voor je het weet ben je weer een week bezig met zoiets en maak je geen muziek in die tijd. Ben hier nu ook al weer twee avonden mee bezig😤
Wellicht dient de oplossing zich nog aan, gaat soms vanzelf na verloop van tijd😂
 
Back
Top