Meeste lol voor je geld gear lijstje?

jacks zijn soms interessant, oude kabel kan dienen voor eigen aanpassingen. Bijvoorbeeld als trigger voor een bak die geen aarde lust op de stekker, dan bouw ik van een kapotte kabel een custom.
Waarom gooi je ze niet gelijk weg?
Nog meer lol voor je geld gear lijstje?
Als je kwaliteits spullen zelf soldeert.
Daar doe je langer mee. Pas nog wat hele ouwe kant en klaar rommel weggegooid.
 
klopt, mijn motu 828 mkII USB die ik kocht voor n habbekrats (defect) liet ik nakijken door n vriend en die gaat ondertussen al +10 jaar mee.
 
klopt, mijn motu 828 mkII USB die ik kocht voor n habbekrats (defect) liet ik nakijken door n vriend en die gaat ondertussen al +10 jaar mee.
Alweer een tijd terug 2ehands Motu Ultralite Hybrid MKII gekocht voor volgens mij €125,-. Draait nog steeds geweldig op mijn MacBook Air M1 en ik trigger zelfs mijn DFAM met de DC coupled outputs.

Eindelijk is het me nu gelukt om ook de iPad door te lussen. Binnen Bitwig heb ik wat standaard instellingen opgeslagen als template waardoor ik de iPad als instrument of effect in kan zetten. Niet allemaal retestrak maar prima werkbaar en dus direct wat extra geluidsbronnen en effecten erbij. Ik heb nog een oude Pro 2017 die zonder directe prik razendsnel leeg loopt en een nieuwere Pro 2022 M2. De oude laat ik permanent gelust zitten, de nieuwe is voor op de bank of onderweg. Momenteel ben ik bezig met een template om bepaalde Bitwig shortcuts makkelijker aan te kunnen sturen.
 
IMG_4721.jpg

Deze scoort ook wel heel hoog. Sta er altijd weer van te kijken wat voor gave en unieke sounds hieruit komen, zeker met wat FX erachter.
 
Hoe heb je dat precies gedaan? Ik worstel daar nog wel mee.
In plaats van de iPad proberen te integreren beschouw ik het nu als een separaat instrument. Hij heeft nu m.b.v. de Camerakit een eigen geluidskaart die ik vervolgens aanstuur met een andere kaart. Al met al heb ik momenteel drie geluidskaarten in gebruik..
 
Analog rytm voor 650 euro, veeeeeeeel leuks voor je geld :)

 
Voor het minste geld : korg monotribe
Ik heb er gisteren ergens 1 meegekregen toen ik een Korg EMX kocht.. héél leuk ja!! Dikke beafy oscillator en filter. En super leuke manier van sequencen.. geinige 808-isch drumsounds.. maar ik schrok een beetje van de prijzen waarvoor deze dingen gaan.. 200 en soms nog meer zie ik?? daarvoor kocht de zgan Korg Electribe een paar jaar terug..

Ik hoefde voor de Monotribe niets voor te betalen maar dacht dat ze 50 euries waren ofzo..
 
Laatst gewijzigd:
Ze staan te koop voor 200ish maar wie betaalt t… er staan er 2 op 2ehands al n jaar of zo…
klinkt prima maar ik doe er niks mee, te speelgoed achtig. En dan dat dom keiboard erop. Ik ben gestopt met zilke dingen te kopen, zoals de nts1, dat was echt de laatste keer.
mijne monotribe is gemod trouwens en eet midi. Is makkelijk te doen. En je kan m updaten naar laatste firmware
 
Ze staan te koop voor 200ish maar wie betaalt t… er staan er 2 op 2ehands al n jaar of zo…
klinkt prima maar ik doe er niks mee, te speelgoed achtig. En dan dat dom keiboard erop. Ik ben gestopt met zilke dingen te kopen, zoals de nts1, dat was echt de laatste keer.
mijne monotribe is gemod trouwens en eet midi. Is makkelijk te doen. En je kan m updaten naar laatste firmware
Was die update niet dat de Synth 16 steps doet??? Dat doet deze al.. (edit: en ik kan snare rolls doen...) dus ik vermoed dat deze al geugrade is. Maar leuke manier van sequencen..

midi mod ga ik ook eens bekijken.. Ik heb ooit een Volca's trio gekocht.. dat was ook heel leuk.. maar nog leuker aan midi ja.. heb ze nog steeds ergens staan in de doosjes.. nooit wegdoen.. :D

Maar die prijzen geeft altijd een beetje een raar beeld. Je kijkt en vaak zie je een advertentie die al maanden staat.. en kennelijk niet wordt verkocht aan die prijs. Geen graadmeter maar je koopt em dus ook niet voor 50 of 100 meer.. als ie daarvoor te koop staat is iemand je altijd voor..
En als je em te koop gaat vragen komt er ook een vriendelijke verkoper, die vervolgens weer refereert aan Ebay en Reverb.. dus tja.. Rare markt.. :D

Ik voel me nu wel een klein beetje schuldig.. verkoper vond het prima als het bij een liefhebber terecht kwam.. dat is zeker gelukt. :) Ik heb de Monotribe altijd een beetje onderschat maar erg leuk ding. :)
 
Ok nog 1 keer dan.. Uno synth Pro-x. Drie discrete vco's, OTA/SSI (ssm) Filters, uitgebreide sequencer / 16 slots mod matrix / werkt met je eurorack
Stond er hier 1 voor 300,- echt no brainer.

 
300 euro en niet meer te koop.. tja. :D

Nieuw koop je voor 100 euro meer een MiniFreak.. vind ik toch een stuk interessanter.. Maar zeker leuk ding.. alleen ik ben na een Mattriarch een beetje allergisch voor parafonische dingen geworden.. al lag dat misschien meer aan deze synth.. op de Microfreak en heel lang terug op de Korg Poly800. ging alles eigenlijk prima.
 
Back
Top