Ableton Live 12

Dit is echt nog vele malen boeiender dan waveforms bestuderen op een oscilloscoop.
:dubbel:


Super nerdy.. I know.. :D maar ach.. ik ben (tijdelijk) lam na een operatie en kan verder toch niks nuttigs doen.. :P
 
Laatst gewijzigd:
Zo heb ook weer eens mijn Ableton aangezet.
Track klaar.... oooh dat was nog AB11...
Nou ja volgende keer beter,
 
nieuwe Mac gescored, Ableton 12 erop. Leuk !

Weet iemand toevallig of je je plug-ins “gewoon” gesorteerd kan hebben per merk zoals in 11, ipv alles onder elkaar geplempt (je ziet id browser wel de fabrikanten staan waar je op kan klikken. Maar in mapjes zou wel overzichtelijker zijn)
 
nieuwe Mac gescored, Ableton 12 erop. Leuk !

Weet iemand toevallig of je je plug-ins “gewoon” gesorteerd kan hebben per merk zoals in 11, ipv alles onder elkaar geplempt (je ziet id browser wel de fabrikanten staan waar je op kan klikken. Maar in mapjes zou wel overzichtelijker zijn)
ik heb dat opgelost door de collections links boven te renamen, en dan kun je met de rechtermuistoets elke plugin aan zo'n collectie toevoegen en heb je snel toegang tot die collectie, hier een screenshot van mijn collecties links boven.
collections.JPG
 
@quifster ja zat ook al aan zoiets te denken. Dan maar zelf maken.
Is het enige wat me opviel aan 12 (en de kleur)


verder nog niet echt iets nieuws/spannends kunnen vinden.

Maar dat komt vast Id aankomende week.
 
Je kan met de nieuwe browser helemaal los gaan met “mapjes” (zoekmappen) met eigen gemaakte tags. Dus je hebt veel meer mogelijkheden om het in te delen zoals je wilt. Kost wel wat tijd..
 
Je kan met de nieuwe browser helemaal los gaan met “mapjes” (zoekmappen) met eigen gemaakte tags. Dus je hebt veel meer mogelijkheden om het in te delen zoals je wilt. Kost wel wat tijd..
Dat kon toch Zowizo al ? Ik mapte zo al m’n fysieke synths / drummachines / outboard met die kleurtjes.
 
:dubbel:


Super nerdy.. I know.. :D maar ach.. ik ben (tijdelijk) lam na een operatie en kan verder toch niks nuttigs doen.. :P
Beterschap! Toch niet weer een penisverkleining hè?!
 
Ik ben er nog niet uit of ik de overstap wel wil malken naar Live 12.
- Het begint steeds meer op bloatware te lijken
- Alles gepropt in één scherm wat het juist onoverzichtelijk maakt
- Lijkt steeds meer op Bitwig.. kan dan misschien beter naar Bitwig overstappen want die hebben geen onderscheid tussen midi- en audio clips.
- Het nieuwe tag systeem is niet te delen tussen verschillende machines wat in mijn geval betekent dat ik tienduizenden samples dubbel of triple moet taggen
- Live 11 is sneller en vriendelijker op oudere type Macs
- dure grap voor achteruitgang op sommige gebieden

 
Laatst gewijzigd:
Ben heel blij met de nieuwe Live 12. Alleen de mixer in arrangement is al de moeite waard voor mij!

Wel een minpuntje, met 11 kon ik nog met command+L de onderste detail view sluiten, is nu command+F12 geworden. Heeft Live een mogelijkheid om zelf shortcuts te maken?

Ik zag dat er nog geen antwoord was op de performance en efficiency cores bij m-series Mac. Zal zometeen ff een test draaien.
Nee helaas kan je in Live niet zelf shortcuts toevoegen of aanpassen. Je zou iets van autohotkey kunnen gebruiken (Windows) of een vergelijkbaar programma voor de Mac.
Ik heb nooit begrepen waarom Ableton altijd twee-handige shortcuts inbouwt voor basic taken (ctrl-alt-B om de browser te openen en sluiten... waarom niet gewoon ctrl-B? Wat voegt die alt toe behalve dat ik dan mijn hand van mijn muis af moet halen? Ctrl-b wordt verder nergens voor gebruikt.)
 
Is er een goede tutorial om je projecten en samples van metadata / tagging of zoiets in 11 voor te bereiden zodat 12 alles mooi overneemt?
 
Ben heel blij met de nieuwe Live 12. Alleen de mixer in arrangement is al de moeite waard voor mij!

Wel een minpuntje, met 11 kon ik nog met command+L de onderste detail view sluiten, is nu command+F12 geworden. Heeft Live een mogelijkheid om zelf shortcuts te maken?

Ik zag dat er nog geen antwoord was op de performance en efficiency cores bij m-series Mac. Zal zometeen ff een test draaien.
Voor Mac gebruikers kunnen dit via de instellingen app bij toetsenbord shortcuts per app aanpassen :

Shortcuts op de Mac instellen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top