Welke moderne mono synth vind je goed?

Ooh, kan je dan de matrix "bespelen" als je die wat voorziend programmeert?
Ja dat denk ik wel.
Wat ik nu heb gedaan is een paar standaard routings opslaan zoals "1 VCO door envelope en filter naar output" zodat er meteen een basis (met geluid) is om van daar verder te tweaken.

Ook erg leuk dat alles dat je naar "scope" stuurt als feedback naar input 1 en 2 gaat als er niets in de inputs geplugd zit. Daar kun je aardig gekke dingen mee doen.
 
Denk dat hij met 'matrix bespelen' bedoelt dat je van patches switched als een soort modulatie.
Maar zie niet dat de Syntrx bv program changes ondersteund.
Maar je kan natuurlijk ook met de hand patches switchen.

stel je hebt 3x dezelfde patch daarna doe je 3 kleine variaties en dan switchs je tussen de patches.
Is dat de matrix bespelen @JugJug of bedoel je wat anders?
 
Maar je moet het inderdaad met de hand doen, de enige MIDI info is start/stop/clock/note on-off/velocity/pitch bend en 2 toe te wijzen CCs. Heb hier verder nog niets mee gedaan behalve filter tracking enzo.
 
stel je hebt 3x dezelfde patch daarna doe je 3 kleine variaties en dan switchs je tussen de patches.
Is dat de matrix bespelen @JugJug of bedoel je wat anders?

Yup, volledig :D

Bij hun aparte desktop matrix kan het blijkbaar wel, misschien een mailtje sturen of ze van plan zijn te implementeren :

1699791224808.png
 
Ik heb wel al 2x gehad dat ik hem opnieuw op moest starten omdat 'ie niet meer op MIDI input reageerde. Software is niet helemaal rock solid, of misschien loopt mijn midi interface of iets in de USB ketting te niften (zal niet de eerste keer zijn). Geen drama in de studio tijdens 3 dagen intensief gebruik, maar zoiets zou je niet willen tijdens een liveset ofzo.
 
Ik heb een offer gedaan voor de MK1.
Edit: MK1 onderweg!

Kwa prijs is het verschil verwaarloosbaar.
Maar de klank vind ik iets beter // rauwer en de reverb tank onmisbaar.
Die moet wel gemod worden voor iets minder ruis. ( shielding, andere locatie in de behuizing )
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Voor mij gaven de extra modules en functies juist de motivatie om voor de MK2 te gaan (er was ook een B-stock van de 1 voor vergelijkbare prijs). Al vind ik de knoppen op de MK1 wel cooler, maar die speakers is alleen maar zonde van de ruimte imo. Spring verbje was leuk geweest, maar digitale verb/delay is ook leuk. Ben benieuwd naar je ervaringen.
 
Zijn beide leuke machines.
Die speakers zijn soms leuk om bv uit te micen of feedback van mic + pre te maken.
Niet voor bas rijke sounds maar voor leads enzo kan dat best werken denk ik.

Die B-stock had ik overwogen en heb uiteindelijk de MK1 voor 1800 van reverb gehaald.
Anyhow de MK1 en 2 hebben beide 2 audio ins dus je kan er zo een spring tussen zetten.

@ishi had wat geschreven over de MK1 vs 2
 
small mono, big sound. De midifyd Korg Baby buchla.
Had gisteren een vriend op bezoek en die heb ik wat volca modular dingen laten horen en hij was echt verbaasd hoe erg het als een buchla klinkt.
Hij heeft een Buchla.
Als er interesse is kan ik wel een track posten.

Heb een soort extender met pots, mults en jack i/o gemaakt.
Maar deze heb ik nog niet gebruikt.
Heb zelf weinig met de andere volca's. heb wel nog een kick...
Is echt ziek hoeveel componenten erop de pcb zitten.
1699897254993.png


1699897216856.png
 
Laatst gewijzigd:
Moog Grandmother voor basics, Moog Matriach voor meer en de stereo is amazing.

Mijn favoriete mono is denk ik Dreadbox Nyx V1 en Erebus V1/V2 ook.
Typhoon heb ik ook maar die klinkt zo vet niet. Wel veel mogelijkheden in een klein bakje voor minder geld.

Atlantis dat is wel een module maar ook een complete synth vind ik ook heel gaaf en gebruik ik veel.

Novation basstation V1 :p als je weet dat hij geen bass kan, maar wel een hoop andere coole sounds en is heel makkelijk in de mix.
Had die gekocht als midi naar cv want hij was goedkoper dan nog een Kenton bakje.
 
Yes please!
Ook wel benieuwd naar de midi die je hebt toegevoegd.
 
Back
Top