Welke moderne mono synth vind je goed?

Ik heb die ook overwogen maar we de MKII.
Meeste mono eindbazen hebben een spring tank :-)

Mac Beth, Arp2600, Buchla 208C etc...
Ik ben gek op spring reverb.

Wel cool de Syntrx II. Ben benieuwd.
 
De OG Syntrx had een spring verb inderdaad, maar de II offert die (en de speakers) op voor een delay/verb sectie en extra modules. Spring verb kan wel mooi zijn, al vind ik het niet altijd even bruikbaar. Die in de RE-501 Chorus Echo vond ik wel wat toevoegen, ook al was 'ie mono. Ik zou nog wel eens zo'n oude klassieke AKG spring verb willen.
 
Die spring uit de UAFX golden is ook best lekker.
Die UAFX zijn de eerst modeling pedalen die ik wel lust.
Monacor REV-25 die zijn soms voor weinig te vinden en toch leuk.
Die AKG is idd erg leuk. Ook de Vermona klinkt erg goed.. heel hifi.
Maar juist een smerige drived spring tank geeft de charme van je synth die hard door een grote vieze industrie hal blaast.
 
Vandaag komt de Erica Syntrx II binnen. Hopelijk ook straks in dit rijtje!
Heerlijke machine. Erg inspirerend om mee te werken. Wezenlijk gewoon een Synthi met een iets ruiger toontje. (werkwijs technisch gezien hetzelfde)

Kleine Tip: Is ook geweldig om er audio door heen te rammen.
 
De Sequential Pro 2 is nog steeds mijn favoriet, ik ga altijd wel voor hybrid synths. 4 oscillators, 2 filters waarvan 1 een Sem filter, de uitgebreide modulatiemogelijkheden.
Voor mij de ultieme monosynth.
De Pro 3 was voor mij een stapje achteruit in specs. Doe mij maar 4 digitale oscs!
 
Vandaag komt de Erica Syntrx II binnen. Hopelijk ook straks in dit rijtje!
Benieuwd naar de ervaringen hiermee.
Misschien iets voor een kleine review?
 
Voyager , erg fijne , degelijke , veelzijdige synth

Monotribe : verbaasd me iedere keer weer met z’n rauwe en tich subtiele sound en lekker portable voor de op de bank

De ontdekking van 2023 :
grandmother: lekkere sound, goed in de bass , hele frequentiebereik, fijne afstand tussen de knoppen , eigenlijk een hele complete , betaalbare monosynth met een fijne sweetspot
 
Ik vind de Arturia Microfreak ook nog steeds interessant. Hij heeft oscillators met alle Mutable Instruments Plaits sounds aan boord, wat je een hoop niet-standaard klanken als basis voor je synth patches geeft.
Ik heb de Plaits al als een Eurorack module, dus voor de sounds heb ik hem niet nodig. En de rare touch sensitive keys hoef ik niet zo nodig, maar het is veel synth voor heel weinig geld.
 
Benieuwd naar de ervaringen hiermee.
Misschien iets voor een kleine review?
Voor een review is het nog wat vroeg maar ik zit me er prima mee te vermaken en heb er toch al een hoop dingen uit horen komen die ik met mijn andere synths niet zo 1-2-3 in elkaar draai (en zeker niet zonder echt de krochten van mod matrices etc in te duiken), maar ook mooie 'traditionelere' sounds. Het is een erg diep ding en ik ben nog wel de weg aan het zoeken in die matrix, soms gebeuren er andere dingen dan ik verwacht en een kleine wijziging kan enorme gevolgen hebben. Je verpest het ook snel als je wat verandert en niet meer precies weet hoe je terug moet gaan. Je kunt patches saven, maar dit zijn alleen snapshots van de mod matrix, de stand van de knoppen wordt niet opgeslagen. Dit is echt een synth voor experimenteren en geklooi, als je een mooie bank presets wilt zijn er betere opties. Het patch systeem werkt wel heel goed en de bediening valt me erg mee, ik was bang dat het meer gepriegel zou zijn. Ik ben heel erg benieuwd waar mijn experimenten me allemaal heen zullen leiden, maar ik ben in elk geval erg enthousiast. Hij is ook echt heel groot. Dit is geweldig als je er op bezig bent, maar hou er rekening mee dat 'ie flink meer ruimte inneemt dan de meeste desktop synths. En de outputs zijn heel hot. Nog niets met de externe audio inputs gedaan.
 
Lijkt mij echt een supermooie synth Nap! Denk dat je daar wel eventjes zoet mee bent.....have fun :okdan:
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Onze Duitse vrienden zijn ook te spreken over de Syntrx II
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Voor mij is het de Moog Slim Phatty. Wat heb ik daar vette bassen, leads en bleeps me kunnen draaien! Aanrader en dikwijls vergeten!
 
Onze Duitse vrienden zijn ook te spreken over de Syntrx II
Ik heb een aantal basis presets gemaakt van wat standaard routings, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
 
Voor mij is het de Moog Slim Phatty. Wat heb ik daar vette bassen, leads en bleeps me kunnen draaien! Aanrader en dikwijls vergeten!
Hoewel ik met de subsequent 37 en matriarch prima voorzien ben, zou ik best wel eens een slim phatty terug willen hebben. Lekker schreeuwding en mooi vormfactor :)
 
Denk dat de Syntrx II inderdaad wel in het rijtje mag. Er komen echt wonderschone geluiden uit en het is een fijn ding om mee te klooien.
 
Ik vind beide de Syntrx I en Syntrx II wel fijn.
Moeilijk kiezen tussen de twee of een Korg ARP2600M maar die past niet in dit rijtje.
 
Ik heb een aantal basis presets gemaakt van wat standaard routings, dat maakt het leven een stuk makkelijker.

Ooh, kan je dan de matrix "bespelen" als je die wat voorziend programmeert?
 
Back
Top